23.12.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Meltem Günay - Birleşmiş Milletler Kadın Birimi Türkiye’nin (UN Women)16 Günlük aktivizm kapsamında yakın partner şiddetine karşı hayata geçirdiği ‘SheSaidNo’ kampanyası sosyal medyada 2.5 milyon kişiye ulaştı. UN Women Instagram hikayedeki 10 soruluk yakın partner şiddetine yönelik testi ise 55 bin kişi çözdü.
UN Women’ın küresel medya birliği Media Compact üyesi olan Milliyet Gazetesi de, kampanya boyunca kadınlara ve kız çocuklarına yönelik şiddete dikkat çeken haberleriyle medya desteği verdi.
25 Kasım-10 Aralık tarihleri arasında yapılan Kadınlara Yönelik Şiddete Karşı 16 Günlük Aktivizm çerçevesinde UN Women Türkiye bu yıl bu yıl #SheSaidNo kampanyasıyla yakın partner şiddetine dikkat çekti. Yakın partner şiddetinin belirtileri ve sonuçlarıyla ilgili farkındalık yaratmayı, şiddetin tespiti ve bununla ilgili nasıl harekete geçileceği konusunda kamuoyunu bilinçlendirmeyi hedefleyen kampanya büyük ilgi gördü. Ünlü oyuncular Mert Yazıcıoğlu ve Afra Saraçoğlu’nun katıldığı kampanyanın ilk teaser’ı büyük ilgi uyandırdı.
7 yıl sonra birlikte
Yazıcıoğlu’nun, partneri Saraçoğlu’nun elini She Said No mesajıyla paylaşması sosyal medya kullanıcıları arasında tartışmaya yol açtı. 25 Kasım’da Saraçoğlu’nun elini #SheSaidNo etiketiyle paylaşması bir önceki paylaşımın gizemini çözdü ve bu paylaşımın kampanyanın bir parçası olduğu anlaşıldı. İkinci teaser video ise UN Women Türkiye İyi Niyet Elçisi ünlü oyuncu Demet Evgar’ın sosyal medya hesabında yayınladığı bir videoydu. Evgar’ın 7 yıl aradan sonra rol arkadaşı Emre Karayel ile biraraya gelerek yakın partner şiddeti ile ilgili çektikleri video yüz binlerce kişinin dikkatini kampanyaya çekti.
Kampanya, özgün tasarım diliyle de dikkat çekti. Kadınların seslerinin farklılığından ve eşsizliğinden ilhamını alan kampanya tasarımları, 9 farklı tasarımdan oluştu. Kampanya herkesi kendi tasarımını seçmeye ve sosyal medyada paylaşmaya çağırdı. 50’den fazla influencer ve 80’den fazla sivil toplum ve özel sektör kuruluşu kampanyaya destek verdi.
55 bin kişi testi çözdü
Kısa süre içinde milyonlara ulaşan kampanya ile UN Women herkesi yakın partner şiddetine karşı bilgilenmek için UN Women Instagram hikayedeki 10 soruluk testi çözmeye davet etti. 16 gün boyunca yayında kalan testi yaklaşık 55 bin kişi çözdü. Büyük bir çoğunluğunun kadınlar tarafından çözüldüğü testin ilk sonuçlarına göre yakın partner ilişkilerinde “kontrol etme isteği”, “birbirini bilgilendirme” olarak karıştırılırken, şiddete maruz bırakılan biriyle karşılaşıldığında ne yapılması gerektiği konusunda bilgi eksikliği yaşanıyor.