EkonomiTürkiye ‘mucizeler ülkesi’ sayıldı

Türkiye ‘mucizeler ülkesi’ sayıldı

10.09.2010 - 09:15 | Son Güncellenme:

Japon saat devi Seiko’nun uzay için tasarladığı ve 100 adet ürettiği 24 bin Euro’luk Spacewalk saatlerinin ikisini Türk saat severler aldı. Seiko, faaliyet gösterdiği 100 ülke arasında en iyi performans gösteren ve yenilikler getiren Türkiye’yi yılın ülkesi seçti. Türkiye distribütörü Aydın Saat’in sahibi Mehmet Aydın, “İlk 6 ayda yüzde 46 büyüdük. Bize mucize ülke diyorlar” dedi.

Türkiye ‘mucizeler ülkesi’ sayıldı

Türkiye ‘mucizeler ülkesi’ sayıldı


SEIKO’nun uzay için tasarladığı ve sadece 100 adet üretilen, Spring Drive Spacewalk saatlerinden ikisi Türkiye’de satıldı. 24 bin Euro’luk Spacewalk saati, Basel’deki dünyanın en büyük saat ve takı fuarında tanıtıldığı gün Türk bir saat severin Aydın Saat’in mağazasına giderek 10 bin lira kapora bıraktığını anlatan Aydın Saat Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aydın, “Daha mağazada çalışanların, bizim şirkettekilerin doğru dürüst haberi yokken saat satıldı. Türkiye’de bu kadar yakından saatleri takip eden sofistike bir kitle var” dedi. Aydın Saat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Aydın ise, “İlk saat daha biz Basel’den dönmeden satıldı. İkinci saati de getirdik ilk gün gitti. Bir süre vitrinde sergilemek istiyorduk ama hiç fırsat olmadı” diye konuştu.

‘Dünya yetmez’den yola çıktı Uzay turisti Richard Garriott, uzay yürüyüşünde test etmeden ve Basel’de tanıtılmadan önce Spring Drive Spacewalk’u Japonya’da dinlemiştik. Seiko’nun çılgın yöneticilerinden Kaoru Iida uzay turizminin geleceğini öngörerek, ‘dünya yetmez uzay için saat’ fikrini ortaya atmış, konu NASA ile paylaşılmıştı. 1973’te ve 1983’te iki kez uzay yolculuğu yapan astronot Owen Garriott’un oğlu Richard Garriott 2008 yılında yaptığı uzay yürüyüşünde Spacewalk’u test etti. 100 adet üretilen Spacewalk, Seiko’nun faaliyette bulunduğu ülkelerde birkaç adet olarak satışa sunuldu. Ahmet Aydın, saatin Türkiye’deki satış hızının da ayrı bir rekor olduğunu söyledi.

Mucizeler ülkesi Mehmet Aydın, Seiko’nun Türkiye’yi mucizeler ülkesi olarak gördüğünü belirterek, “Kriz yılı 2009’da Türkiye’yi en iyi dağıtım, görsel düzenleme, tanıtım ve köşe uygulamaları kriterlerini dikkate alarak yılın ülkesi seçtiler. 2009 şubatta biz zirve yaptık. Bu başarı ilgi çekiyor. İşin sırrını soruyorlar bize” dedi. Mehmet Aydın, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüm dünyada satışlar gerilerken Türkiye’de arttı. Üstelik bizde pahalı ürünler çok daha iyi satıyor. Japon sistemine göre 31 Mart 2010’da biten mali yılda yüzde 9 büyüdük. 2010’un ilk 6 ayında ise yüzde 46 gibi rekor büyüme rakamı elde ettik.”