08.10.2016 - 10:37 | Son Güncellenme:
Online sistemler vatandaşların resmi işlemlerini gerçekleştirmesi için oldukça önemli olan bir sistemdir. Çünkü online sistemler şubelere oranla daha kolay ve daha hızlı hizmet olanağı sunmaktadır. Ülkemizde bulunan resmi kamu kurum ve kuruluşları, kişilere daha basit ve daha hızlı hizmet verebilmek adına internet şubelerini kullanıma sunmuşlardır. Çünkü şube üzerinden yapılan işlemler bireysel olarak gerçekleştiği için sıra ile yapılmaktadır. Bu durumda kişilerin resmi işlemlerini gerçekleştirirken şubede vakit kaybetmesine neden olmaktadır. Ancak internet şubeleri sıra olmaksızın hızlı bir şekilde hizmet verdiği için vatandaşlar daha çok internet üzerinden işlem yapmaktadır. İnternet üzerinden işlem yapmayı sağlayan en önemli hizmetlerden bir tanesi de E-Devlet sistemidir. E-Devlet üzerinden hem güvenli hem de hızlı bir şekilde işlem yapılabilir.
EMEKLİ SANDIĞI EMEKLİLİK SORGULAMA İÇİN TIKLAYINIZ!
Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.
Devletimiz bünyesinde hizmet veren tüm kamu kurum ve kuruluşlarının resmi internet sitelerini kendi bünyesi içinde toplayan E-Devlet sistemi üzerinden basit bir şekilde resmi işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Bu sistemin asıl amacı vatandaşların işlemlerini gerçekleştirirken vakit kaybetmesini önleyerek tek bir sistem üzerinden işlem yapabilme kolaylığı sağlamaktır. E-Devlet sistemi üzerinden resmi işlemlerinizi gerçekleştirmek için aranan tek şart E-Devlet şifrenizin olmasıdır. E-Devlet resmi bir sistem olduğu için şifre alınmadan resmi işlemlerinizi gerçekleştirme şansınız yoktur.
E-Devlet şifresi almak ise oldukça basit bir işlemdir. Bu işlem için herhangi bir PTT şubesine giderek vezne görevlisine E-Devlet şifresi almak istediğinizi belirtmeniz yeterlidir. PTT görevlisine beyan ettikten sonra görevli size 2 TL ücret karşılığında T.C. kimlik numaranıza tanımlı olan bir şifre verecektir. Bu şifreyi ve T.C. kimlik numaranızı E-Devlet giriş ekranındaki ilgili alanlara yazmanız halinde E-Devlet sistemine giriş yapabilirsiniz.
E-Devlet sistemine ilk defa giriş yaptığınızda sistem sizden birkaç işlem gerçekleştirmenizi talep edecektir. İlk defa E-Devlet sistemine giriş yaptığınızda sistemin sizi tanıması ve resmi işlemlerinizi daha hızlı gerçekleştirmeniz için E-Devlet sistemine bazı kişisel kimlik bilgilerinizi gerekli bölümlere girmeniz gerekmektedir. Ayrıca sadece güvenlik amaçlı olarak PTT şubesinden almış olduğunuz şifreyi kendi belirlemiş olduğunuz herhangi bir şifre ile değiştirmeniz istenecektir. Bu adımlardan sonra E-Devlet sisteminiz resmi işlemeleriniz için kullanılır hale gelecektir.
E-Devlet sistemi üzerinden gerçekleştirilen resmi işlemlerden biri de E-Bordro işlemidir. E-Bordro işlemi bir kişinin aylık olarak almış olduğu maaşın doküman halinde gösterilmiş olduğu resmi belgedir. E-Bordro belgesi genellikle banka kuruluşları tarafından talep etmiş olduğunuz maddi desteği geri ödeyip ödeyemeyeceğiniz hakkında bilgi sahibi olmak için bankaların istemiş olduğu belgelerdir. E-Bordro belgesini E-Devlet sistemi üzerinden almak için E-Devlet sistemine giriş yaparak sayfa üzerinde bulunan arama sekmesine E-Bordro yazmanız halinde karşınıza çıkan sayfa üzerinden basit bir şekilde e Bordro işleminizi gerçekleştirme imkanına sahipsiniz.