EkonomiTürkiye cazibesini artıracak

Türkiye cazibesini artıracak

25.05.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye ekonomisinin tasarrufa yönelik kararlarla daha düzgün bir büyüme göstereceğini belirten ING Emeklilik Genel Müdürü Jetse Frederik de Vries, Türkiye’nin bu sayede daha ilgi çeken bir ülke konumuna geleceğini söyledi

Türkiye cazibesini artıracak

ING Emeklilik Genel Müdürü Jetse Frederik de Vries, Bireysel Emeklilik Sistemi’ne (BES) yönelik olarak hükümetin aldığı teşvik kararlarının, hem sistemi geliştireceğini hem de Türkiye’nin tasarruf açığına çözüm olacağını söyledi. BES’in halen çok hızlı büyüdüğünü ve yeni düzenlemelerle birlikte daha da iyiye gideceğini belirten de Vries, “Türkiye’de şu an 80 milyar dolarlık bir tasarruf açığı var. Hükümet burada çok bilgece yaklaşarak bununla ilgili bir paket ortaya çıkardı ve bu sayede birçok tasarruf artışı görüyor olacağız” dedi.

Haberin Devamı

İkinci seviye zorunlu emeklilik ve kıdem tazminatı konusundaki haberlere ilişkin yorum yapan de Vries, “Buradaki fikir, şirketlerin de para biriktirmesi ve o paranın güvenli bir şekilde yatırıma yönlendirilmesidir. Bizim burada beklentimiz bunun Bireysel Emeklilik Sistemi dahilinde olmasıdır. Çünkü bu şekilde çalışanlar işten ayrıldıkları zaman o parayı kullanabilecekleri gibi, emeklilikleri için de bir yatırım olarak kullanabilirler. Bu durumu her şartta bir fırsat olarak görüyorum. Böylelikle tasarruf açığı problemi tamamen ortadan kalkacak. Dolayısıyla şirket olarak Türkiye’de bulunmanın bir şans olduğuna inanıyorum” diye konuştu.

Katılımcı da memnun olacak

Türkiye ekonomisinin bu önlemlerle daha düzgün bir büyüme göstereceğine inandığını belirten de Vries, Türkiye’nin bu sayede daha ilgi çeken bir ülke konumuna geleceğini söyledi. Yeni sistemin henüz faaliyete geçmemesi sebebiyle satışlarda herhangi bir yavaşlama gibi olumsuz bir etkiyle karşılaşmadıklarını sözlerine ekleyen de Vries, “Eski sistemde olup da yeni sisteme geçmenin bir sorun yaratabileceğini sanmıyorum. Yeni sisteme karşı farkındalık başlaması olumlu bir gelişme. Eskiden beri sistemde olan kişiler herhangi olumsuz bir olayla karşılaşmayacak, aksine çok memnun kalacaklarını tahmin ediyorum” dedi.

Haberin Devamı

Eski sistemden yeni sisteme geçişin insanların hakkını kaybetmeden gerçekleşmesi gerektiğini dile getiren de Vries, burada bireylerin herhangi bir kaybının olmayacağını beklediklerini söyledi. Ayrıca yeni sistemin BES’e katılımı yüksek oranda artıracağına değinen de Vries, bireylerin en büyük sıkıntısının vergi avantajlarından faydalanamamaları olduğunu ifade etti.

ING Emeklilik Genel Müdürü Jetse de Vries, BES’te yatırım fonlarının mevzuatında yeni düzenlemelere gidilmesinin de yararlı olacağını söyledi. Türkiye’de mevzuat anlamında özellikle sigorta ve emeklilik tarafının, banka ürünlerine göre daha dar kapsamlı olduğunu söyleyen de Vries, bu nedenle Türkiye’ye herhangi bir yeni ürünü getirip yenilik yapmanın zorluğunu ifade etti.

Haberin Devamı

Fonların yatırım yaptığı enstrümanların da çeşitlenmesi gerektiğine dikkat çeken de Vries, “Bireyler daha güvenli gördükleri fonlara yatırım yapıyorlar. Altına dayalı fonlara da yatırım yapılabilmeli. Bireyler emlaka dayalı emeklilik fonlarını da bu sistem içinde görmek istiyorlar. Bu nedenle, emeklilik tarafında yapılacak yeni mevzuat değişikliklerinde de bu tür konulara daha fazla yer ayrılabilmesi ve bu konularla ilgili bazı değişiklikler de olacağı gözüküyor” şeklinde konuştu.


DASK’ın ‘Günde 40 Kuruş Kumbarası’ Taksim’de

Doğal Afet Sigortaları Kurumu’nun (DASK) Günde 40 Kuruş Kumbarası adlı yeni uygulaması, kurumun www.facebook.com/dask adresindeki Facebook sayfasında yayına girdi. Uygulamada kullanılan kumbaranın dev maketi Sigortacılık Haftası’nı da kapsayan 25 Mayıs – 3 Haziran tarihleri arasında Taksim Meydanı’nda olacak.
Günde 40 Kuruş Kumbarası’yla “Zorunlu deprem sigortasıyla günde sadece 40 kuruşa evinizi ve anılarınızı depreme karşı güvenceye alabilirsiniz” mesajı verilecek. Uygulamayı indirenler bugüne kadar Facebook’ta arkadaşlarıyla paylaştıkları fotoğraflardan oluşan bir eve sahip olacaklar. Evlerini ve anılarını güvenceye almak için tek yapmaları gerekense her gün Günde 40 Kuruş Kumbarası’na sanal 40 kuruşlar atmak olacak.
Hem kişisel bilgisayarlardan hem de Taksim Meydanı’nda kurulacak ev şeklindeki dev kumbara üzerinde bulunan dokunmatik ekranlardan sanal 40 kuruşlar atılabilecek. Uygulamayı kullananlar, kumbaraya attıkları her 40 kuruşla hediye kazanma şanslarını da artıracak. DASK, uygulama sonunda 10 kişiye zorunlu deprem sigortası poliçesi, 100 kişiye deprem çantası, 1000 kişiye Günde 40 Kuruş Kumbarası hediye edecek.



