20.07.2018 - 08:19 | Son Güncellenme:
Haliç Üniversitesi Turizm İşletmeciliği mezunuyum. Bu işe de Çorlu’da beş yıldızlı bir otelde başladım. Housekeeping departmanını kendim istedim. Öğrencilik dönemimde farklı departmanlarda staj yapma fırsatım olmuştu. Biraz titizimdir. Onun da etkisi var sanırım. Operasyonu, karmaşayı seviyorum sanırım. Çorlu’dan sonra İstanbul’a gelince kimse beni işe almadı. O zamanlar da İstanbul’da otelciliğin en hareketli yıllarıydı. Sonrasında bir arkadaşımın vasıtasıyla Hilton Bomonti’ye başvurdum. Beni almazlar sanıyordum. Çünkü çok yeniydim. Şimdiki İK müdürü o zamanlar housekeeping departmanından sorumluydu. Görüşmeyi kendisiyle yapmıştım. Bir hafta sonra sizi sözleşmeyi imzalamanız için bekliyoruz dediler. Ardından da burasının açılışını yaptık hep birlikte.Kadın Liderler Programı’na da değinmek istiyorum. Bu proje hakkında bilgi verebilir misiniz?Bildiğiniz üzere dünyada kadın çalışan sayısı daha az. Hilton’un dünyanın farklı bölgelerinde Kadın Liderler Programı çerçevesinde bu konuda çalışmaları var. Ama bu özellikle Hilton Bomonti’nin oluşturduğu bir program. Bir komisyon şemsiyesi altında oluşturulmuş durumda. Adaylar belli aşamalardan geçip sürece dahil oldular. Her departmandan kadın adaylar sınav sonucunda finale kaldı. Beklediğimin dışında, mantığa dayalı sorularla karşılaştım. Problem çözümü konusundaki yeteneklerimizi keşfetmeye yönelik sorulardı. Yani aslında eğitim önce sınava tabi tutulduk. Daha sonrasında da iki günlük bir eğitim süreci oldu. Eğitim sonucunda iki aylık süreçte bir proje hazırlayacağız. Operasyon, satış, finansal ve insan kaynaklarıyla ilgili genel olarak neler yapılabilir, ne gibi yenilikler getirebiliriz bu konuda projeler üreteceğiz. İki ay sonunda da projeler sunulacak ve içlerinden biri seçilecek. Bu noktada da bir kariyer fırsatı ortaya çıkacak.Peki şu anda projenizde hazırlıklar ne aşamada?Bu süreçte hem kendimizi geliştireceğiz hem de ortaya iyi bir şey çıktığında kurum için de faydalı olacak. Böylece herkes bundan faydalanmış olacak. Dinamik ve genç bir ekiple çalışıyoruz. Bunun çok avantajını gördük tabii. Bu, bakış açımızı da değiştiren bir şey oldu. Daha sonrasında katıldığım programlarda da bana ilham veren bir süreç oldu bu. Başka programlara katıldığımda nasıl daha fazla yönetici adayı çıkarırım diye düşünmeye sevk etti beni.Kadın yönetici konusunda sizin dikkat ettiğiniz noktalar ne oluyor?İlk önceliğim karşımdaki kişinin istekli olması. Böyle bir talebi olan herkese yardımcı oluyoruz. Kapımız zaten her zaman açık. Her daim personelle birebir iletişim halindeyiz. Eğitim veya farklı bir konuda talebi olduğunda onları destekliyoruz. Otelde en kalabalık departmanı biziz. Dolayısıyla bu konuda mutlaka cevherler çıkıyor. Önemli olan sizin samimi ve destekleyici olmanız.
Tabii, Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği mezunuyum. Daha mezun olmadan kariyerime Hilton ParkSA’da başladım. Orada resepsiyon bölümündeydim. Nispeten küçük bir otel olunca her şeyi öğrenebiliyorsunuz. Her şeyi tecrübe edebiliyorsunuz. Sonrasında da Bomonti’de koca bir otel olacağı haberi geldik. O zamanlar Bomonti nerede bile bilmiyordum. Buraya geçiş benim için de çok iyi olacaktı. Sistemi çok iyi biliyordum. O özgüven ve heyecanla geldim buraya. Açılış öncesinden beri de buradayım. Başladıktan on ay sonra rezervasyon şefi olarak terfi aldım. Yakın sürede de müdür yardımcısı olarak terfi aldım. Tabii bunda yöneticilerimin beni önemli projelere de dahil etmelerinin payı büyük. Örneğin bizde Elevate 1 eğitimleri oluyor. Üç günlük eğitimler sonunda geri bildirimler alıyorsunuz. Tepkileri ölçüyorsunuz.Peki bu geri bildirim süreci nasıl gelişiyor?Türkiye İnsan Kaynakları eğitim müdüründen birçok yönlendirme aldık. Siz bir proje sunuyorsunuz ve departmanınızı nasıl geliştireceğinize dair SWOT analizleriyle sunum yapıyoruz ve anında da geri bildirim alıyoruz. Bu noktada çok sayıda üst düzey yönetici de orada bulunuyor.Profesyonel sürecin dışında, misafirlerden gelen geri bildirimlerde aksi bir durumda nasıl hareket ediyorsunuz?Böyle durumlarla arada karşılaşıyoruz. Liderleri olarak çalışanları bu süreçte yönetmem gerekiyor. Bir şekilde bir yanlış varsa yapıcı, empati yaparak çözmeye çalışıyoruz.Ben yavaş yavaş Kadın Liderlik Programı’na gelmek istiyorum. Siz de bu projeye katılanlardan birisiniz. Nasıl gelişti bu süreç, anlatır mısınız?Tabii. Kadın Liderlik Programı bizim otelin içinde ilk defa olan bir şey. Seçilen beş kişi arasındayım. En başından çok heyecanlıydım. Benim için bir yenilik olacaktı. Cirosu düşen bir şirketin gelirini arttırmakla alakalı bir sunum hazırlamam gerekiyordu. Yirmi dakikalık bir sürede bunu yaptım. Bu sınavın en güzel yanı, yazdıklarımı inceleyenlerin hemen yorumlamasıydı. Problem çözme, sonuç odaklılık, liderlik, sunum teknikleri bir de analitik düşünme. Bu konularla ilgili bize geri bildirimleri anında verdiler. Ağzımdan çıkan ve o an için önemsemediğim bir kelimenin benim için aslında ne denli önemli olabileceğini gördüm. Bu konularda bize puanlar verildi. Sonuç olarak seçilenlerden biri de ben oldum.Problem çözmek için analitik düşünmek de gerekiyor. Bu süreçleri siz nasıl yönetiyorsunuz?Rezervasyon departmanı olarak tabii ki sorunlarımız oluyor. Misafirlerimiz ödedikleri paraya değer bir hizmet almak istiyor. Bu notada ortaya bir sorun çıktığında biz daha çok kazan-kazan prensibiyle hareket etmeyi tercih ediyoruz. Bu nokta bizim için çok önemli. Çalışma arkadaşlarımı da bu şekilde yönlendirmeye çalışıyorum. Ortada bir memnuniyetsizlik varsa onu nasıl çözebileceğimizle alakalı çalışıyoruz. İyi dinleyip anlamak çok önemli aslında. Dinle, empati kur, çözüm üret ve özür dile adımlarını uyguluyoruz.