07.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
Eve sipariş edilen fast food ürünler arasında ilk sıralarda yer alan pizza, yaz ayına hafifleyerek girse de Türkler lezzetten vazgeçmiyor. Yaz öncesi formunu korumak ya da zayıflamak isteyenlerin bahar aylarından itibaren ‘light’ ürünlere yönelmesi üzerine Amerikalı Little Caesars kepekli pizzayı menüsüne dahil etti.
Çelebi Gıda Grubu Genel Müdürü Hüseyin Genç, sezonluk satışı yapılan ürünle ilgili olarak, “Kepekli pizza satışları nisan - ağustos arasında yapılıyor. Bu dönemde aylık verilen toplam siparişlerin yüzde 18’i kepekli hamurdan geliyor. En çok kadınlar, diyet yapanlar ve sporcular tercih ediyor. Mart ayında telefonlarımız, ‘kepekli hamur ne zaman çıkacak’ diye çalmasına rağmen kış aylarıyla birlikte siparişler kesildiği için ürünü sezonluk tutuyoruz” dedi.
Kalorisi yüzde 70 hafif
Kepekli ürünlerle pizza sevmeyen müşterileri de kazandıklarını anlatan Genç, sebze kullanarak hazırlanan ‘bahçe’ ve ‘hafif’ adlı çeşitlerde kalori değerini yüzde 70’e varan oranda azaltıklarını dile getirdi.
Amerikalıların pizzayı tek malzeme tercih ederek yediğini anlatan Genç, “Türkler malzemesi bol karışık seviyor. Pizzaya 3.5 malzeme ekliyor. Tercih ettikleri pizzalarda en çok ‘Pepperoni’ (Amerikan sucuğu), mantar ve yeşil biberin bulunmasını istiyor. Şu anda en çok ‘Supreme’ adlı pizzamız satılıyor. Onu, ‘Çiftlik’ ve ‘Caesars’ takip ediyor” dedi. Genç, müşterilerin yüzde 78’inin pizzaların kenarlarını peynir ve susamla hazırlanan ‘nefis kenar’la yaptırdığını anlattı.
Yurtdışı hedefte
1 milyon dolar yatırımla hayata geçirilentesiste her gün taze hamur ve sos üretimi yapıldığını anlatan Genç, yılı 100 mağazayla kapatmayı hedeflediklerini söyledi. Genç şu bilgileri paylaştı: “60’ı İstanbul’da 7’si Ankara’da olmak üzere 67 şube var.
Eylülde İzmir’de de yer alacağız. Onu Samsun, Eskişehir, Adana gibi iller de kapsayacak.
Restoran başına 220 bin dolarlık yatırım planlıyoruz. Hedeflerimiz arasında 2015 yılına kadar Romanya, Azerbaycan’ın da aralarında olduğu en az iki ülkede de bayilik verme hakkı elde etmek var.”
Siparişin yüzde 45’i internetten
Her ay 130 bin pizza siparişi aldıklarını anlatan Genç, satışların yüzde 45’inin internet üzerinden yapılan satışlardan meydana geldiğini ifade etti. Genç, son yıllarda internet satışlarında yaşanan artışla ilgili olarak şu bilgileri paylaştı: “Son birkaç yıla kadar internet satışlarının toplamdan aldığı pay yüzde 3 seviyelerindeydi. İnsanların iş yerlerinde harcadıkları zaman uzaması ve kadınların da çalışma hayatına katılmasıyla evlere servis hızla yükselmeye başladı. Tüm bunların yanı sıra internetin yaygınlaşması öğrenciler ve bekarların pratik olması sebebiyle siparişleri dijital ortamdan vermesi satışları artırdı.”
Araplar baharatlı Meksikalı acı yiyor
- ABD’de en çok ‘Pepperoni’li (Amerikan sucuğu) pizza tercih ediliyor.
- Türkiye’de bol malzemelerin yer aldığı karışık çeşitler seviliyor.
- Ortadoğu ülkeleri sebzeli ve bol baharatlı pizza yiyor.
- Meksika’da ise acılı çeşitler ilk sıralarda yer alıyor.
- Türkiye’de pizza pazarı her yıl yaklaşık yüzde 20 büyüyor.
- Pazarın büyüklüğü 300 milyon dolara ulaştı.
- Türkiye’de yılda 8 milyon kişi pizza siparişi veriyor.
100 kişiden 60’ı sadık müşteri
- Müşterinin yüzde 40’ını markaların promosyonlarını takip eden grup oluşturuyor.
- Markanın satışlarının yüzde 75’i dışarı servisten geliyor.
- Yüzde 15 - 20’sinde müşteri siparişini şubeden kendi alıyor.
- Pizzaların yüzde 5’i restoranda oturularak tüketiliyor.
- Markanın Türkiye’deki pazar payı yüzde 16.
- En çok sipariş derbi maçlarda, soğuk havalarda ve dizi finallerinde veriliyor.
- 18.00 - 23.00 saatleri en çok sipariş alınan zaman dilimini oluşturuyor.