12.02.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Türk teknoloji markası Casper, 25’inci yılını 10 milyon adetlik cihaz satışıyla geride bıraktı. Markanın geçen yıl sattığı cihaz sayısı ise 815 bin oldu.
Casper Pazarlama Direktörü Feray Karaman, 25’inci yıllarında yakaladıkları bu başarıdan güç alarak, 50’inci yıla ulaştıklarında her iki kişiden birinin Casper markalı ürün kullanmasını hedeflediklerini söyledi.
Casper, 25 yılda birçok yeniliği de tüketicilerle buluşturdu. Karaman, bu ilkleri şöyle aktardı: “İlk dönen tablet bilgisayar, 4 çekirdek işlemcili dizüstü bilgisayar, süper sessiz teknolojili masaüstü bilgisayar, dokunmatik ultrabook bunlar arasında. Ayrıca akıllı telefon pazarında yeni bir dönemin kapılarını açan 8 çekirdek hızına sahip ilk telefon Casper Via V8 ve ince akıllı telefon Via V10 modelini sektöre kazandırdık. Ayrıca Windows 10’a geçişi en hızlı yapan markalardan biri olduk” dedi.
Üretim kapasitelerine de değinen Karaman, günde 5 bin adet bilgisayar üretebildiklerini, kişiye özel yıllık 3 binin üzerinde farklı özellikte bilgisayar geliştirdiklerini aktardı. Türkiye’nin her ilinde yer alan satış ve teknik servis noktaları olduğunu da dile getirdi.
1 milyon hedefi
Feray Karaman, 2015 yılını 280 bini akıllı telefon olmak üzere 815 bin adetlik cihaz satışıyla kapattıklarını da aktararak, şunları söyledi:
“2016 yılı hedefimiz ise, yarısı akıllı telefon olmak üzere toplam 1 milyon cihaz. Akıllı telefonda stratejimiz ve hedefimiz her yıl bir önceki yıla göre satışımızı ikiye katlamak. Olgunluk dönemindeki bilgisayar pazarındaysa stratejimiz farklı. Bir ürün segmentinde, pazar doygunluğa ulaştığı zaman daha çok pay almak değil, akıllı pay almak hedeflenmeli.
2016 hedeflerimiz arasında ayrıca kurumsal satışlar da önceliklerimiz arasında. Masaüstü, iş istasyonu, hepsi bir arada, ikisi bir arada, dizüstü, tablet bilgisayar modellerini özel yazılımlarla entegre şekilde kamu ve özel sektördeki kurumsal müşterilerin hizmetine sunuyoruz.”
Giyilebilir akıllı teknoloji ve nesnelerin interneti trendlerini de takip ettiklerini belirten Karaman, ancak üretim ve satış için yeterli koşulların oluşmasını beklediklerini kaydetti.
‘Cep artar, tablette düşüş devam eder’
Sektörü de değerlendiren Feray Karaman, bu yıl bilgi ve iletişim teknolojileri pazarında yüzde 2-5 arasında bir büyüme öngörüldüğünü anımsattı. Karaman, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bilgisayar kategorisinde adetsel pazarda bir büyüme beklemiyoruz. Ancak son kullanıcının daha fazla depolama alanı ve performansı yüksek ürünlere yöneleceğini düşünüyoruz. Akıllı telefonların yıldızı 2015 yılında da parlamaya devam etti.
Cepte geniş ekranlı ürünler en tercih edilenler arasında yerini alacak. 4.5G teknolojisinin hayatımıza girmesiyle birlikte tüketiciler telefonlarını değiştirme eğiliminde olacak. 2016 sonundaki tablet satış öngörümüz, 2015 yılı kapanış rakamlarına kıyasla yüzde 15-20 seviyesinde düşüş göstereceği yönünde. Masaüstü-dizüstü bilgisayar tarafında yatay seyir, akıllı telefonlarda yükseliş, tablet tarafında düşüş eğilimi öngörüyoruz.”
Yeni modeller yolda
Feray Karaman, ürün gamlarına da değinerek, şu bilgileri verdi:
- “Rekabet düzeyi yüksek ürünlerimizden biri 3 GB Ram, 8 çekirdek ve 32 Gb dahili hafızaya sahip akıllı telefon Via M1. Ocak ayı başında 999 TL fiyatla tüketiciyle buluştu. Bilgisayarda metal tasarımlı Casper Nirvana C800’le de zirveye çıktık.
- 2015’te Casper Nirvana Oyun Serisi masaüstü ürünlerimizle kullanıcılarımızdan tam not almıştık, 2016’ya da ocak ayında yeni Casper Nirvana D910 oyun serisi masaüstülerle giriş yaptık. Oyun tutkunlarının karşısına sürpriz yaparak dizüstü modelle çıkacağız. Yüksek performans ürünü olan ve 17” FHD ekrana sahip oyun bilgisayarı Casper Excalibur lansmanı da mart ayında olacak.
- Hepsi bir arada ürünlerde yakaladığımız başarıyı Nirvana One serisinde 4 yeni modelle devam ettireceğiz.
- Geçen yıl 2si 1 arada segmentinde sıçrama yaptık. 25’inci yıla özel yeni 13-14” boyutlarında 360 derece dönen renkli ürünlerimiz bu kategoride yer alacak.”