03.09.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Habil TANGÖREN
HABİL TANGÖREN- İnternette ikinci el mobilya alışverişi yapılan dekopasaj.com sitesi, müşterilerin sattığı ürünlerden yüzde 25 gibi fahiş bir komisyon almasına rağmen paraları aktarmakta oldukça ağır davranıyor. Site ile ilgili yoğun müşteri şikâyetleri dikkat çekiyor.
Sosyal medyada kötü niyetli bazı alışveriş sitelerinin mağdur ettiği vatandaşların haberlerini yaparken, bu kez ben haber konusu oldum. dekopasaj.com adlı sitede haziran ayında bir mobilya ürününü satışa koydum. Kısa süre sonra alıcı çıktı ve ürün satıldı.
Bir türlü ödemiyor
dekopasaj.com’dan 30 Haziran’da bana gönderilen mailde “Ödemen 16 Ağustos’ta hesabına yatırılacaktır” denildi. 28 Haziran’da alıcıya teslim edilen ürünümün ödemesi 1.5 ay sonra hesabıma geçecek olması bana hayli garip geldi ama üstünde pek durmadım. Ancak 17 Ağustos gelmesine rağmen hâlâ paranın hesabıma geçmemesi üzerine yeniden bir mail attım. Çünkü bu site, ilginç bir şekilde müşterilerine iletişim telefonu veriyor ama aradığınızda iletişimin sadece mail yoluyla yapılabileceği aktarılıyor.
Ertesi gün bana gelen cevap mailiyle yeniden ve daha büyük bir şoka girdim. Gelen mailde -nasıl bir yoğunluksa- muhasebe sistemlerindeki yoğunluk nedeniyle bana yapılacak ödemenin, yani 28 Haziran’da sattığım ürünün parasının alay eder gibi ta 7 Ekim’de hesabıma yatırılacağı yazıyordu.
Süreç içinde birkaç kez paramın biran önce yatırılması için mail atmama rağmen, sudan gerekçelerle ödeme takviminin değişmeyeceğini, kendi paramın onların istediği tarihte hesabıma aktarılacağını belirttiler.
İnternetteki, bu tür sitelerden yakınan vatandaşların şikâyet sitesi “sikayetvar.com”a girdiğimde dekopasaj.com’un paralarını yatırmayıp mağdur ettiği yüzlerce dekopasajzedenin mesajıyla karşılaştım.
Bazı şikâyetler
dekopasaj.com hakkında “sikayetvar.com”daki yüzlerce şikâyetten bazıları şöyle:
“23 Haziran’da ürün evimden alındı 25 Haziran’da alıcıya teslim edildi. Paramı istedim, “15 Ağustos’ta ödenecek” dediler. 15 Ağustos’ta para yatmayınca yine mail attım, bu kez 10 Ekim’de ödeneceği bildirildi. Hukuki süreci başlatacağım.”
“Dekopasaj.com’dan bir sehpa sattım. 17 Haziran’da satılan ürünümün ödemesini 2 ay sonra yapacaklarını bildirdiler. 3 Ağustos’ta ödenmesi gereken para bir türlü hesabıma yatırılmadı. Tüketici Hakem Heyeti’ne şikâyetten başka çarem kalmadı.”