15.10.2008 - 15:02 | Son Güncellenme:
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı
Tayfun Çataltepe, cep telefonu numarasını Turkcell’e taşıyacak abonelerden ücret
talep edilmeyeceğini söyledi.
AA muhabirine açıklamalarda bulunan Tayfun Çataltepe, numara taşımada
operatörler arasında bir ücret ödeneceğini, bu ücretin üst sınırının 20 YTL
olmasının düşünüldüğünü bildirdi. Çataltepe, şunları kaydetti:
"Numarasını Turkcell’e taşıyan abonelerden ücret talep etmeyeceğiz.
Zaten bu konu operatörlerin kendi inisiyatifinde. Zaten bu operatörler arasında
bir ücret. Bazı operatörler müşteriden ücret almayı tercih edebilir ama bizde
böyle bir şey yok. Bu ücret sektörün sağlığı ve suistimallerin önlenmesi için çok
önemli. Yeni bir abonenin operatöre bir maliyeti var. Aynı gün içinde başka bir
operatöre geçtiğinde, bir geçiş ücreti olmazsa, ikinci operatöre abonenin bir
maliyeti olmaz. Bir operatörden aboneleri alıp direkt kendine geçirmek gibi
piyasada çeşitli suistimaller olabilir."
Numara Taşınabilirliği uygulamasının başlatılacağı 9 Kasıma teknik olarak
hazır olduklarını vurgulayan Çataltepe, "Sabit operatörlerin bu uygulamaya nasıl
dahil olacağı çok önemli. Türk Telekom testlerin içinde yer aldı ancak uzak
mesafe taşıyıcıları testler kapsamında değil" diye konuştu.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Cenk Bayrakdar da numara taşınabilirliği
uygulamasıyla ilgili olarak operatörler arası testlerin dün tamamlandığını
kaydetti. Bayrakdar, "Testlerin hepsinden geçer hale gelindi. Testlerde numara
taşıdık. GSM operatörleri olarak bir birimize hatlar vermiştik. Testler
kapsamında diğer bir operatörün hattı Turkcell şebekesine taşındı ve şu anda
Turkcell hattı olarak çalışıyor. Biz de diğer operatörlere bazı hatları verdik bu
testler kapsamında" diye konuştu. Bayrakdar, çalışmalar kapsamında 12 binin
üzerinde test yapıldığını dile getirdi.
"ABONELER ANONS İSTİYOR"
Başka bir GSM operatörüne taşınan telefon numarası arandığından uyarı
tonu ile abonelerin bilgilendirileceğini hatırlatan Bayrakdar, şunları söyledi:
"Yaptığımız ankette müşterilerin yüzde 81’inin anonsu çok önemli
gördüğünü tespit ettik. Müşteriler anlayabilecekleri bir anons ile uyarılmak
istiyorlar, tarife şeffaflığı açısından. Telekomünikasyon Kurumu dün GSM
operatörlerine bir yazı gönderdi ve ’herhangi bir müşteri memnuniyetsizliği’
durumunda altyapımızı anons sistemine revize etmeye yönelik çalışma yapmamızı
istedi. Biz bu konuya yönelik çalışmamızı tamamladık. Biz numarasını başka bir
operatöre taşıyanları arayan abonelerin en azından kısa bir süre için uyarı tonu
yerine anons ile uyarılması gerektiğini düşünüyoruz."