29.09.2017 - 13:30 | Son Güncellenme:
E-Devlet sistemi, içerisinde 34 milyondan fazla kayıtlı kullanıcıyı barındırır. Sistem üzerinden mal varlığı öğrenme, mahkeme dava dosyası sorgulama, IMEI sorgulama ve kaydetme, basın kartı sorgulama, askerlik durumu sorgulama gibi işlemler yapılabilir. Sistemde kullanıcılar tarafından en çok işlem yapılan kurumlar başında Sosyal Güvenlik Kurumu, Gelir İdaresi Başkanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü gelir En çok işlem yapılan hizmet ise Sosyal Güvenlik Kurumu hizmet dökümü belgesi sorgulamadır.
E-DEVLET GİRİŞ HAKKINDA DETAYLAR İÇİN TIKLAYINIZ!
Yukarıda verilen link bilgilendirme amaçlıdır.
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR? E-DEVLET’E NASIL GİRİLİR?
E-Devlet sistemine giriş, turkiye.gov.tr internet sitesi üzerinden yapılır.Sisteme giriş için E-Devlet şifresi, T.C. kimlik kartı, mobil bankacılık, E-imza, mobil imza ve internet bankacılığı ile giriş seçenekleri bulunur. Sistemde kayıtlı bulunan kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen giriş seçeneği, E-Devlet şifresi ile giriştir. E-Devlet şifreniz yoksa, PTT şubelerinden şifre alabilirsiniz. Şifre 2 Türk Lirası ücret karşılığında, kapalı zarf içerisinde verilir. Şifre ile kişisel bilgilere erişim sağlandığı için, başkalarıyla paylaşılmaması gerekir. Bu güvenlik açısından önemlidir. Şifre alındıktan sonra, T.C. kimlik numarası ve şifre ile sisteme giriş yapılır. Açılan ekranın sol tarafında yer alan menü üzerinden ‘’e-Hizmetler’’, ‘’Kamu Kurumları’’ ve ‘’Belediyeler’’ bağlantıları kullanılarak istenilen hizmete ulaşılabilir. Ekranın giriş kısmında yer alan arama kutucuğuna istenilen hizmet adı yazılarak da daha hızlı erişim sağlanabilir.
E-DEVLET SİSTEMİNDE HANGİ İŞLEMLER YAPILIR?
E-Devlet sisteminde yer alan hizmetlere her geçen gün yenisi eklenmektedir. İkametgah belgesinden MHRS randevu sorgulamaya, ÖSYM işlemlerinden mobil hat sorgulamaya kadar pek çok işlem kısa süre içerisinde yapılabilir. Bunlar dışında araç plakasına yazılan ceza sorgulama, vergi borcu sorgulama, hava durumu sorgulama, aile hekim bilgisi sorgulama gibi işlemler de sisteme giriş yapılarak gerçekleştirilebilir.
E-DEVLET ŞİFRESİ UNUTULURSA NE YAPILMALIDIR?
E-Devlet şifresini unutanlar, sistem üzerinden şifre değiştirebilir. Bunun için de daha önceden sisteme giriş yapıldığında telefon numarasının kayıt edilmiş olması gereklidir. Sistemde cep telefonu numarası kayıtlı değilse, PTT şubesinden yeni bir şifre alınması gerekir.
PTT şubelerinden kullanıcılara verilen E-Devlet şifresi akılda kalıcı olmayabilir ya da değiştirilmek istenebilir. Bu gibi durumlarda şifre değiştirmek isteyen kullanıcılar, sisteme giriş yaptıktan sonra ‘’Benim Sayfam’’ bağlantısını kullanarak ‘’Şifre ve Güvenlik’’ bölümünden şifrelerini değiştirebilirler.