Sompo’DA İşler yolunda

Sompo Japan Sigorta’yı yeni şirketlerin genellikle düştüğü bir hataya düşmeyen bir şirket olarak değerlendiren Sompo Japan Sigorta Genel Müdürü Recai Dalaş, yeni şirketlerin özellikle ilk kuruluş dönemlerinde kendi istatistiklerini oluşturacak dataları olmadığı için fiyatlandırmada ve rekabette sektörün büyüklerini takip etme gibi bir hataya düşebildiklerini belirtti.
2002’de faaliyete başlayan Sompo Japan Sigorta’nın büyümesinde, rekabetten bir miktar kaçındığı için son yıllarda bir yavaşlama olduğunu belirten Dalaş, bununla birlikte 2006’dan beri sektörün en kârlı şirketlerinden biri olduklarını söyledi.
Bu yılların birçoğunda, öz sermaye kârlılığında sektör lideri olmayı başardıklarını dile getiren Dalaş, yeni kurulan şirketlerin zorlukları dikkate alındığında, bunun sıradan bir başarı hikâyesi olmadığını, gerçekten ender rastlanabilecek bir başarı düzeyi olduğunu ifade etti.
Yaratıcı uygulamalar
Dalaş, “Yeni kurulan şirketlerin genel gider rasyosu sektör ortalamasından en az yüzde 10 kötüdür. Hatta bu konuda verimli şirketlerden yüzde 20 dahi kötü olabilir. Müşteri sizin 5-10 puan ucuz olmanızı, acenteyse 5-10 puan fazla komisyon bekler.
Bir de zaten istatistik oluşturacak datanız olmadığı için 5-10 puan da siz bir anlamda kötü sonuç elde edersiniz. Dolayısıyla en iyimser ihtimalle, yarışa yüzde 35-50 gibi bir oranda dezavantajla başlarsınız. Yani sektörün büyüklerini, kural koyucularını takip ederek gitmek bir şey kazandırmaz. Onların bile kâr etmediğini dikkate alacak olursak, siz en iyimser ihtimalle yüzde 35 zarar edersiniz.
Bunu aşmanın yolu yeni birtakım yaratıcı uygulamalar, alışıldık metotların dışında çözüm arayışları ve rekabette olabildiğince kendi fiyatlama yöntemlerinize başvurmanızdır. Bunlar bizim şirketimizde cesaretle uygulanmıştır” dedi.



Axa Sigorta Etik Beyannamesi’ni imzaladı

Axa Sigorta’nın da aralarında bulunduğu, sektöründe önde gelen kurumlarından oluşan Türkiye Etik ve İtibar Derneği (TEİD) üyeleri, ortak değerlerinin somut bir ifadesi olarak Etik Beyannamesi'ne imza attı. Birçok değişik sektörden üyeye sahip Türkiye Etik ve İtibar Derneği, iş yaşamındaki etik kuralları şirketlerin yazılı kültürünün bir parçası haline getirmek ve evrensel etik ilkelerinin Türkiye toplumu tarafından benimsenmesi ve uygulanması amacı ile kuruldu.
Axa Sigorta, sigorta sektöründe TEİD’e destek veren tek şirket olurken, konunun önemine dikkat çeken Axa Sigorta yetkilileri “Şirket yapımız içinde Etik ve Uyum çok önceden beri üstünde titizlikle durduğumuz bir konu. Sadece bu alanda çalışan bir departmanımız mevcut.
Sektördeki lider konumumuz gereği, örnek teşkil etme misyonumuz olduğuna inanıyor ve etik kurallara, hem şirket hem de çalışan seviyesinde azami özen gösteriyoruz” şeklinde açıklamada bulundu.


ACE Türkiye’de fark yaratacak

2009 yılında İstanbul’da şube açan ACE European Group, Türkiye pazarında farklı bir yolla gelişmeyi hedefliyor. Tüm dünyada direkt pazarlama, telefon ve internet üzerinden satış yapan ACE, Türkiye’de de bu kanaldan büyümeyi planlıyor.
Türkiye sigorta pazarı ve ACE Türkiye’nin hedefleri konusunda açıklamalarda bulunan ACE Kaza ve Sağlık Sigortaları Avrupa Başkan Yardımcısı Andy Hollenberg, Türkiye’de kıran kırana bir rekabet ortamı yaşandığını bildiklerini belirterek, “Biz de rekabeti seviyoruz, çünkü gerçekten de iyi bir şirket olduğumuza inanıyoruz. ACE aslında bu işe 20 yıl önce başladı ve küresel bağlamda sigortacılıkta en aktif ve güçlü olan şirketlerden biri. 80 milyar dolarlık bir varlığımız var, finansör olarak da çok kuvvetliyiz. Tam anlamıyla dünya çapında faaliyet gösteren bir şirketiz, 50-60 ülkede faaliyetlerimizi yürütüyoruz” dedi.
Türkiye’de çoğu sigorta şirketinin işlerini acente modeli üzerinden giderek yaptığını belirten Hollenberg, “ACE olarak biz bu konuda farklılaşıyoruz.
Doğrudan pazarlama veya telefondan pazarlama yapıyoruz. Yani acente gücünü bu bağlamda çok kullanmıyoruz diyebiliriz. Belki zaman zaman bu bize zorluk yaratabilir, ama işin segmentasyonunda farklılık var” diye konuştu.