EkonomiVolvo 3 koldan atakta

Volvo 3 koldan atakta

30.06.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bir yandan yeni motor seçeneklerini pazara sunarken, diğer yandan satışlarını artıran Volvo Car Türkiye, müşteri memnuniyetinde de yükselişe geçti. Genel Müdür Maruszewski, satışlarda geçen yılı yakalamanın zor olmayacağını söylüyor.

Volvo 3 koldan atakta

İsveçli üretici Volvo’nun yeni modeller ve motor seçenekleriyle birlikte gerçekleştirdiği büyüme, Türkiye’de de etkisini gösterdi. Türkiye pazarının genel daralma eğilimine rağmen, premium sınıfta yaşanan gelişmeden, Volvo da payını almış. 18 ülkeyi kapsayan bir yapıdayken, artık sadece Türkiye’ye yoğunlaşan Volvo Car Türkiye, bu sayede üç koldan atağa girişmiş.
Tamamen Volvo tarafından geliştirilen 2.0 lt hacimli (181 HP) ve 8 ileri otomatik şanzımana sahip dizel motorları S60, XC60 ve S80 modellerinde sunmaya başladıklarını, bu yeni motorların, söz konusu modellerin müşteri kitlesinde beğeniyle karşılandığını anlatan Volvo Car Türkiye Genel Müdür Greg Maruszewski, satışlarda da bunun karşılığını gördüklerini söyledi. Volvo Car Türkiye’nin, yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 7.5 arttırarak 1954 adede ulaştığını anlatan Maruszewski, “Bu artış, premium segmentteki payımızı da pozitif olarak etkiledi. Geçen yıla göre yüzde 0.5’lik artışla payımız yüzde 9.5’e yükseldi” dedi.
S60 itici güç oldu
En çok satan modellerinin S60 olduğuna dikkati çeken Maruszewski, “Toplam Volvo satışlarımızın yüzde 69’unu bu modelimiz oluşturuyor. İlk 5 ayda S60 kendi sınıfının en çok satan ikinci modeli oldu” dedi. Satışları içinde S60’ı V40 ve V40 Cross Country modellerinin izlediğini anlatan Maruszewski, XC60 modelinin satışlarının da çok iyi olduğunu vurguladı.
2014’ün yaz aylarıyla birlikte performanslı motor seçeneklerini de getirmeye başlayacaklarını anlatan Volvo Car Türkiye Genel Müdür Greg Maruszewski, V40’ın 2.0 lt (245 HP) T5 benzinli motor ve 8 ileri otomatik şanzımanla satışa sunulacağını söyledi. V40 T5, sadece “R-Design” olarak satışa sunulacak.
Volvo Car Türkiye’nin satışların yanı sıra müşteri memnuniyeti konusunda da yükselişte olduğunu, bu konuya çok hassas yaklaştıklarını vurgulayan Maruszewski, “Bu konu Volvo Car Türkiye için halen birinci öncelikte. Geçen yıla göre müşteri memnuniyeti değerlendirmelerinde yüzde 10’luk gelişme sağladık. Bu gelişimi daha da ileri götürmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sonuçta sadece otomobil satmayı değil, aynı zamanda Volvo markasından memnun olan, çevresine de tavsiye eden bir müşteri kitlesine sahip olmak istiyoruz” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Yeni XC90’ın 1927 adedi internetten satılacak
Volvo Cars, bu yılın ikinci yarısında uzun süredir beklenen tamamen yeni XC90’ı tanıtmaya hazırlanıyor. Bunun için “iç mekanı ve teknolojileri”nden başlayarak araçla ilgili ipuçları vermeye başlayan Volvo, ilk üretim 1927 adet XC90’ı da internet üzerinden satışa sunacak.
1927’nin, aynı zamanda Volvo Cars’ın kuruluş yılı olduğuna dikkat çeken Maruszewski, “Markamız böyle bir satışı ilk kez düzenliyor. Yaz ortasında gerçekleştirilecek lansmandan sonra dünya çapında yapılacak bu satışla ilgili Türkiye’deki Volvo dostlarını da haberdar edeceğiz” dedi. Türkiye pazarı için herhangi bir adet sınırlaması da yok.
Yeni XC90, Volvo’nın şimdiye kadar tasarladığı en lüks iç mekâna sahip olacak. Araçta bir tablet bilgisayarı andıran dokunmatik kontrol ekranı bulunacak. Ekran, aynı zamanda bir dizi internet tabanlı ürün ve hizmete erişilmesini de sağlayacak.

