28.02.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Açıklamada şöyle denildi:
“Tüketim alışkanlıkları tamamen değişti. Y ve Z kuşağı çarşıya indi ve ekonomik güçleri, genel harcama yapılarını değiştirecek kadar net. Bunun en güncel örneği ise hiç şüphesiz internet ve teknolojide yaşanan gelişmeler. Yiyecek içecekten alışverişe, iş ya da personel bulmaktan sağlığa liste uzayıp gidiyor. Bunlar değişirken sosyalleşme kültürümüzde de bazı değişiklikler oldu: 3. dalga kahveciler. Genel olarak duvarlarında asılı bisikletler, masalarda macbook’lu müşteriler, eskisine benzemeyen kahve sunumları… Sadece İstanbul Kadıköy’de 3 yılda 794 işletme ruhsatı alındı ve bunların büyük çoğunluğunu 3. dalga kahveciler oluşturuyor. Bu yeni nesil kahveciler, iş ve işçilik pastasına yeni ve ciddi bir pay açmış görünüyor. Yeni jenerasyonun tüketim ve sosyalleşme alışkanlıklarının da değişmesiyle yeni iş kolları da böylece oluştu. Bu iş kollarından biri de barista olmak.”
Yenibiris.com’un verilerine göre Türkiye çapında 25 bini aşkın kişi, barista olmak istiyor. Barista olmak üzere Yenibiris.com’a CV gönderenler İstanbul, Antalya ve İzmir’de yoğunlaşmakla birlikte hemen hemen tüm illerden başvurular bulunuyor. Başvuruların yüzde 70’i erkeklerden... Barista adaylarının yüzde 28’i lise mezunu, yüzde 22’si üniversite mezunu, yüzde 18’i de halen üniversitede okuyor.