EkonomiTom Ford ve Lanvin Maçka Oteli’ne geliyor

Tom Ford ve Lanvin Maçka Oteli’ne geliyor

15.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Maçka Oteli’nin kendileri için çok önemli bir proje olduğunu söyleyen Demsa Luxury Genel Müdürü Hamdi Külahçıoğlu, “Türkiye ve İstanbul’un incisi olacak. Burada 9 tane monobrand mağaza açacağız. Şu anda anlaşmasını teyit edebileceğim markalarımız Tom Ford ve Lanvin” dedi

Tom Ford ve Lanvin Maçka Oteli’ne geliyor


Demsa Luxury Genel Müdürü Hamdi Külahçıoğlu, Maçka Oteli’nin kendileri için çok önemli bir proje olduğunu söyleyerek, “Türkiye ve İstanbul’un incisi olacak. Burada 9 tane monobrand mağaza açacağız. Şu anda anlaşmasını teyit edebileceğim markalarımız Tom Ford ve Lanvin” dedi. Diğer markaların kontrat süreçlerinin devam ettiğini belirten Külahçıoğlu, “Ancak herbiri aynı segmentte çok önemli dünya devi markalar” diye konuştu.

24 mağazası bulunuyor
Şu anda Demsa Luxury bünyesinde Harvey Nichols Istanbul ve Ankara’nın yanı sıra, 10 Brandroom mağazası bulunduğunu kaydeden Külahçıoğlu, “Ayrıca 1 Salvatore Ferragamo, 1 DVF, 1 Elie Tahari, 1 Juicy Couture, 4 Michael Kors, 2 Longchamp, 1 Agent Provocateur ve 2 Kurt Geiger mağazamız var” dedi. Toplamda 24 mağazayla 20 bin metrekarelik alanda faaliyet gösterdiklerini anlatan Külahçıoğlu, “2009 yılında Harvey Nichols’ı almamızla başlayan Demsa Luxury hikayesinde 4 yıl içinde buraya geldik. Bundan sonra bu büyüme daha da artacak” diye konuştu.

Yüzde 50 büyüme planı
Demsa Luxury’nin 2012 yılında sektör ortalamasının üzerinde büyüdüğüne vurgu yapan Hamdi Külahçıoğlu, bu yıl yüzde 50’ye varan büyüme planladıklarını belirtti.

Haberin Devamı

‘Beyazkutu.com Demsa bünyesine geçti’
Demsa ile uzun süreden beri irtibatlarının olduğunu söyleyen Hamdi Külahçıoğlu, şu bilgileri verdi: “Bundan 2 yıl öncesinde de beyazkutu’nun Demsa’ya satışı ile ilgili görüşmelerimiz olmuştu ancak sonuca varamamıştık. Bizim son 3 yıldır e-ticaret alanında edindiğimiz tecrübe ve sektördeki gelişmelerden dolayı kısmet bugüneymiş anlaşmaya vardık. Benim geçmişte Harvey Nichols ve luxury operasyon tecrübemden dolayı Demsa yönetimi bu tarafta bana görev önerince memnuniyetle kabul ettim. Aynı zamanda e-ticaret tarafını da grubumuzda Demsa Fashion genel müdürü Ahmet Dalyancıgil ile yönetiyoruz. İyi bir sinerji olduğunu düşünüyorum.”

Çok markalı mağaza
Beyazkutu’nun sezon ürünlerinin satıldığı çok markalı bir internet mağazası olacağını söyleyen Külahçıoğlu, şöyle devam etti: “İçinde çocuk giyimden kozmetiğe, ayakkabıdan aksesuara, kaliteli, uluslararası markaların satıldığı bir mağaza olacak. Sektörde bu marka gamını tüketiciye sunabilecek başka bir oyuncu yok. Modagurusu ise sezon sonu ürünlerin indirimde satıldığı outlet mağazamız olarak devam edecek. Her iki sitenin de altyapısı ve kullanıcı arayüzlerini yeniliyoruz.”