Haberin Devamı

Geçen yıl yakalanır

Bu yıl genel anlamda binek otomobil ve ticari araç satışlarının düşmeye devam ettiğini, ancak bu durumun premium sınıfta farklı geliştiğini söyleyen Maruszewski, bu yıl ilk 6 ayda premium segment satışlarının yüzde 5 civarında artış gösterdiğini kaydetti.
Maruszewski, çok önemli bir gelişme olmaması halinde premium segmentte geçen yılın satışlarını yakalamanın zor olmayacağını belirterek, “Volvo Car Türkiye olarak, 2014’ü geçen yılın üzerinde kapatabiliriz. Bu şekilde devam edersek, yüzde 10 üzerinde bile tamamlayabiliriz” dedi.

Fiat 500 ailesine yeni üyeler geldi

İtalyan üreticinin başarılı model ailesi 500, beş yeni versiyonla kalabalıklaştı. 500’ün “Popstar”, “Cult”, “Sport” ve “GQ” versiyonları, 500L modelinin de “Beats Edition” versiyonu Türkiye’de satışa sunuldu.
Fiat 500’ün Cult versiyonu, yeni 7 inçlik TFT gösterge paneli, deri döşeme ve kendine has donanım unsurlarıyla dikkat çekerken, sınırlı sayıda üretilecek GQ’nun yanında Sport’ta da farklı dış aksesuarlar. sportif unsurlar göze çarpıyor. 500L’nin, hafif arazi kabiliyetine sahip ve güçlendirilmiş çekiş sistemiyle donatılan “Rockstar” versiyonu üzerinde geliştirilen “Beats Edition” da, parlak siyah ya da mat gri gövde rengi, “Beats by Dr. Dre” tarafından geliştirilen özel ses sistemiyle farkını ortaya koyuyor. Popstar ve Cult 1.2 lt 69 HP, Sport ve GQ da 0.9 lt’lik 105 HP gücündeki TwinAir benzinli motorlarla satılıyor. 500L Beats Edition ise, 1.4 lt 120 HP turbo benzinli ve 1.6 lt 120 HP dizel motor seçeneklerine sahip.

Haberin Devamı

Sportage artık yüksek standartlı

Yenilenen versiyonuyla Türkiye’de satılmaya başlanan Kia Sportage, artık giriş seviyesi olan “Comfort” paketinden itibaren yüksek standart donanım unsurlarıyla dikkat çekecek. 6 ileri otomatik vites kutusu ve 1.6 lt (135 HP) benzinli GDI motora sahip Sportage Comfort’da, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, çift bölgeli otomatik klima, ön silecek buz çözücü, yağmur ve far sensörleri, arka park sensörü gibi unsurlar standart. Sportage Comfort’da ayrıca ESP, HAC (Yokuş Kalkış Desteği), DBC (Eğim İniş Kontrolü), ROP (Takla Önleme Sistemi) gibi güvenlik donanımlarını da taşıyor.

Haberin Devamı

500 ailesinin global başarısını göstermek üzere dünya turuna çıkan yüzen Fiat 500’ler, İstanbul’a da uğradı. İstanbul’da geçtiğimiz hafta düzenlenen basın toplantısında ilk kez suya indirilen 500 ailesinin “yüzen üyeleri”, iki hafta boyunca Türkiye’nin Çeşme ve Bodrum sahillerini de dolaşacak.

