Ekonomi‘Yeni stratejiler şart’

‘Yeni stratejiler şart’

13.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:

OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, üretim kapasitesinin 2 milyon adede doğru gittiğini belirtti. Yenigün, sektörün sürdürülebilirliği için yeni stratejiler gerektiğinin de altını çizdi

‘Yeni stratejiler şart’

İç pazardaki daralma ve ihracat pazarlarında yaşanan küçük çaplı durgunluğun etkisiyle 1 milyon 500 binin altına düşen otomotiv üretiminin, 2020’de özellikle ihracat ayağıyla birlikte düzelme yaşaması beklenirken, üreticiler, mevcut kapasitelerin tam olarak kullanılabilmesi ve üretimin 2 milyon adede ulaşabilmesi için çalışmalar yapıyor.

Haberin Devamı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, geçtiğimiz yıl teşviklere rağmen iç pazarda satışların 500 binin altında kaldığını, küresel pazarlarda da yaşanan yavaşlamanın, üretim rakamlarına yansıdığını belirtti. OSD olarak, 2020 yılının sonunda yüzde 18 artışla 580 bin adetlik bir pazar ve 1 milyon 475 bin adetlik üretim öngördüklerini kaydeden Yenigün, “Tabii ki bu tahminler şu anki koşullara göre belirlendi. Çeşitli teşvikler veya ön görülemeyen durumlar yaşadığımızda rakamlar değişiklik gösterebilir” dedi.

Bu durumun geçici olduğuna inandıklarını kaydeden Yenigün, şimdilik yeni bir teşvik olacağı yönünde işaret bulunmadığını, önümüzdeki sürecin iyi planlanması gerektiğini hatırlatarak “Önümüzdeki süreçte bir teşvik gelirse, otomotiv sanayi olarak bugün teşviki al, yarın üret gibi bir durumda değiliz. Bizim en az 6 aylık öngörüler yapmamız gerekiyor” ifadesini kullandı. Pazarın canlandırılması için sektör olarak önerilerini de sıralayan Yenigün, “Otomotive özel sıfır faiz kampanyası yapalım ki, sistem kendi kendine üretmeye, çalışmaya başlasın. Hurda teşviki kapsamını genişleterek sürekli hale getirelim, vergi yükünü tüm yılı kapsayacak şekilde düşürelim ki devletin vergi gelirini düşürmeden satışları artıralım” dedi.

Haberin Devamı

Rekor fazla verdi

Brexit belirsizliği, AB’deki durgunluk ve yeni emisyon kuralları ihracatta da bir miktar düşüş yaşandığını vurgulayan Yenigün, 2020’de bunun normalleşmesini beklediklerini söyledi. Türk otomotiv endüstrisinin, 2019 yılında 17 milyar dolara yakın dış ticaret fazlası verdiğini, bunun ülke için katma değer anlamına geldiğini da söyleyen Yenigün, şöyle devam etti:

“Sürdürülebilirlik içinde karlı bir iş modeli ortaya koymalıyız. Bunun için de strateji ortaya koymak ve uygulamaya geçirmek şart. Kamu, sanayi ve STK’lar el ele çalışmalıyız. 2020-2025 arasında otomotiv sanayiinin perspektifini iki ana başlıkta değerlendiriyoruz. İhracat geliştirilmeli ve rekabetçilik korunmalı... İhracat tarafında; serbest ticaret anlaşmaları yapılmalı, lojistik altyapısı iyileştirilmeli, sanayiye uygun teşvikler yapılmalı, operasyonel süreçler kolaylaştırılarak, maliyetler düşürülmeli. Bu konuları halledebildiğimiz sürece Türkiye otomotiv ihracatının önüne geçemezsiniz. Çağlayarak gider...”

