27.04.2022 - 07:01 | Son Güncellenme:
MERT İNAN İstanbul - İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaşım Bölümü Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, Milliyet’e şunları dedi: “Sabah ve akşam zirve saatlerde özellikle şehrin kalbinin attığı bölgelerde araç hızı 10 kilometrenin altına yani katlanılamaz eşik sınırına geriliyor. Toplu ulaşımda da ciddi yoğunluklar oluşmaya başladığını görmekteyiz. İstanbul’da tıpkı pandemi öncesinde olduğu toplu ulaşımdaki yolculuk rakamları günlük 7 milyon oranına ulaştı.
RAMAZANDA BAZI SAATLERDE ZİRVE YAPTI
İstanbul’un ana arterlerindeki trafik yoğunluklarında Kovid-19 öncesi dönemle aynı oranlara ulaşılmış durumda. Özellikle Ramazan ayı içinde zirve saatlerde katlanılamaz dediğimiz tablo ortaya çıktı. Avcılar-Şirinevler arası, Okmeydanı, Maltepe, Mecidiyeköy, Kağıthane, Kadıköy, Köprü geçişleri, Taksim, Maslak arası en sıkıntılı yerlerin başında geliyor. Toplu ulaşımın hız ve kapasitesini arttıracak çözümlerin ivedilikle hayata geçirilmesi gerekiyor. İBB’ye AGT adı verilen lastik tekerlekli metro sisteminin metrobüs hatlarında uygulanması için proje ve öneriler sunacağız. Bu yeni önerimiz hayata geçirildiği takdirde metrobüslerde taşınan yolcu kapasitesi iki katına çıkabilir. AGT sistemi, lastik tekerlekli ancak adeta tramvay uzunluğundaki araçların hizmet vermesine üzerine kurulu bir sistem.Esnek çalışmaŞayet kademeli veya esnek çalışma modeline geçilmezse çıldırtan trafiğe karşı çözüm üretilmesi imkansız olacak. Deniz ulaşımındaki kapasite ve yolculuk sayısının arttırılmasına yönelik entegre projeler ile toplu taşıma araçlarına özel tercihli yolların hayat geçirilmesi gerekiyor. Nisan ayı ile zirve saatlerde 10 km/saate düşen araç hızları katlanılamaz denilen eşiktir. İBB için Üsküdar’da pilot bir uygulama yapacağız. Birbirine entegre 30 sinyalizasyon sistemini ilçede test edeceğiz.”