GündemTüketici Hakları Telefon Numarası Nedir? Alo Tüketici Şikayet Hattı Ve İletişim Bilgileri

Tüketici Hakları Telefon Numarası Nedir? Alo Tüketici Şikayet Hattı Ve İletişim Bilgileri

08.06.2021 - 15:56 | Son Güncellenme:

Toplumda her bir birey "tüketicidir". Tüketicilerin haklarının düzenlendiği mevzuatı yürütmekle görevli Bakanlık ise Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığıdır. Avrupa Birliği Normlarının bir gereği olarak Türkiye'de de Tüketicilerin haklarının korunmasına yönelik Tüketici Kanunu çıkarılmıştır. Tüketicilerin sorunlarının çözümü için hızlı ve kolay erişilebilir yasal yollar açılmıştır. İşte bilinçli bir tüketicinin başvurabileceği bu yasal yollar ve iletişim hatları.

Tüketici Hakları Telefon Numarası Nedir Alo Tüketici Şikayet Hattı Ve İletişim Bilgileri

 Tüketici Kanununun ve ilgili mevzuatın Ticaret Bakanlığına yüklediği şikayet hattı ve iletişim bilgileri hakkında bilinmesi gerekenler.

Haberin Devamı

 Tüketici Hakları Telefon Numarası Nedir?

 Ticaret Bakanlığı bünyesinde oluşturulmuş olan "Alo 175 Tüketici Danışma Hattı" tüketici vatandaşların karşılaşmakta oldukları sorunlar ile alakalı olarak çözüm yollarının sunulduğu bir hizmet merkezidir. Halk arasında "Alo Tüketici Danışma Hattı" olarak bilinen bu hattın telefon numarası 175'dir.

 Alo Tüketici Şikayet Hattı ve İletişim Bilgileri

 Tüketicilerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm yollarının sunulduğu ve tüketicinin telefon açarak başvurabileceği şikayet hattı bir çağrı merkezi formatındadır. Ticaret Bakanlığı bünyesinde bir çağrı merkezi şeklinde hizmet veren "Tüketici Danışma Hattı" bulunmaktadır. Türkiye'nin her yerinde aranabilen bu hattın numarası "175"dir.