Satışların yüzde 10’u
Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, 500L’nin lansmanından bu yana geçen 1 yılda 4 bin adedin üzerinde sattığını, yılın ilk 5 ayında da sınıfında yüzde 60’lık pazar payına ulaştığını kaydetti. Fiat 500’ün de yılın ilk 5 ayında 1.252 adet sattığını hatırlatan Baş, yeni versiyonların da katkısıyla, yıl sonuna kadar 500 ailesinden 4 bin adet satmayı hedeflediklerini, binek otomobil satışlarının yaklaşık yüzde 10’unun Fiat 500’den oluşacağını da sözlerine ekledi.

Civic Sedan’a yaz öncesi hafif makyaj!

Gebze’de üretilen Civic Sedan, hafif makyaj tazeledi. Ön radyatör ızgarası yenilenen ve kromaj dozu artırılan Civic Sedan, yeni alaşım jantlara, iç mekan döşeme kumaşlarına kavuştu. Aracın donanımlarında da ufak yenilikler yapıldı, lastik basıncı kontrol sistemi ve Türkçe ara yüze sahip “i-MID” bilgi ekranı eklendi. “Premium” donanım paketinde “bluetooth” standart sunulurken, “Elegance” donanımında açılır tavan, Xenon far ve ısıtmalı ön koltuklar var. Civic Sedan’ın yeni “Executive” paketindeyse deri döşeme, akıllı anahtar sistemi ve park sensörleri standart.

Haberin Devamı

Kendi küçük, başarısı büyük!

Ford’un “minik” benzinli motoru “EcoBoost”, üçüncü kez “Yılın Motoru” seçiminde, kendi kategorisinin birincisi seçilerek önemli bir başarıya imza attı. 1.0 lt 3 silindirli EcoBoost, 35 ülkeden 82 otomobil gazetecisinin oluşturduğu jüri tarafından “Uluslararası Yılın Motoru” (International Engine Of The Year) ödülünü 3 yıl üst üste kazandı.
2012’de Avrupa’da Focus ile piyasaya sunulan 1.0 lt EcoBoost, yenilenen Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect ve Transit Courier gibi toplam 10 modelde kullanılırken, önümüzdeki yıl yeni Mondeo’da da bulunacak. Böylece bu ölçekte bir otomobilde en ufak motor unvanını da kazanacak.
100 ve 125 HP’lik seçeneklerin yanı sıra Ford, kısa süre önce motorun yeni 140 HP seçeneğini de görücüye çıkardı.

Mercedes’ten 1 milyon $’lık sedan geliyor

Lüks Maybach markasını yeniden tarihe gömen ve onun yerine tamamen yenilediği S-Serisi’ni daha lüks hale getiren Mercedes-Benz, şimdi de S-Serisi’nin uzatılmış ve limuzin versiyonlarını hazırlıyor. Uzatılmış S-Serisi’nin “Maybach” adıyla anılabileceği belirtilirken, devlet başkanlarına layık zırhlı S-Class Pullman modelinin de 1 milyon doların üzerinde bir fiyatla satılabileceği kaydediliyor.
Geçtiğimiz günlerde ağızdan ağıza dolaşmaya başlayan söylentilere göre Mercedes, S-Class Pullman’ı üç sıra koltukla (arkada dört kişilik ve karşılıklı yerleştirilmiş koltuklar olacak) üretecek ve içinde her türlü lüksü kullanacak. Devlet başkanları ve liderlerin de kullanabileceği bir araç haline getirmek için zırhlı olarak da geliştirilecek S-Class Pullman, en pahalı Rolls Royce modelinden bile iki kat pahalı, yani en az 1 milyon dolar olacak.

Ekstra uzun=Maybach

Karlılık konusunda rakipleri BMW ve Audi’nin önüne geçmek gibi bir hedefi olan Mercedes, S-Class için bir de “ekstra uzun” versiyon planlıyor. Büyük ihtimalle, üretimi sonlandırılan “Maybach”ın adını taşıyacak bu özel versiyon, standart versiyondan daha lüks donanımlara ve unsurlara sahip olacak. Bu aracın, özellikle Çin’de ilgi görmesi beklenirken, yıl sonuna doğru Çin’in Guangzhou ya da ABD’nin Los Angeles fuarında tanıtılması bekleniyor.