‘Karen Millen mağazasını İstinyePark’ta açacağız’
Bu ay sonunda İngiltere’nin önde gelen markası Karen Millen’ın mağazasını İstinyePark’ta açacaklarını söyleyen Hamdi Külahçıoğlu, “Nisan ayında yeni lokasyonlarda Juicy Couture, Michael Kors açıyoruz. Sonbahar sezonu itibariyle mağaza ve marka sayımızda ciddi bir artış olacak” dedi.

Haberin Devamı

’Perakendecin en başarılı olduğu alan düzen...’

TEM Yönetim Geliştirme hizmetleri tarafından 111 perakende mağazasına yapılan toplam 2 bin 988 ziyaret sonucu hazırlanan analiz raporuna göre, perakendecilerin en başarılı olduğu konu yüzde 92 ortalama ile fiziksel görünüm ve düzen, gelişime açık alan ise yüzde
49 ile müşteriyi uğurlama...
TEM Yönetim Geliştirme Hizmetleri’nin son 2 yılda 30 farklı kameralı gizli müşteri araştırmasının sonucunda elde ettiği araştırma verilerini perakende sektörüne ışık tutması amacıyla yaptığı analizde perakendeciler ‘Satış Kalitesi’ ve ‘Hizmet Kalitesi’ ana başlıkları altında değerlendirildi.
Değerlendirme raporuna göre mağazaların ışıklandırma, uygun müziği seçme, vitrinin ve mağaza içinin temizliği, personelin markanın kimliğine uygun iyimi ve temizliği gibi kriterler yüzde 60’ın üzerinde ortalama ile müşterinin beklentisinin olan noktalar.
Ancak konu personelin satış kalitesine gelince durum değişiyor. Müşteriden isim alarak ismi ile hitap etmek, müşterinin ihtiyacını tespit etmek, aynı zamanda müşterinin görünmeyen ihtiyacını tespit ekmek ve ona ek ürünler sunmak, satış kapama tekniklerinin uygulanması, müşterinin satın alma kararı vermesi için teşvik etme ve müşteriyi uğurlama konularından yüzde 40’ın altında oy olarak müşteri beklentisinin altında.

Sahne satış temsilcisinin
Analiz raporunu değerlendiren TEM Yönetim Geliştirme Hizmetleri Yönetici Ortağı Dr. Erkan Tozluyurt, günümüz rekabet ortamında, mağaza, ürün ve personele önemli yatırımlar yapılırken, bunların müşteriye ne düzeyde etkin yansıtıldığını doğru değerlendirmek gerektiğini söyledi. Tozluyurt, şöyle devam etti: “Perakendecilerin sahne arkasında yaptığı tüm çalışma ve yatırımlar, sahnede satış temsilcileri tarafından nihai tüketiciye sunulur. Bir başka deyişle tüm emekler, günün sonunda satış temsilcilerine emanettir.”

Haberin Devamı

Tozluyurt: ‘Eğitimlerle geliştirilmesi gerekiyor’
Perakendecilerin mağaza ve personelin görünümü konusunda sıkıntı yaşamadığını belirten Erkan Tozluyurt, ancak hizmet ve satışın karşılama aşamasında belirli bir enerjiyle başlayıp, sürecin sonuna doğru enerjinin giderek azaldığını gözlemlediklerini anlattı.
Müşteriyle ilgili temel bilgilerin alınması ve ihtiyaçların tespiti noktasında satış elamanlarının sorun yaşadığını ifade eden Tozluyurt, yine personelin, satış kapama, çapraz satış ve uğurlama aşamalarında eksiklik yaşadığını ve bu alanların eğitimlerle geliştirilmesi gerektiğini vurguladı.

Haberin Devamı

Teknosa’nın 3. Mutfak Günleri, Cevahir AVM’de!
Teknosa ile Mutfak Günleri’nin üçüncü durağı İstanbul Cevahir AVM olacak. 16 Mart Cumartesi günü Ender Saraç’ın katılımıyla gerçekleşecek olan etkinlikte, kadınlara sağlıklı beslenmenin püf noktaları anlatılacak. Teknosa Exxtra mağazasında gerçekleşecek etkinlikte beslenme uzmanı Ender Saraç’ın yanı sıra ünlü aşçı Başak Sanaç da kadınlarla bir araya gelecek. Aşçı Başak Sanaç, Cevahir Alışveriş Merkezi’ndeki Teknosa mağazasında kurulacak olan mutfakta, Ender Saraç tarafından seçilen menüdeki yemekleri yapacak.

