09.01.2009 - 00:51 | Son Güncellenme:
Eylem Türk
Ernst & Young Türkiye ve Milliyet tarafından CNN Türk ve Schwab Vakfı işbirliğiyle bu yıl altıncısı düzenlenen ‘Ernst & Young Entrepreneur of The Year-Yılın Girişimcisi’ ve bu yıl üçüncü kez düzenlenen ‘Ernst & Young Social Entrepreneur of the Year-Yılın Sosyal Girişimcisi’ yarışmalarında finalistler belirlendi.
Yarışmanın finalistleri, Aras Holding Yönetim Kurulu Başkanı Evrim Aras Sağıroğlu, Elkon Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Alpagut, Koton Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Kahve Dünyası Yönetim Kurulu Üyesi Alev Altınkılıç ve Şölen Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Çoban oldu.
19 Ocak’ta açıklanacak
Jüride ise Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hanzade Doğan Boyner, Akbank Yönetim Kurulu Başkanı Suzan Sabancı Dinçer, Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Doğan Gazetecilik İcra Kurulu Başkanı Faik Açıkalın, Ernst & Young Türkiye Genel?Müdürü Osman?Dinçbaş, geçen yıl Yılın Girişimcisi ödülüne değer görülen ODE Yalıtım Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, MAP Havacılık ve Enerji Sistemleri Yönetim Kurulu Başkanı Erkut Yücaoğlu, Prof. Dr. Eser?Borak, CNN Türk İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Dinç?Üner ve Prof. Dr. Özer?Ertuna yer aldı.
Yılın girişimcisi dalında ödüle layık görülenler, 19 Şubat 2009 tarihinde Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirilecek ödül töreninde açıklanacak.
Türk kahvesini zincire soktu
Türk kahvesi ve çikolatasını uluslararası platformda tanıtmayı hedeflediklerini söyleyen Kahve Dünyası Yönetim Kurulu Üyesi Alev Altınkılıç, “Kahve ve çikolatada üretici kimliğinin yanı sıra ürünümüzü tüketiciye tanıtmak ihtiyacı duyduk. İşe Eminönü’nde küçük bir satış noktası açarak başladık” dedi. Şu anda 47 mağazaya ulaştıklarını belirten Altınkılıç, “2008 yılı ciromuz 30 milyon TL olarak gerçekleşti. 2009 yılında ise 45 milyon TL ciroyu hedefliyoruz. Amacımız Türk kahvesini tanıtmak ve bu lezzeti herkesin tatmasını sağlamak” dedi.
120 ülkeye çikolata satıyor
Girişimci yarışmasının markalarına değer katacak bir yarışma olduğuna inandıklarını söyleyen Şölen Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Çoban, Şölen’in 1989’da Gaziantep’te kurulduğunu belirtti. Bugün 120 ülkeye ihracat yaptıklarını anlatan Çoban, geçen yıl yüzde 25 büyüdüklerini ve gıda sektörüne yatırım yapmaya devam edeceklerini anlattı. 2008 cirolarının 270 bin TL olduğunu kaydeden Çoban, “Her yıl yüzde 30 büyüyoruz. İstanbul’da üçüncü üretim tesisimizi kurduk. Markalaşmaya ve farklılaşmaya önem veriyoruz” dedi.
Karayipler’e fabrika sattı
1975 yılında 4 çalışanla işe başladıklarını söyleyen Elkon Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Alpagut, bugün 45 milyon dolar ciroya ulaştıklarını kaydetti.
Son 5 yılda yüzde 100 ihracatla beton üreten fabrika ihraç ettiklerini belirten Alpagut, 49 ülkeye ihracat yaptıklarını belirtti. Beton üreten fabrika ürettiklerini anlatan Alpagut, ihracat yaptıkları yerler arasında Rusya, Karayipler, Kongo, İngiltere, İsveç gibi ülkeler bulunduğunu söyledi. Bu ülkelere beton santralları kurduklarını ifade eden Alpagut, inovasyona önem verdiklerini belirtti.
Butikle başladı, 193 mağazaya ulaştı
Türkiye’de ve dünyada büyüme trendi içine girdiklerini söyleyen Koton Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Koton artık fark edilen bir değer. Yarışmaya bu değerin hakkını vermek için girdik” dedi. 1988’de eşi Gülden Yılmaz ile ufak bir mağaza açarak yola çıktıklarını belirten Yılmaz, geçen yılı 42 büyüme ile kapattıklarını anlattı. Yılmaz, “Türkiye’de 138 mağazamız var. Yurtdışında 55 mağazaya ulaştık” dedi. Koton olarak inovatif ürünlere ağırlık verdiklerini söyleyen Gülden Yılmaz da, “Müşterinin söylenmemiş ihtiyaçlarına cevap vermek istiyoruz” dedi.
Babasının emanetini yüzde 16 büyüttü
Geçen yıl babası Celal?Aras’ın vefatından sonra şirketin yönetim koltuğuna oturan Aras Holding Yönetim Kurulu Başkanı Evrim Aras Sağıroğlu, “İkinci nesil olarak görevi devraldım. Bu yarışmayla içimdeki girişimci ruhu da teyit etmiş olacağım” dedi. Aras’ın 1979 yılında babası Celal Aras tarafından kurulduğunu belirten Sağıroğlu, 2008 yılında şirketin yüzde 16 büyüdüğünü, kârlılık oranının yüzde 116 arttığını belirtti. Bu yıl için yüzde 25 büyüme hedefi ve yüzde 280 kârlılık hedeflediklerini kaydeden Sağıroğlu, “Türkiye genelinde 10 bin çalışanımız var. Geçen yıl 350 milyon dolar ciro elde ettik” dedi.