Uçak pencerelerinin oval olması pencere köşelerinde basıncın yükselmesini önleyebilir. 1950 yılında yaşanan bazı uçak kazaları nedeniyle bu pencere tasarımı değişmedi. Uçaklar için temel sorun, hava basıncını dengelemeye çalışmaktı. İç ve dış basınç farkı özellikle uçağın gövdesindeki köşeli yapılara aşırı yük oluşturuyordu. Yolcuların uçağın içerisinde daha rahat bir şekilde nefes alması için kabinlerdeki iç basıncın azaltılması gerekir. Oval pencerelerde keskin köşeler olmadığı için basınç her tarafa eşit şekilde dağılır. Böylece pencereler hem daha dayanıklı olur hem de uçuşlar daha güvenli hale gelir. Yani oval pencereler aslında uçakta daha rahat ve güvende seyahat etmemiz için tasarlandı. 1950'li yıllarda uçak kazalarının pencerelerden dolayı olduğu anlaşıldı. Bu kazalar, mühendisleri uçak pencerelerinin tasarımını gözden geçirmeye itti. Yapılan araştırmalar sayesinde oval şekilli pencerelerin çok daha dayanıklı olduğu söylendi. Günümüzdeki tüm modern uçaklarda daha güvenli bir yolculuk için oval pencereler tercih ediliyor. Bu tasarım, uçakların gövdesini destekleyerek yolcu güvenliğini epey artırıyor. Küçük ayrıntının işlevi aslında çok büyük.