12.07.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:
Ebru Sungur / Tekirdağ - Türkiye’nin ikinci büyük un üreticisi olan Doruk Un, kapasitesini yüzde 50 artırıp yeni ürünler üretmeye hazırlanıyor. Beş yılda 50 milyon dolara yakın yatırım planladıklarını belirten Doruk Un Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Erbap, halen 438 milyon ton olan buğday işleme kapasitesini 650 milyon tona ulaştırmanın yanı sıra noodle, donuk unlu mamuller gibi ürünlerin üretimine de başlayacaklarını açıkladı.
Kuraklığa ve zararlılara dayanıklı 5 çeşit buğday tohumu geliştirdiklerini, çiftçinin kullanımına sunacaklarını belirten Gürsel Erbap, tohum geliştirme çalışmalarında buğdaya ayçiçeği, mısır, arpa ve yulafı da ekleyeceklerini bildirdi.
Perakendede büyüyecek
PanPan markasıyla girdikleri perakende piyasasında bu yıl yüzde 20 büyümeyi planladıklarını söyleyen Erbap şöyle devam etti:
“Doruk Un, PanPan markasıyla tüketici ürün grubu cirosunun yüzde 10’unun, karlılığın ise yüzde 20’sinin ‘sağlıklı ürün’ portföyünden gelmesini hedefliyor. PanPan paketli un kategorisinde 5 yıl içinde yıllık 50 bin tondan fazla tonaja ulaşarak Türkiye’nin en büyük üç paketli un markasından biri olma hedefinde.”
‘Çiftçi ekimde fiyatı bilmeli’
Ürün tedarik güvenliğinin sağlanması için tarım politikalarının yeniden ele alınması gerektiğini ifade eden Gürsel Erbap, şu görüşleri aktardı:
“Çiftçi ürününü ekerken kaça satacağını bilmeli. Hasat günü fiyat açıklamak, doğru bir politika değil. Tarımdaki en büyük tehlikelerden biri de bağ-bahçe! Geleneksel tarım ürünlerinde kazancı düşük kalan çiftçi dümdüz arazilere meyve ağaçları ekiyor. Oysa ürün deseni politika yapıcı tarafından bölgelere göre dizayn edilmeli. Bu yapılırken iklim değişikliği de dikkate alınmalı.”
Rakamlarla Doruk Un
- 2023’te TL bazında yüzde 100 büyüme ile 8.14 milyar TL, dolar bazında yüzde 35 büyüme ile 329 milyon dolar ciro elde etti.
- Bu yıl 8.5 milyon TL Ar-Ge yatırımı yaptı, sağlıklı un portföyünü piyasaya sundu.
- Üretiminin yüzde 65-70’ini ihracata, kalanını iç piyasaya yönelik yapıyor.
- 2024’ün ilk 6 ayında tonaj olarak ihracatta yüzde 11, iç piyasada yüzde 44 büyüdü.