30.04.2021 - 20:06 | Son Güncellenme:
Çalışma izin belgesi alma bireylerin araştırdığı konular arasında yer alıyor. Koronavirüs salgını için yeni tedbirler açıklandı. Tam kapanma süreci 29 Nisan tarihinde başladı. Sokağa çıkma yasağında çalışma izin belgesi alacak olanlar ise ayrıntıları merak ediliyor. Peki sokağa çıkma yasağında çalışma izin belgesi nasıl alınır? e-Devlet çalışma izin belgesi alma ekranı...
17 günlük tam kapanma süreci olacağı açıklandı. Sokağa çıkma yasağında çalışma izin belgesi ayrıntıları ise merak konusu. Çalışma izni belgesi ya da görev belgesi, İçişleri Bakanlığı E-Başvuru ekranı üzerinden gerçekleştiriliyor.
İşyeri/firma yetkilisi, imza altına aldığı belgede belirtilen kişinin yetkilisi olduğu işyerinde/firmada çalıştığı, sokağa çıkma kısıtlaması sırasında zorunlu bir amaçla işyerinde olması gerektiği bilgisinin doğruluğundan, Hakkında görev belgesi düzenlenen kişi ise kendisi ile ilgili bilgilerin doğruluğundan ve sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet nedeni ile buna bağlı olarak zaman ve güzergahla sınırlı davranmaktan, sorumlu olacak.Düzenlenen görev belgesi, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulacak ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edilecek. e-başvuru sistemi üzerinden üretilen görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek olup, kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan/ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergahı ile denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacak.Bu noktada esnaf, sanayi ve/veya ticaret ile ziraat odaları başta olmak üzere ilgili meslek odaları tarafından gerekli rehberlik faaliyetlerine ağırlık verilecek ve faaliyet alanlarındaki işyerlerinin/firmaların bilgilendirilmeleri ve kurallara uymaya teşvik edilecek.