19.04.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ
Güney Kore’de onlarca kişinin ölümüne neden olan feribot kazası faciasına ilişkin ilginç detaylar ortaya çıkmaya devam ediyor. Güney Koreli yetkililer kaza yaşanmadan kısa süre önce feribotun ani bir manevra yaparak döndüğü, bu nedenle yer değiştiren kargoların da aracın yan yatarak batmasına sebep olmuş olabileceğini açıkladı.
Yetkililer, kaptanın yolcuları daha hızlı bir şekilde tahliye etmesi durumunda çok daha fazla kişinin kurtarılabileceğini doğrulayarak kaptan ve iki mürettebat hakkında tutuklama emri çıkardı.
Oksijen takviyesi yapıldı
476 kişinin bulunduğu gemideki 270 yolcu halen kayıp. 28 kişinin öldüğünü doğrulayan yetkililer 174 kişinin de kurtarıldığını açıkladı. Yetkililerin arama kurtarma çalışmalarına 555 dalgıç, 69 gemi ve 121 helikopter gönderdiği konusunda yalan söylediklerini ileri süren aileler, kaza yerinde 200’den az dalgıç ile iki askeri geminin bulunduğunu ileri sürdü. Feribotun kaldırılması için gönderilen 3 bin 200 tonluk kurtarma vincinin bölgeye ulaştığı bildirildi.
Vinç, 35 metre derinliğe batan feribotu akıntının daha az olduğu bir bölgeye çekmeye çalışacak. Ayrıca dalgıçlar, aracı kaldırmak ve olası kazazedelerin nefes almasına yardımcı olabilmek için feribota oksijen vermeye başladı.
Feribotun içine girildi
Feribot içinde kalanların bulunması için kaza yerine insansız robotlar da gönderildi. Uzmanlar, hava cepleri oluşması durumunda feribotta sıkışanların 72 saat kadar hayatta kalabileceğini söylüyor. Ancak deniz suyunun aşırı derecede soğuk olması, donma tehlikesini artırıyor.
Arama kurtarma çalışmalarına devam eden dalgıçlar, ilk kez feribotun içine girmeyi başardı. Önce kargo bölümüne giren dalgıçlar baktıkları kabinlerde ve restoran bölümünde hiç kimseyi bulamadı. Dalgıçlar arama kurtarma çalışmalarının gece boyunca devam edileceğini açıkladı.
Üçüncü kaptan dümende
Kaza sırasında feribotun dümeninde üçüncü kaptanın bulunduğu belirlendi. Kaza ile ilgili soruşturma düzenleyen müfettişler, 26 yaşındaki üçüncü kaptanın sadece bir yıllık iş deneyimine sahip olduğunu kaydetti. Kaptanın dümeni neden üçüncü kaptana bıraktığı bilinmiyor.
Feribotun batması sonucu kaybolan öğrencilerin müdür yardımcısı, kurtarıldıktan sonra getirildiği Jindo adasındaki bir ağaca kendini astı. Polis, müdür yardımcısının üzerinde öğrencilerinin ölümü nedeniyle duyduğu üzüntüden intihar ettiğine dair bir not buldu.
Kaçarken böyle görüntülendi
Gemiden ilk ayrılanlardan olduğu belirtilen kaptan basın toplantısı sırasında özür dilemiş olsa da aileler can kayıplarıyla ilgili olarak onu suçlamaya devam ediyor. Kaptanın ayrıca gemiden ayrılırken çekilen bir fotoğrafı ilk defa yayımlandı. Feribotun 69 yaşındaki kaptanı Lee Jun-seok’un tüm denizcilik yasalarını hiçe sayarak gemiyi ilk terk edenler arasında yer aldığı iddiaları araştırılıyor.