Haberin Devamı

‘Yeni stratejiler şart’

Pazarı artıracak model çalışılıyor

Türkiye’de otomotiv endüstrisinin gelişebilmesi ve yeni yatırım alabilmesinin, iç pazarın canlanmasıyla mümkün olabileceğini vurgulayan OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, 2 milyon adetlik kapasite bulunduğunu, bunun için tüm imkanları seferber etmeye karar verdiklerini kaydetti. Yenigün, dünya çapında bir danışman firmayla yeni çalışma başlattıklarını hatırlatarak, şunları söyledi:

“Benim 2 milyonluk kapasitem var, boş duruyor. Bu yüzden ‘Bütün imkanlarımızı seferber edelim’ dedik... Dünyadan bir danışman firmayı da aramıza alalım... Tedarikçiler, distribütörler, sanayiciler, danışman ve devlet bir araya gelelim, bu 1.5 milyon nasıl olacak ve nasıl bugünden daha fazla vergi alacak... Karşı taraftan çok olumlu cevap aldık, OSD olarak kararı beklemeden çalışmalara başladık... Türkiye’de çok büyük bir ekosistem var ve biz bu ekosistemi daha da büyütecek ne yapabiliriz, dışarıdan gelen yatırımcıya cazip ortam yaratabiliriz, buna bakıyoruz.” 

Haberin Devamı

Kia’dan farklı bir seçenek

Kia’nın orta sınıftaki yeni aracı “XCeed”, Türkiye’de tek donanım paketiyle, 249 bin TL’ye satışa sunuldu.

SUV konforunu hatchback sportifliği ve sürüş özellikleriyle buluşturan yeni XCeed, geleneksel bir hatchback otomobile kıyasla daha fazla görüş açısı ve yola hakimiyet yaşatmayı hedefliyor. Gelişmiş güvenlik önlemleri, bağlantı özellikleri ve teknoloji çözümleriyle birlikte sunulan XCeed, Ceed ailesinin bir üyesi. 5 kapılı hatchback Ceed ile kıyaslandığında 26 mm daha geniş ve 44 mm daha yüksek bir yapıya sahip olan XCeed, çamurluk kaplamaları ve gümüş renkli detaylarıyla SUV hissini destekliyor. Araç, 12,3 inç büyüklüğündeki dijital gösterge paneli, 10.25 inç’lik yüksek çözünürlüklü multimedya ekranı, deri koltukları, panoramik sunroofuyla dikkat çekici.

Haberin Devamı

Türkiye’ye ilk etapta 136 beygir gücündeki 1.6 litre dizel motor seçeneğiyle getirilen XCeed, 7 ileri çift kavramalı DCT otomatik vites kutusuna sahip. Bu kombinasyonla araç, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.4 lt yakıt tüketiyor.

‘Yeni stratejiler şart’

‘Yeni stratejiler şart’

Bursalı hibrit Brüksel’de tanıtıldı

Renault’nun elektriklendirilmiş model gamını yayma stratejisi çerçevesinde geliştirdiği iki yenilikten biri olan ve Bursa’da üretilecek yeni hibrit Clio, yeni nesil Captur ile birlikte Brüksel’de tanıtıldı. “E-Tech” adı altında satılacak hibrit Clio, elektrik motorlarıyla birlikte 140 beygirlik güce ulaşabilecek. Clio ve Captur’da, hibrit sistemin içeriğinde, şanzıman üzerine monte edilmiş iki elektrik motoru bulunuyor. Renault, ilk kez bu iki modelde kullandığı sistemi geliştirirken 150’den fazla yeni patent aldığını da açıkladı. Clio, Toyota C-HR’den sonra Türkiye’de üretilen ikinci “yerli hibrit” unvanını aldı.

