27.10.2015 - 16:35 | Son Güncellenme:
Trenler nereye gidiyor? Birçok yere... Peki ömrünü tamamlayan trenler nereye gidiyor? Bu sorunun cevabı ise; New York metrosunun emektarları için konuşursak, okyanusun dibine!
Endüstriyel fotoğrafçı Stephen Mallon, üç yılı aşkın zamandır tren vagonlarının Atlantik Okyanusu’nun derinliklerine gönderilmesini fotoğraflıyor.
Vagonların okyanusa gönderilmesinin bir çevre kirliliği skandalı olduğunu düşünmek için acele etmemelisiniz çünkü artık kullanılmayacak olan tren vagonları aslında resif oluşumuna katkı sağlamak için okyanusun dibine yollanıyor.
Bu çevreci hareket, on yıl kadar önce başlamış ve hala devam ediyor
Fotoğrafçı Stephen Mallon kendini “endüstriyel fotoğrafçı” olarak tanımlıyor. Terk edilmiş gemileri, uçak enkazlarını ve elektrik santrallerini fotoğraflıyor.
Fotoğraf serisi “Next Stop, Atlantic” (Sonraki durak, Atlantic), artık ömrünü tamamlamış vagonların mavnalara yüklenişini ve okyanusa bırakılışını gösteriyor.
Okyanus üzerinde yüzen kapısız, penceresiz koltuksuz vagonlar, son derece sürreal bir görüntü sergiliyor.
New York’tan yayın yapan Brooklyn Rail'de yayımlanan bir makalede, fotoğraf serisi hakkında ilginç bir tespit yer alıyor. Fotoğrafların en çarpıcı iki özelliğinden bahsedilen makalede, karelerin hiçbirinde insanların yer almadığı vurgulanıyor.
Trenlerin üzerindeki logolar duruyor. Trenlerin logolarının üzerlerinde hala durması ve insanların yokluğu, fotoğraflardaki terk edilmişlik hissini kuvvetlendiriyor.
Trenlerin okyanus dibine gönderilmelerinin ardında yatan çevreci çaba, denizdeki organizmaların vagonların metal çerçeveleri gibi sert yüzeylere saldırması ve diğer deniz canlıları için besin olmaları esasına dayanıyor.
Proje, sağlıklı bir deniz habitatının oluşmasına katkıda bulunuyor. Girişim başladığından beri 3 bin vagon okyanusa gönderilmiş.
Ülkenin balıkçılık sanayisini desteklemek amacıyla denize bırakılan vagonların, balıkların için yapay bir kayalık oluşturması ve balıkları çekmesi hedefleniyor.
Uzmanlar, avcı balıklardan korunma sağladığı için bu vagonların balıkları çektiğini belirtiyorlar. Bu batıklar aynı zamanda balıkların besin kaynağı olan midye, karides ve yengeçlerin çokça barınmasını sağlıyor. Balıklar, kolaylıkla bu yapay kayalıklarda koloni kurabiliyorlar.
Uzmanlar Atlantik zemininin yüzde 95'inin kum olduğunu ve bunun balıkları çekmediğini söyledi. Yetkililer, oluşacak kayaların ilk etapta levrek ve dil balığı gibi türleri çekmesini, ardından ise Atlantik kılıçbalığı, ton balığı ve yunus balığı türlerini çekmesini bekliyorlar.
Denize bırakılan vagonlardaki zararlı ve zehirli maddeler, New York Metro İşletmesi tarafından yasalara uygun hale getirilmesi için vagon başında 8 bin dolar ödenerek temizletiliyor.