25.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:
ÖNDER YILMAZ Ankara
Mahkemeden mahkemeye koşarak adını temize çıkarmaya çalıştı. Mağduriyetinin giderilmemesi üzerine TBMM’ye başvuran Kayabaşı, durumu bir kez de TBMM Dilekçe Komisyonu’na anlattı. Komisyon Başkanı Mihriman Belma Satır başvuruyu derhal işleme koydu. Konuyu Bilgi Teknolojileri ve İletişim Başkanlığı’na (BTK) bildirdi.
ÇALIŞMALAR BAŞLADI
BTK, TBMM’ye gönderdiği yanıtta Kayabaşı’nın mağduriyetinin giderilmesi için ilgili kurumlarla temasa geçildiği ve denetimlerin yapıldığını kaydetti. Denetimler sonucunda ilgili kurumlara ceza yağdırıldığını açıklayan BTK, hat bilgisi 80 milyonu bulan üç GSM işletmesinin sisteminden tüketicilerin kendilerinden habersiz adlarına çıkarılmış hatlara ilişkin bilgi edinip, sonlandırma imkânı bulunduğunu ifade etti. BTK 200 binin üzerinde abonesi bulunan mobil, internet, kablo TV, uydu işletmecilerinden borç/alacak sorgulaması yapılabildiğini anımsatarak, tüketicilerin e-Devlet’ten verilen bu iki hizmete ilişkin abonelik bilgilerinin görülebileceğini dile getirdi. BTK, “Sabit ve 850’li hatların da e-Devlet üzerinden sorgulanabilmesine yönelik gerekli projelendirme ve teknik alt yapı çalışmaları başlatılmıştır” dedi.