12.01.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 87.4’ü, kombinin yoğuşmalı ve tasarruflu olmasına öncelikli olarak önem verdiğini belirtti. Katılımcılara kombi satın alırken hangi kriterlere dikkat ettikleri sorulduğunda bir numaralı cevap, yüzde 75.5 ile teknik özellikler oluyor. Teknik özellikler satın almada önemli kriterlerden biri olarak gösterilirken, satın alma sonrası hizmet de kombi tercih ederken en kritik konular arasında öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 80.9’u satın alma kararında servis hizmetinin önemini vurguluyor. Kombi satın alırken tüketicilerin ilk adresi yüzde 85.3 ile markaların kendi mağaza veya web siteleri; hemen ardından ise yüzde 30.1 ile yapı marketler veya bu kapsamdaki siteler geliyor. Bu alanda e - ticaret siteleri şimdilik yüzde 21.6’lık bir oranı geçemiyor. Katılımcıların yüzde 54.7’si kombileri tamamen bozulana kadar değiştirmeyeceğini söylüyor. Tüketiciler, yüzde 50.8 gibi yakın bir oranla kombi arızalandığında ve tamir fiyatı neredeyse yenisi kadar olduğunda kombiyi değiştireceğini belirtiyor. Araştırma, katılımcıların yüzde 79.4’ünün bu konuda bilinen markalara başvurduğunu gösteriyor. Öte yandan markalar tarafından yapılan iletişim çalışmalarının ve reklamların yüzde 42.3 oranıyla tüketiciyi etkilediği görülüyor. Tüketiciler fikir danışmak için yüzde 56 oranı ile kombi satış mağazasındaki temsilcilere, yüzde 51.6 ile eş, dost, tanıdıklara ve yüzde 38.6 ile internete başvuruyor.