15.09.2015 - 10:24 | Son Güncellenme:
Devlet, vatandaş ve devlet arasındaki ilişkiyi arttırmak için E-Devlet platformunu hizmete sokmuştur. Vatandaşlar bu sistem sayesinde internet üzerinden online olarak devlet kurumlarında ki işlemlerini yapabilmektedir. Bu sistem kurulduktan sonra vatandaşlar rahat bir şekilde internet üzerinden istediği işlemi yapabilmektedir. Bu sistem vatandaşlar için büyük bir kolaylıktır. Devlet bu sistemi kurarken ki ilk amaçlarından bir tanesi devlet kurumlarında ve kuruluşlarında oluşan sıra ve kuyruk olayını bitirmektedir. Bu sayede devlet ve vatandaş arasında ki bağı arttırarak vatandaşların internet üzerinden işlemlerini yapmasını teşvik etmektedir.
E-DEVLET İÇİN TIKLAYINIZ!
İnternet üzerinden işlemler yapıldıkça devlet kurumlarında oluşan sıra ve kuyruklar azalacaktır ve vatandaşlar daha rahat edecektir. Bu platformda tüm devlet kurumları bulunduğu gibi Türkiye de bulunan çoğu belediyeliklerde bulunmaktadır. Bu platformda ayrıca bütün bakanlıklar ve Cumhurbaşkanlığı bulunmaktadır. Busistem 3 ana başlık altından oluşmaktadır. Bu sistemde bulunan E-Hizmetler kısmında E-Devlet bağlı bütün kuruluş ve kurumların internet hizmetleri bulunmaktadır. E-hizmetler kısmında bu kurum ve kuruluşlar hakkında bilgiler edinebiliriz ve ayrıca bu kurum ve kuruluşlar ile ilgili işlemler yapılabilmektedir. Devletin sunduğu bu hizmetleri internet sayfasından bütün kamu kuruluşları hakkında bilgilere ve çoğu kamu kuruluşu ile ilgili işlemlerimizi kolay bir şekilde internet üzerinden yapabilmekteyiz. Bu sistemde E-Hizmetler, kamu kuruluşları ve belediyeler yer almaktadır. Bu hizmetlerin hepsine bu sistemsayesinde ulaşılabilir. Bu sistem sayesinde ulaşabileceğimiz hizmetlerin başında; SGK hizmet dökümü, SSK borç sorgulama, SSK prim sorgulama, bütün Sosyal Güvenlik Kurumu işlemleri, E-bildirge, Bimer başvuru sorgulama, işe giriş tarihi sorgulama, adli sicil kaydı sorgulama, üniversite kaydı sorgulama ve UYAP vatandaş giriş işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde yapabilmekteyiz. Bu sistem Sosyal Güvenlik Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, Cumhurbaşkanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü gibi bir çok kurum ve sistemlerini barındırmaktadır. Bu sistem adı altında verilen hizmetler 3 ana başlık altında toplanmıştır. Bunlar vatandaş, devlet ve iş başlıklarıdır. Vatandaş başlığının alt dalları da; eğitim, iş ve kariyer, doğum, aile, sağlık, kültür ve sanat, trafik, yasal işlemler ve eğitim gibi işlemlerdir. Devlet kategorisi altında yapabileceğim işlemler ise; Tarihimiz, Başbakanlık, Cumhurbaşkanlığı, Genelkurmay Başkanlığı, TBMM, bilim ve teknoloji, eğitim, enerji, doğal kaynaklar, kültür ve turizm gibi kurumsal işlemlerdir. İş kategorisi altında yapılabilecek olan işlemler de; işletmelerin büyümesi ve gelişmesi, kuruluş ve feshi, dış ve elektronik ticaret, yatırım ve sermaye gibi işlemleri yapabilmekteyiz.
E-Devlet ana sayfasından sisteme giriş yapabilmek için öncelikle sol üst tarafta bulunan sisteme giriş linkini tıklamalısınız. Türkiye Cumhuriyeti Vatandaş Kimlik Doğrulama Sisteminde sisteme giriş yapabilmek için 4 farklı yol bulunmaktadır. E-Devlet şifresi ile, Mobil imza, Elektronik imza ve T.C. kimlik kartı giriş seçenekleri bulunmaktadır. Vatandaşlar daha rahat ve kolay olduğu için genellikle E-Devlet şifresi ile olan giriş sistemini seçmektedir. T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapmak için giriş seçeneklerinden E-Devlet şifresi seçeneği seçilmelidir. E-Devlet şifresi ile giriş seçeneğini seçtiğiniz zaman sistem sizden T.C. kimlik numarası ve şifrenizi isteyecektir. Sisteme T.C. kimlik numaranızı ve şifrenizi girdikten sonra sisteme giriş yapabilirsiniz. Vatandaşlar bu şekilde ilk kez giriş yapıyorlarsa eğer şifrenizi almalısınız. Şifrenizi kolay bir şekilde elde etmek için T.C. kimlik numaranızın bulunduğu bir nüfus cüzdanız ile istediğiniz PTT şubesine giderek 2 TL gibi bir ücret karşılığında şifrenize sahip olabilirsiniz. E-Devlet şifrenizi aldıktan sonra sisteme T.C. kimlik numaranızı ve şifrenizi girerek sisteme girişinizi yapabilirsiniz. Mobil imza seçeneği ile giriş yapmak için ilk olarak mobil hattınızın bu uygulamayı desteklemesi gerekmektedir. Mobil hattınız destekliyorsa eğer sisteme kayıtlı mobil imzanız bulunmaktadır. Bu koşulları sağlıyorsanız sisteme T.C. kimlik numaranızı ve cep telefonu numaranızı girdikten sonra son olarak GSM operatörünüzü seçtikten sonra sisteme giriş işlemine devam edebilirsiniz. Elektronik imza seçeneği ile giriş yapabilmek için şahsınıza ait elektronik imza kartınız ve kart okuyucunuz bulunmalıdır. Kart tipini seçtikten sonra giriş seçeneğinizi seçtikten sonra işleme devam edebilirsiniz. T.C. kimlik kartı ile giriş sistemi yeni gelen bir uygulamadır. Sisteme kayıtlı T.C. kimlik kartı ile kimliğinizi doğruladıktan sonra sisteme giriş yapabilirsiniz.