23.09.2015 - 22:27 | Son Güncellenme:
Devlet vatandaşlar ile arasındaki bağı güçlendirmek için internet üzerinden bir platform kurmuştur. E-Devlet adı ile adlandırdığı bu platform sayesinde vatandaşlar çoğu işlemini internet üzerinden gerçekleştirebilmektedir. Bu platform sayesinde vatandaşlar devlet kurumlarında olan işlemlerini internet üzerinden rahatlıkla gerçekleştirebilmektedir. Ayrıca bu sistem kurulduktan sonra devlet ve vatandaş arasındaki bağ da artmıştır. . Bu sistem vatandaşlar için büyük bir kolaylıktır. Devlet bu sistemi kurarken ki ilk amaçlarından bir tanesi devlet kurumlarında ve kuruluşlarında oluşan sıra ve kuyruk olayını bitirmektedir. Bu sayede devlet ve vatandaş arasında ki bağı arttırarak vatandaşların internet üzerinden işlemlerini yapmasını teşvik etmektedir. İnternet üzerinden işlemler yapıldıkça devlet kurumlarında oluşan sıra ve kuyruklar azalacaktır ve vatandaşlar daha rahat edecektir.
E-DEVLET HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ!
Bu platformda tüm devlet kurumları bulunduğu gibi Türkiye de bulunan çoğu belediyeliklerde bulunmaktadır. Bu platformda ayrıca bütün bakanlıklar ve Cumhur Başkanlığı bulunmaktadır. Bu sistem 3 ana başlık altından oluşmaktadır. Bu sistemde bulunan E-Hizmetler kısmında E-Devlet bağlı bütün kuruluş ve kurumların internet hizmetleri bulunmaktadır. E-hizmetler kısmında bu kurum ve kuruluşlar hakkında bilgiler edinebiliriz ve ayrıca bu kurum ve kuruluşlar ile ilgili işlemler yapılabilmektedir. Devletin sunduğu bu hizmetleri internet sayfasından bütün kamu kuruluşları hakkında bilgilere ve çoğu kamu kuruluşu ile ilgili işlemlerimizi kolay bir şekilde internet üzerinden yapabilmekteyiz. Bu sistemde E-Hizmetler, kamu kuruluşları ve belediyeler yer almaktadır.
Bu hizmetlerin hepsine bu sistem sayesinde ulaşılabilir. Bu sistem sayesinde ulaşabileceğimiz hizmetlerin başında; SGK hizmet dökümü, SSK borç sorgulama, SSK prim sorgulama, bütün Sosyal Güvenlik Kurumu işlemleri, E-bildirge, Bimer başvuru sorgulama, işe giriş tarihi sorgulama, adli sicil kaydı sorgulama, üniversite kaydı sorgulama ve UYAP vatandaş giriş işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde yapabilmekteyiz. Bu sistem Sosyal Güvenlik Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı, Cumhurbaşkanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü gibi birçok kurum ve sistemlerini barındırmaktadır. Belediyeler bölümünde ise çoğu belediyelerin internet uygulamaları yer almaktadır. Bu internet uygulamalarına giriş yaparak belediyelerde yapabileceğiniz bazı işlemleri E-Devlet sisteminden gerçekleştirebilirsiniz.
E-Devlet internet sistemine giriş yapabilmek için ilk olarak E-Devlet internet sayfasına giriş yapılır. Sisteme giriş yapabilmek için ilk olarak sitenin sağ üst tarafında bulunan sisteme giriş linki tıklanmalıdır. Karşımıza Türkiye Cumhuriyeti Vatandaş Kimlik Doğrulama Sistemi gelecektir. Sisteme giriş yapabilmek için uygulamada 4 farklı yol vardır. Sisteme giriş en kolay şekilde E-Devlet şifresi ile olandır. E-Devlet şifresi seçeneği ile sisteme giriş yapabilmek için T.C. kimlik numarası ve E-Devlet şifresi girilmelidir. Mobil imza seçeneğini seçtiğiniz zaman cep telefonunuza ve hattınıza kayıtlı mobil imzanızın sisteme kayıtlı olması lazımdır. Mobil imza seçeneğini Avea ve Turkcell hat sahibi olan vatandaşlarımız kullanabilmektedir. T.C. kimlik numaranızı ve cep telefonu numaranızı girdikten sonra GSM operatörünüzü Avea veya Turkcell olarak seçmelisiniz. Elektronik imza seçeneğiyle giriş yapmak isterseniz şahsınıza ait elektronik imza kartınız ile kimliğinizin sistemde kayıtlı olması gereklidir. Eğer sisteme kayıtlı ise kart tipini seçtikten sonra giriş seçeneğini de seçmelisiniz. Bu işlemlerin ardından sisteme giriş yapabilirsiniz.
T.C. kimlik kartı ile giriş yapabilmek için sisteme kayıtlı olan T.C. kimlik kartınız olmalıdır. Sisteme T.C. kimlik kartınızı okuttuktan sonra sisteme giriş yapabilirsiniz. Vatandaşlar daha rahat bir yol olduğu için genellikle T.C kimlik numarası ile giriş seçeneğini kullanmaktadır. T.C kimlik numarası ile giriş seçeneğinde sisteme T.C. kimlik numaranız veşifrenizi girmelisiniz. Eğer şifreniz yok ise şifre alma işlemi çok basittir. Şifrenizi alabilmek için öncelikle T.C. kimlik numaranızın bulunduğu herhangi bir nüfus kağıdına ihtiyacınız vardır. T.C. kimlik numaranızın bulunduğu nüfus kağıdınız ile istediğiniz PTT şubesine giderek 2 TL gibi bir ücret şifrenizi alabilirsiniz. Şifrenizi aldıktan sonra sisteme T.C. kimlik numarası ve şifreniz girilmelidir. Sisteme giriş yaptıktan sonra şifreyi unutmamak için ilk olarak hesap ayarlarından şifrenizi değiştirmelisiniz. Eğer şifrenizi unutursanız veya kaybederseniz tekrar şifrenizi alabilmek için yine PTT şubesine nüfus kağıdınız ile giderek bu sefer 4 TL karşılığında şifrenizi tekrar alabilirsiniz. Bu sisteme internet üzerinden girebildiğimiz gibi cep telefonuna uygulamasını indirerek bu sisteme giriş yapabilirsiniz.
Yönlendirildiğiniz sayfada lütfen kimlik bilgilerinizi paylaşmayınız.