11.05.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
Duygu Erdoğan - Berlin
Paralel iki boru hattından oluşan projenin hem açık deniz, hem de kıyı ve kara kesimlerinin döşemesi tamamlanmış, gazın Rusya’dan çıkış noktası olan Anapa Kara kesimi de tamamlanmıştı. Mart ayında Rus enerji şirketi Gazprom’dan yapılan açıklamada, TürkAkım’ın deniz ve kara kısımlarının Türkiye’de başarıyla birbirine kaynaklandığı açıklanmıştı.
Gazprom’un ortak olduğu konsorsiyum tarafından inşa edilen ve Rusya’dan Almanya’ya uzanan Kuzey Akım 1 ve yapımı halen süren Kuzey Akım 2 doğalgaz boru hatlarını yerinde görmek üzere TürkAkım’ın Berlin davetine katıldık. Burada TürkAkım hakkında son gelişmeleri paylaşan TürkAkım Sözcüsü Aslı Toksabay Esen, Türkiye’deki kara çıkışının tamamlanması ardından TürkAkım’ın hizmete hazır olacağını söyledi. Projenin tam bir bütün halinde tamamlandığını hatırlatan Toksabay Esen, “Projenin son etabı Türkiye kara tesisi, yani Kıyıköy’deki alım terminali. Bunun da yüzde 70’i tamamlandı.
Boru hattı tamamında küçük robotlar olarak tanımlayabileceğimiz cihazlar temizleme, sızdırmazlık gibi denetimleri yapıyor. Türk Akım işletime girdikten sonra da periyodik olarak kullanılacaklar” diye konuştu.
Yıllık toplam taşıma kapasitesi 31.5 milyar metreküp olan TürkAkım projesi iki açık deniz boru hattından oluşurken, her hat 930 kilometre uzunluğunda bulunuyor. Projenin yıllık taşıma kapasitesi 31.5 milyar metreküp düzeyinde. Türkiye bu sayede güney ve güneydoğu Avrupa için bir enerji köprüsü haline gelerek bölgesel enerji piyasasındaki stratejik konumu da güçlendirecek. TürkAkım Doğalgaz Boru Hattı’nın derin sulardaki kısmını ise dünyanın en büyük inşaat gemisi olan Pioneering Spirit döşedi. Bu sayede projenin açık deniz boru yapımı Karadeniz’in en derin kısımlarında bile kontrollü hayata geçirildi.