14.12.2009 - 01:00 | Son Güncellenme:
ŞÜKRÜ ANDAÇ
Ülker 2007 yılının sonlarına doğru bilişim-teknoloji grubunu ‘Cahit Paksoy’ başkanlığında yeniden yapılandırdı. Bu yapılanmanın ilk hamlesi 13 firmayı birleşme yoluyla 4 şirkete düşürmek oldu. Grubun büyümesinde ana rolü üstlenecek şirketler Datateknik, Mersa, Medyasoft ve Global olarak seçildi. Yıldız Bilişim Grubu bu yapılanmayı 3 ay gibi kısa bir sürede tamamladı ardından hızlı büyümeye odaklandı.
Onlarca firmanın dağıtıcılığını üstlendiklerini, bunu yaparken de risk almayı sevdiklerini ve hızlı hareket ettiklerini belirten Mersa’nın Genel Müdürü Orhan Korkusuz, “Teknoloji grubunun hızlı köpekbalığıyız. Ticaret yapıyoruz, büyüyoruz ve kâr ediyoruz” diyor.
‘Parazit olmayız’
2007’deki yapılanmanın ardından 155 kişilik Mersa’nın şu anda 138 çalışanla yoluna devam ettiğini, A takımını güçlendirdiklerini belirten Korkusuz, şirketin büyük bir projeye hazırlandığının bilgisini veriyor.
Ülker’in dağıtım gücünü kendilerine model alarak hızlı büyümeye odaklandıklarını bildiren Korkusuz, 1 yıldır üzerinde çalıştıkları bu proje hakkında şunları söylüyor: “İlk hedefimiz ürünler arasında kuvvetler ayrılığını yaratmak. Ardından teknoloji satış noktalarında yeni bir süreç peşindeyiz. Ürünlerimizi süpermarketlere, ardından sokak aralarındaki marketlere ulaştıracağız. Bu operasyonda hedefimiz Ülker’in gıda ağındaki gücü, bilgi birikimi, ödeme sistemleri ve lojistik yapısını kullanıyor olmak. Bunun hiçbir şekilde rakipler tarafından kopyalanmasının imkânı yok.”
Bu yapının Ülker’in mevcut sisteminin içine girmeyeceğini de Orhan Korkusuz, “Gıda dağıtımını bozacak parazit olmayız” sözleriyle ifade ediyor.
500 MİLYON DOLAR CİROYA KOŞUYOR
Mersa’nın 2007 cirosu 171 milyon dolar, 2008 cirosu 236 milyon dolar, 2009 hedefi 280 milyon dolar. Şirketin 2010 hedefi ise 500 milyon dolar. Bu rakamın 420 milyon dolarının var olan markalardan, 80 milyon dolarlık rakamının da şirket bünyesine katılacak yeni markalardan gelmesi öngörülüyor. Şirketin 2012 yılı hedefi yüzde 25’lik pazar payıyla pazar lideri olmak. “Hedefin üstünde ilerliyoruz” sözleri Orhan Korkusuz’a ait. Korkusuz kendinden ve 138 kişilik takımından emin. Ülker yönetiminin önlerine koyduğu hedefe ulaşma konusunda hiç şüphesi yok. Sık sık Cahit Paksoy’a, dönemsel olarak da Ülker’in Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker’e performans hesabı veriyor. 2009’da sektörde ortalama yüzde 10’luk küçülme yaşandığına dikkat çeken Korkusuz, bu düşüşten etkilenmediklerini, yılı yüzde 15’lik büyümeyle kapatacaklarını söylüyor.
Ligi üçüncü kapatacak
Ülker’de teknoloji denildiğinde ileri dörtlünün ‘dağıtıcı-distrübitör’ tarafında yapılanan “Mersa Sistem”, LG, Intel, Samsung, Casio gibi 30’u aşkın yabancı teknoloji firmasının Türkiye’de dağıtımını yapıyor. Kısa sürede ‘hızlı koşu’ vizyonuna ayak uyduran Mersa, kendi liginde 9’unculuktan (2007) başladığı yarışta bir yıl sonra (2008) 4’üncülüğe tırmandı. Şirketin 2009’da, şu anki rakamlara göre bir üst basamağa çıkarak 3’üncülüğe yerleşmeyi gözüne kestirdi. Pazardaki genel tabloya bakıldığında Index Bilgisayar birinci, Arena Bilgisayar ikinci sırada. Mersa’nın yerinden etmeyi planladığı marka ise Penta Bilgisayar.
‘Markaya daha doymadık’
“Teknoloji ürünlerinin dağıtımı konusunda iş yapan Mersa, kaç markayı temsil ediyor?” Orhan Korkusuz, “Saymıyoruz. Daha doymadık” diyor. Mersa yeni markalarla görüşmelerini sürdürüyor. Hedefte internet odaklı ürün geliştiren firmalar var. Apple ve Datateknik (Exper) ürünlerinin dağıtımında ana oyuncu olmak istiyor. Şirketin büyümesinde Türk Telekom, TTNet projeleri de büyük rol alacak.