EkonomiÜlker Golf, Turkven ve Standard Ünlü güçlerini birleştirdi

Ülker Golf, Turkven ve Standard Ünlü güçlerini birleştirdi

04.05.2011 - 15:22 | Son Güncellenme:

Dondurma markası Ülker Golf, Turkven Private Equity ve Standard Ünlü Private Equity’nin danışmanlığını yaptığı yatırımcıların ortaklığı ile kurulan Ice Cream Investment BV ile ortaklık kurdu. Ülker Golf, ortaklıkla daha hızlı büyümeyi hedefliyor.

Ülker Golf, Turkven ve Standard Ünlü güçlerini birleştirdi

Ortaklığın tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Ülker Golf Genel Müdürü Hasan Tulgar, Yıldız Holding iştirakleri arasında yer alan Natura Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin Türkiye dondurma pazarına 2003 yılında Nestle Schöller’e ait Bursa’daki dondurma fabrikasını alarak girdiğini, 10 milyon litre olarak devralınan fabrika üretim kapasitesinin bugün 100 milyon litreye ulaştığını bildirdi.

Tulgar, 2003 yılından bugüne kadar ürünleri tüketiciye ulaştıran dolap sayılarının 100 bine yaklaştığını, aynı tarihten itibaren güçlü Ar-Ge yatırımları ile Natura’nın pazara sunduğu Ülker Golf şemsiyesi altındaki 50 markaya ilişkin yeni ürün sayısının 200’ü aştığını, bugün Ülker Golf’un 8 yıldır sürdürdüğü büyümeyle Türkiye dondurma pazarında yüzde 30 paya sahip olduğunu anlattı.

Ülker Golf’un dondurma pazarına girdiği 2003’de Türkiye’de kişi başına dondurma tüketiminin sadece 0,8 litre düzeyinde bulunduğunu belirten Tulgar, Ülker Golf’un pazarın büyümesine katkıda bulunarak kişi başı tüketimin artmasında önemli bir etken olduğunu, 2006 yılına gelindiğinde kişi başı tüketim 1,8 litre iken, bu oranın 2010’da 3,2 litreye ulaştığını kaydetti.

Dünyada dondurma tüketiminde Yeni Zelanda ve ABD’nin bir numarada yer aldığını, kişi başı tüketimin bu ülkelerde 25 litre civarında olduğunu, soğuk iklimin hakim olduğu Kuzey Avrupa ülkelerinde bile 20 litreye kadar çıkabildiğini bildiren Tulgar, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bu rakamlarla kıyaslarsak, Türkiye’nin dondurma tüketimi hala çok düşük seviyelerdedir. Ancak ülkemizde de hem kişi başı tüketim artıyor hem de mevsim etkisi giderek kayboluyor. Son yıllarda dondurma artık tatlı olarak da tüketilmeye başlandı. 2003 yılında yıllık tüketimin içinde yüzde 3 olan sonbahar-kış tüketimi, 2010 yılında yüzde 17 seviyelerine yükselmiş durumda. Biz Ülker Golf olarak, bu alışkanlığı oturtmak ve dondurmayı 12 ay boyunca tüketilen bir ürün haline getirmek istiyoruz.

Türkiye’de dondurma sektörü her geçen yıl büyük bir gelişme gösteriyor.

Pazar 2010 yılında, önceki yıllara göre hızlı bir büyüme içine girdi. Pazar toplamda 2007’den bu yana litrede yüzde 35, ciroda yüzde 37 büyüdü. Bugün pazarın büyüklüğü 1 milyar doları aştı. Ülker Golf olarak pazara yeni lezzetler sunarak ve yenilikler getirerek sektördeki gücümüzü pekiştirerek büyüyoruz."

Haberin Devamı

-"2003’DEN BERİ YAPTIĞIMIZ YATIRIM TUTARI 125 MİLYON DOLARI BULDU"-

Hasan Tulgar, Türkiye’nin her bölgesinde 80 binin üzerinde satış noktasıyla yer aldıklarını, kişi başı tüketim arttıkça satış noktalarını çoğaltmaya ve yatırımlarına devam edeceklerini belirterek, "Ülker Golf olarak 2003 yılından beri dondurma sektörüne yaptığımız yatırım tutarı 125 milyon doları buldu. Önümüzdeki 5 yıl için planladığımız yatırımların tutarı ise 200 milyon dolar düzeyinde olacaktır. Bunun ilk aşaması olarak, Bursa’daki üretim tesisinin kapasitesini yüzde 50, soğuk hava depolama kapasitemizi ise yüzde 100 artıracak olan yeni üretim hatları ve soğuk hava deposu yatırımlarının önemli bir bölümünü tamamladık" diye konuştu.

Yatırımlarının yurt dışı pazarlarda da devam ettiğini kaydeden Tulgar, 2009 yılında Suriye’de yüzde 51 hissesini satın aldıkları Golf Muller ile Suriye pazarında 2 yıl içinde yüzde 50 pazar payı ile lider olduklarını, bu ülkede yatırımını tamamlamakta oldukları yeni fabrikayı önümüzdeki günlerde devreye alacaklarını, 2011 yılında faaliyete geçirdikleri satış şirketi ile Ürdün pazarında 3 yıl içerisinde pazar lideri olmayı hedeflediklerini, önümüzdeki günlerde Suudi Arabistan’da kurulacak bir dondurma şirketi ile teknik destek ve marka lisans anlaşması imzalayacaklarını anlattı.

