16.06.2015 - 12:48 | Son Güncellenme:
Sağlık Bakanlığı’nın Merkezi Hastane Randevu Sistemi, vatandaşların hastane randevusu alımları ve muayene işlemleri esnasında yaşadıkları tüm sorunların kökten çözümlenebilmesini sağlıyor. Dijital platformda daha etkin bir rol üstlenen Sağlık Bakanlığı’nın 2011 yılında hizmete açtığı MHRS hastane randevu sistemi, vatandaşların işlemlerini son derece pratik ve kolay bir şekilde gerçekleştirebilmelerine yardımcı oluyor. Sağlık Bakanlığı vatandaşın, sağlık hizmetlerinde dünya standartlarını yakalayabilmeleri amacı ile genel olarak internet teknolojisini aktif olarak kullanıyor. Vatandaşın internet teknolojisi ile Sağlık Bakanlığı tarafından sunulan bu online Merkezi Hastane Randevu Sistemi hizmet vermeye başlamadan önce hastane randevularını sabahın ilk ışıkları ile son derece uzun ve saatler sürebilen kuyruklarda gişe önünde beklemek zorunda kalarak, alabiliyordu.
Bu durum normal ve sağlıklı bir kişi için dahi son derece çekilmez olurken, rahatsızlığı bulunan vatandaşlar açısından tümüyle eziyet haline geliyordu. 3 farklı platformda vatandaşa hastane randevularını alımları esnasında kolaylıklar sağlayan bu Merkezi Hastane Randevu Sistemi akıllı cihazlarda, cep telefonlarında ve dijital platformda vatandaşa hizmet veriyor. Sağlık hizmetlerindeki çağın gerisinde kalan işlemleri artık kullanmayarak daha çağdaş ve daha modern hizmetler sunmaya başlayan Sağlık Bakanlığı tarafından MHRS hastane randevu sistemi geliştirildi.
Günümüz modern Türkiye’sinde vatandaşın hastane randevularında MHRS hastane randevu sistemi son derece yoğun ve sık bir şekilde kullanılıyor. Randevu sisteminde kayıt alınabilmesi ve vatandaşın geçmiş randevu bilgilerinin kayıt altında kalması ve vatandaş tarafından bu kayıtların görüntülenebilmesi için sisteme üye olunması gerekiyor. Vatandaşların MHRS hastane randevu sistemine üyelik işlemleri sırasında ‘T.C. kimlik numarası’, ‘ad’, ‘soyad’, ‘doğum tarihi’, ‘doğum yeri’, ‘cinsiyet’, ‘baba adı’, ‘anne adı’, ‘cep telefonu’, ‘sabit telefonu’ ve ‘e-posta adresi’ bilgilerini girmeleri gerekiyor. Bu bilgileri giren vatandaşlar en son olarak ‘parola’ bilgisini girerek sisteme üye olabiliyor. Sağlık Bakanlığı’nın MHRS hastane randevu sistemi giriş ekranında ise ‘T.C. kimlik numarası’ ve ‘parola’ bilgisi giriliyor.
Böylelikle sisteme giriş yapan vatandaşlar tüm Türkiye’deki kamu hastanelerine online randevu alabilme imkanına sahip olabiliyor. MHRS hastane randevu sistemi içerisinde randevu alımları için vatandaşlar ‘il’, ‘ilçe’, ‘hastane’, ‘semt polikliniği’, ‘klinik’, ‘klinik yeri’ ve ‘hekim’ seçimlerini diledikleri gibi yapabiliyor. Vatandaşlar bu seçimlerini istedikleri gibi gerçekleştirebiliyor. Böylelikle vatandaşların kendi bulundukları ilçedeki hastaneye gitme zorunluluğu ortadan kalktığı gibi vatandaşlar başka kentteki hastanelere randevu bulamama gibi sorunlar ile de karşı karşıya kalmıyor. Sağlık Bakanlığı’nın MHRS hastane randevu sistemini telefon ile arayarak randevu almak isteyen vatandaşlar için MHRS ALO 182 çağrı merkezi hizmet veriyor. Aynı zamanda da MHRS adlı özel bir uygulama ile akıllı cihazlarda ve online Merkezi Hastane Randevu Sistemi olarak dijital platformda vatandaşın hastane randevu alımlarını son derece pratik ve kolay bir şekilde gerçekleştirebilmelerine yardımcı oluyor.