‘Yeni stratejiler şart’

Hem Avrupa hem Türkiye’de büyüdü

Japon lüks otomobil üreticisi Lexus, Avrupa ve Türkiye’de satışlarını artırarak yeni rekorlar kırdı. Avrupa’da 2019 yılını 87 bin 206 adetlik araç satışıyla kapatan Lexus, böylelikle yılı rekorla bitirdi ve 6 yıl üst üste büyüme kaydetmeyi başardı. 2018 yılına göre yüzde 14’lük artış elde eden marka, bu sayede Avrupa’daki en hızlı büyüyen otomotiv üreticilerinden biri oldu. Lexus Türkiye’de ise, 2019 yılında yüzde 22 daralan premium segmentte yüzde 50’den fazla büyüyerek önemli bir satış başarısı elde eden etti. Satışlarını artıran az sayıdaki markadan biri olan Lexus’un Türkiye satışları 85 adet oldu.

‘Yeni stratejiler şart’

Toyota ralli deneyimini yollara da taşıdı...

Toyota, Dünya Ralli Şampiyonası’nda elde ettiği şampiyonluk deneyiminin ışığında yeni “GR Yaris” performans modelini geliştirdi. Toyota’nın yeni performans aracı, ilk kez 2020 Tokyo Auto Salon’da sergilendi. Yarış takımı Toyota Gazoo Racing ile birlikte daha iyi ve daha eğlenceli yol otomobilleri hedefiyle geliştirilen GR Yaris, yeni Yaris ürün gamının en üstünde yer alacak. Toyota’nın WRC’deki ortağı “Tommi Makinen Racing”in tasarım ve mühendislik yeteneklerinden de faydalanan GR Yaris, 261 HP ve 360 Nm tork üreten üç silindirli 1.6 lt turbo motora sahip. GR Supra’nın ardından Toyota’nın ikinci global “GR” modeli olacak GR Yaris, 2020’nin ikinci yarısında yollara çıkacak.

‘Yeni stratejiler şart’

Tamamen yeni platform ve motora sahip araçta, aynı zamanda yeni süspansiyonlar, aerodinamik tasarım ile yeni ‘GR-Four’ isimli sürekli dört çeker sistem bulunuyor. Üç kapılı gövdesi karbon fiber polimer ve alüminyum dahil olmak üzere hafif materyallerden oluşturulurken, aracın performansı, profesyonel yarış ve ralli pilotları tarafından test edilmiş.

Bu arada GR Yaris kullanıcıları için, daha fazla performansa yönelik “Pist Paketi” de sunulacak. Bu paketle birlikte ön ve arka aksta Torsen sınırlı kaydırmalı diferansiyel, performans odaklı süspansiyon ve 18 inç alaşım jantlar geliyor. Torsen diferansiyel, sağ ve soldaki tekerlekleri de ayırarak daha doğal araç kontrolü sağlıyor.

‘Yeni stratejiler şart’

‘Yeni stratejiler şart’

Minik Hyundai’nin üretimi başladı

Hyundai Motor Company’nin denizaşırı ülkelerdeki ilk üretim merkezi olan Hyundai Assan İzmit fabrikası, A sınıfının lider modeli olan i10’un yeni neslini bantlardan indirmeye başladı. Avrupa’da tasarlanan, geliştirilen ve İzmit’te üretilerek 45’ten fazla ülkeye ihraç edilen yeni i10, bölge pazarının ihtiyaçları için üretilmiş kompakt bir şehir otomobili olarak dikkat çekiyor. Yenilenen dinamik tasarımı, kapsamlı güvenlik donanımlarıyla dikkat çeken yeni i10, aynı zamanda A segmentindeki bir modelde alışık olunmayan birçok özelliği de sunuyor. İç ve dış tasarım özellikleriyle yerini aldığı modelden daha sportif bir yapıya kavuşan i10, “Bluelink Telematic”, “Apple CarPlay” ve “Android Auto” gibi mobil bağlantı özellikleriyle dikkat çekiyor. Yeni i10, 8 inç renkli dokunmatik ekrana sahip. Araç, yılın ilk çeyreğinde Türkiye ve Avrupa’da satışa sunulacak.

‘Yeni stratejiler şart’