EkonomiTürk şirket Kuveyt’i ABD’ye bağlayacak

Türk şirket Kuveyt’i ABD’ye bağlayacak

20.03.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Cengiz Holding CEO’su Ömer Mafa, ABD’ye direkt uçuşların yapılamadığı Kuveyt’te yapımını üstlendikleri terminalin tesliminden sonra bu engelin kalkacağını söyledi

Türk şirket Kuveyt’i ABD’ye bağlayacak

Cengiz Holding Üst Yöneticisi (CEO) Ömer Mafa, inşaatını tamamlamak üzere oldukları Kuveyt Uluslararası Havalimanı’nın yeni terminal binasını mayıs ayında Kuveytlilere teslim edeceklerini açıkladı.

Haberin Devamı

Kuveyt’te yapımını üstlendikleri havalimanı projesine ilişkin Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayan Mafa, “Kuveyt Uluslararası Havalimanı’ndan uluslararası uçuş standartları gereği ABD’ye uçuş yapılamıyor. Yeni terminal binasını teslim ettiğimizde ABD’ye seferlerin düzenlenmesinde bir engel kalmayacak” dedi. Cengiz Holding Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Cengiz’in de katıldığı toplantıda konuşan Mafa, havalimanı projelerinde uzmanlaştıklarını söyledi.

Mafa, Türkiye’nin en büyük yatırımı olan İstanbul Yeni Havalimanı’nın, daha tamamlanmadan Türkiye’ye 450 milyon dolarlık proje kazandırdığını kaydetti. Mafa, şöyle konuştu:

Havalimanı etkiledi

“Kuveyt Uluslararası Havalimanı’nın 6 milyon yolcu kapasitesinin iki kat üzerine çıkmasının ardından Kuveyt hükümeti sorunu çözmek için harekete geçti. Türkiye’de yeni havalimanı inşaatını gezen Kuveytli yetkililer, konsorsiyum lideri Cengiz İnşaat’ın yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirdiği havalimanı projelerini inceleyerek ihaleye davet etti. Cengiz İnşaat olarak yabancı firmaların da katıldığı havalimanı ihalesini en uygun teklifi vererek, 200 milyon dolara kazandık. 2016 sonunda yapımına başlanan havalimanını rekor sayılabilecek sürede tasarım dahil 15 ayda teslim aşamasına geldi.”

Haberin Devamı

Türk şirket Kuveyt’i ABD’ye bağlayacak

‘Mühendislik ihraç ediyoruz’

Projede Türk mühendislerinin imzası olduğunu belirten Ömer Mafa, şunları söyledi: “Türk müteahhitlerinin yurt dışında yaptığı en büyük baraj projesi olan Azerbaycan’daki Şemkirçay Barajı Türk mühendisleri tarafından projelendirildi. Daha sonra Bosna Hersek’teki otoyol projemizde Türk mühendislerimiz çalıştı. Kısa bir süre öncesine kadar mühendislik hizmeti satın alıyorduk. Şimdi mühendislik ihraç eder duruma geldik. Kuveyt’te havalimanı yapımı sırasında 100 mühendis çalıştı. Bunların 90’ı Türkiye’den geldi.

Bin 800 işçinin yüzde 60’ını Türkiye’den getirdik. Terminalin çatı ve cephe sistemleri, sabit uçuş köprüleri, özel tasarımlı tavan kaplamaları gibi kritik ürünler Türkiye’den temin edildi..”

Ordu - Giresun referans oldu

Toplam 4.5 milyon yolcu kapasiteli yeni terminalin Kuveytli yetkililer tarafından ilk projelendirildiğinde, 80 bin metrekare olarak planlandığını belirten Mafa, “Cengiz İnşaat’ın havalimanı projelerindeki deneyimleri sayesinde aynı kapasiteye 56 bin metrekarelik terminal binasıyla hizmet verecek şekilde revize edildi. Yani 24 bin metrekare tasarruf ettirdik” diye konuştu.

Haberin Devamı

Cengiz İnşaat’ın hızından ve inşa kalitesinden çok etkilenen Kuveytlilerin destek terminali olarak düşünülen projeyi kalıcı terminal olarak değiştirdiğini belirten Mafa, havalimanında planlanan VIP Terminali için de ülke yetkililerinin kendileriyle çalışmak istediklerini söyledi. Görüşmelerin devam ettiğini aktaran Mafa, “Daha önce yaptığımız Avrupa’nın tamamı deniz üzerinde kurulu tek havalimanı Ordu-Giresun Havalimanı’nı ve Irak Erbil Havalimanı da bu işimize referans oldu” dedi.