01.07.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ
İtalyan moda devi Roberto Cavalli’nin, Just Cavalli adını verdiği parfüm için kullandığı logo Sufilerin tepkisini çekti. Londra, Almanya ve Los Angeles’ta yaşayan binlerce Sufi protesto gösterisi düzenlendi. Parfümün logosu, Müslüman Sufilerin, Allah’ın temsili olarak kullandığı sembolü andırıyor.
Mick Jagger’ın kızı Georgia May Jagger’ın rol aldığı reklam kampanyası yayına girdikten sonra markaya tepkiler çığ gibi arttı. Afişlerde, Jagger’ın bileğinde logonun dövmesi yer alıyor. Sufiler bu durumun, kutsal saydıkları sembollerini “ucuzlaştırdığını” ve “aşağıladığını” düşünüyor.
İkinci dini sembol vukuatı
Sufi birliği temsilcileri, Allah’ın temsili olarak kabul ettikleri sembolün benzerinin bile ticari amaç uğruna kullanılmasını “kalp kırıcı” bulduklarını söylüyor. Dünya genelindeki yaklaşık 500 bin Sufi, daha önce tescilini aldıkları bu sembolün kullanıldığı reklam kampanyalarının kaldırılmasını istiyor. Los Angeles kentindeki eylemi organize eden Nasim Bahadorani, “Bizim için çok önemli olan bir şeyin kurumsal karlar için kullanılması sembolümüzü ucuzlaştırıyor. Bu çok kırıcı, alçaltıcı ve saygısız bir tutum” dedi.
Cavalli firmasının sözcüsü ise, “Sufi halkına yaşattıkları zor durum adına üzüldüklerini” dile getirdi. Cavalli daha önce de dini sembollerle sorun yaşamışkı. Firma 10 yıl önce, Hinduizm tanrılarının tasvirini bikini modellerinde kullanınca tepki çekmişti.