EkonomiYüksekten bakmayı sevdik

Yüksekten bakmayı sevdik

21.10.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Özellikle B-sınıfı küçük SUV modeller, Türk tüketicisinin yüksek oturma pozisyonuna sahip araç aşkını artırdı. Son yıllarda satışları hızla artan bu araçlar, diğer arazi araçlarıyla adeta rekabet ediyor

Yüksekten bakmayı sevdik

Binek otomobillere göre yerden yükseklikleri daha fazla olan, bu sayede de yüksekte oturma pozisyonu sunabilen B-Sınıfı SUV araçlar, Türk tüketicisinin yeni tercihi oldu. Satışları 2010 yılından bu yana neredeyse patlama yapan B sınıfı SUV’lar, orta ve lüks sınıftaki ağabeylerine giderek yaklaşıyor. Bununla birlikte orta ve lüks sınıf modellerle birlikte SUV sınıfının satışları da, toplam otomobil pazarının 8’de birine ulaştı. Yani 51 bine.
B sınıfı modeller temel alınarak geliştirilen, özellikle Avrupalı üreticilerin son yıllarda keşfettiği bir model sınıfı olan B-SUV araçlar, çok değil, sadece üç yıl önce Türkiye’de yıllık 2 bin 500 adet civarında satışa sahipti. Piyasaya yeni giren modeller sayesinde son 9 ayda satışları 6 bin 700 adet civarına ulaşan B-SUV araçların, önümüzdeki 1.5 yıllık dönemde satışa sunulacak yeni modellerle adeta patlama yapması bekleniyor. Bu yıl sonuna kadarki beklenti ise 10 bin adet civarında.

Şimdilik 5 seçenek
Bu sınıfta şimdilik seçenek 5 modelle sınırlı. Nissan Juke, bu sınıfın ilk temsilcisi ve bu yılın 9 ayında 2 bin 698 adetle bunun ödülünü almış. Piyasaya en son giren modellerden biri olan Captur ise, 2 bin adedin biraz üzerindeki satışıyla ikinci sırada yer edinmiş. Geçen yılın sonlarına doğru satışa çıkan Opel Mokka, ikiz kardeşi Chevrolet Trax ve Peugeot 2008 ise, bu sınıfın diğer üyeleri durumunda. B-SUV pazarına giriş yapmayı bekleyen modeller arasında Ford’un EcoSport’u var. Toyota ve Honda ise bu sınıfta birer model hazırlamayı “şimdilik” planlıyor.
Fiyatları açısından da cazip olan B-SUV’lar, küçük boyutlarıyla şehir içinde kolay kullanılmaları, donanımları, güçlendirilmiş iki tekerlekten çekiş sistemleri, düşük tüketimleri sayesinde kendilerine geniş bir hayran kitlesi buluyor. Üreticiler de, B sınıfı binek modeller üzerine geliştirdikleri ve motor seçeneklerini kullanabildiklerinden, bu araçları üretmeyi seviyor. Zira müşteri kitleleri de, bu modellerle genişliyor.

Haberin Devamı

Aslan payı ‘orta’da
SUV araçların Türkiye’deki popülerliği ise, orta sınıf modellerde yoğunlaşıyor. Ocak-Eylül döneminde 30 bin adede ulaşan satışlarıyla dikkat çeken bu grupta, aralarında Çinli Chery’nin de bulunduğu 15’e yakın model bulunuyor.
Renault destekli Dacia, fiyatı ve özellikleri sayesinde bu sınıfın popüler hale gelmesini sağlayan Nissan Qashqai ile liderlik savaşı yaşıyor. Duster, ilk 9 ayda 7 bin 784 adet satarken, Qashqai, 660 adetlik uzun +2 versiyonuyla birlikte toplamda 8 bin 254 adede ulaştı. Kia Sportage ve Hyundai ix35 ise, birbirlerine yakın rakamlarla üçüncü ve dördüncü sıralarda. Skoda Yeti, Peugeot 3008, Ford Kuga, Mitsubishi ASX, Audi Q3 ve son olarak bunlara katılan Suzuki SX4-Cross, orta sınıf SUV modellerden bazıları.
Arazi araçlarını Türk tüketicisiyle ilk tanıştıran lüks sınıftaki SUV modellerse, 11 bin adede yaklaşan satışlarıyla halen pazarda ciddi bir yere sahip.