Tulgar, yeni ihracat pazarları için çalışmalarının devam ettiğini belirterek, "2006 yılında 3 ülke ile başladığımız dondurma ihracatımızı 2010 yılı itibariyle 12 ülkeye çıkarmış ve geçen bu süre içinde ortalama yüzde 270’lik bir artış sağlama başarısına erişmiş bulunmaktayız. Ortadoğu, Balkan ülkeleri ve KKTC’nin yanı sıra uzak coğrafyalarda bulunan ülkelere de yapılan ihracatlar ile Ülker Golf dondurma kalitesini on milyonlara ulaştırmış ve büyük beğeni kazanmıştır. 2011 yılı hedeflerimiz mevcut başarının devamını sağlamak ve ülke portföyümüzü daha da genişleterek dondurma sektöründe hedeflediğimiz uluslararası marka ligindeki yerimize güçlü bir adım daha atarak yaklaşmaktır" dedi.

-ORTAKLIK-

Haberin Devamı

Ülker Golf Genel Müdürü Tulgar, bundan sonraki büyümelerini ve kurumsallaşma çalışmalarını daha da hızlandırabilmek için Turkven Private Equity ve Standard Ünlü Private Equity’nin ortaklığı ile kurulan Ice Cream Investment BV ile stratejik ortaklığa gittiklerini, büyüme potansiyeli yüksek, güçlü yönetim kadrosuna sahip, sektöründe lider konumda olan şirketlerle ilgilenen ve bu şirketlerin hızlı büyümesine katkıda bulunan söz konusu fonların, Ülker Golf’a azınlık hisselerini alarak ortak olduklarını anlattı.

Tulgar, Ülker Golf’u çok daha geniş bir tüketici kitlesiyle buluşturmayı, kaliteyi daha çok insan için erişilebilir kılmayı ve bulundukları coğrafyada başladıkları girişimleri genişleterek uluslararası bir marka olma sürecini hızlandırmak istediklerini, bütün bu amaçlarını gerçekleştirebilmek ve sağlıklı büyümek için sektördeki trendleri analiz ederek Ülker Golf’un gücünü ve potansiyelini doğru saptayan Turkven ve Standard Ünlü Private Equity ortaklığının teklifini değerlendirdiklerini ve kabul ettiklerini söyledi.

-"BU YIL YÜZDE 30 BÜYÜME BEKLİYORUZ"-

Haberin Devamı

Ülker Golf’un, bu ortaklıkla elde edilen sermaye ile yeni yatırımlar yapacağını, ihracatını artırmak üzere yeni pazarlar yaratacağını ifade eden Tulgar, gazetecilerin sorularını yanıtlarken de, Türkiye’de pazarın yüzde 90’ına 3 üreticinin hakim olduğunu belirterek, ortaklığa konu hisse miktarının yüzde 25 ve 2011 ciro hedeflerinin 200 milyon doların üzerinde olduğunu ve yüzde 30 civarında büyüme beklentisi içerisinde bulunduklarını söyledi.

Tulgar, geçen yıl en büyük satışı ramazan döneminde yaptıklarını, bu yıl da en fazla satışı muhtemelen ramazanda yapmış olacaklarını ifade eden Tulgar, önümüzdeki 5 yıla ilişkin yatırımlarının kapasiteyi büyütmeye yönelik olacağını vurgulayarak, "Yeni fabrika kurulması şeklinde de olabilir, satın almalar şeklinde de olabilir" dedi. Şu anda bin civarında çalışanları bulunduğunu bildiren Tulgar, yeni yatırımlarla birlikte burada da yüzde 50’lik büyüme planları olduğunu söyledi.

Suriye Halep’te bir fabrikaları bulunduğunu, buradaki yatırımlarıyla ilgili herhangi bir sıkıntının söz konusu olmadığını vurgulayan Tulgar, geçen yıl 10 milyon dolar civarında olan ihracatın bu yıl 12 milyon dolar civarında gerçekleşmesini beklediklerini kaydetti.

Tulgar, "Halka açılmayı düşünebiliriz ama ortaklığımızın daha ilk günleri... Zamanı geldiğinde bu da değerlendirilebilir" dedi.

Turkven Private Equity Direktörü Kerem Onursal da Ülker Golf’un hızlı büyüdüğünü ve daha da hızlı büyüyeceği için ortaklığa gittiklerini belirterek, "Golf burada ve çevre ülkelerde lider konuma gelmek istiyor. Biz de o konuda ona destek olmak istiyoruz’ şeklinde konuştu.

Toplantıda daha sonra ortaklığı kutlamak amacıyla Hasan Tulgar, Kerem Onursal ve Standard Ünlü Private Equity Direktörü Kerem Göktan, dondurmalı pasta kesti.