Haberin Devamı

Her ayın 15’i alışveriş şenliği
Optimum Outlet, ‘Ayın Ortası Optimum Faydası’ isimli yeni projesiyle, ziyaretçileri için alışverişi daha da avantajlı hale getirmeyi amaçlıyor. Optimum Outlet’lerde yer alan markalar, her ayın 15’inde sadece Optimum’a özel indirim yapacaklar.
Proje kapsamıda İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana’da bulunan Optimum Outlet’lerdeki markaların sunacağı indirim ise yüzde 50 oranlarında olacak.

Diyeti kapıya getiriyor
Light Forever, sağlıklı beslenmek, diyet yapmak ve herhangi bir sağlık sorunu nedeniyle özel beslenmeye ihtiyaç duyan kişiler için hizmet veriyor. Şirket, diyetisyen kontrolünde belirlenen menülerden oluşan, farklı paket alternatiflerine sahip bir beslenme sistemi sunuyor. “7 Group” tarafından Türkiye’ye getirilen Light Forever, özellikle yoğun çalışan, sağlıklı beslenme menülerini hazırlamaya vakti olmayan kişilerin ve lezzetten vazgeçmeden diyet yapmak isteyenler için hizmet veriyor.

KOZMETİK BAKIM

Baltık yosunu
Kış soğukları özellikle kuru ve hassas cildi olanları olumsuz etkiliyor. Avon’un Solutions Hydra Beyond serisi de soğuk günlerin olumsuz etkilerine yönelik üretildi. Avon Solutions Hydra Beyond’un Deniz Yosunu Kompleksi, Baltık Denizi’nden elde edilen besleyici yosun içeriyor.

Kozmetik teknolojisi
İtalyan kozmetik markası Deborah Milano, ‘Face Perfect Collection’u sundu. Marka yetkilileri, “Teknolojinin kozmetikle buluştuğu Face Perfect Collection, yüksek performanslı beş üründen oluşuyor. Bunlar arasında beş adımda cildi pürüzsüzleştiren BB 5-in-1 Powder da var” dedi.

Kadınlar Kulübü avantajı
Watsons, Turkcell Akıllı Kadınlar Kulübü üyelerine özel mart ayı indirimi sunuyor. Turkcell Akıllı Kadınlar Kulübü üyeleri, 3 Nisan’a kadar Watsons’ta tüm Schwarzkopf markalı saç ürünü alışverişlerini yüzde 40’a varan indirimle yapabilecek.

Sabaha kadar onarım
Kolombiya Üniversitesi’nin uzman dermatologları ve bilim adamlarıyla işbirliği yapan Kiehl’s, sabaha kadar cilt onarımı için Midnight Recovery Concentrate adlı gece serumunu piyasaya sundu. Omega 3, 6, 9 karışımıyla zenginleştirilen ürün, mineral yağ ve parfüm içermiyor.

Uzay kokusu,
AXE’ın yeni serisi Apollo, özel bir kampanyayla pazara girdi. Deodorant, şampuan ve duş jelinden oluşan Apollo serisi, tüketicilere uzaya çıkarak kızların kahramanı olma şansı veriyor. Yeni seri, uzaya ve geleceğe gönderme yapan fütüristik ambalajıyla dikkat çekiyor.

e-perakende

’Online alışverişin yıldızı Doğu ve Güney Doğu Anadolu’

Türkiye’de en hızlı büyüme gösteren sektörlerden birisi de e-Ticaret. Online alışveriş deneyimi sunan internet sitelerinin sayısı her geçen gün artıyor. 22 kategoride 400 bin çeşit ürünü müşterileriyle buluşturan Hizlial.com’un Genel Müdür Yardımcısı Ömer Saruhan, geçen yıl üye sayılarını iki katına çıkardıklarını ve 1 milyon üyeyi geçtiklerini söyledi. Saruhan, bu artışta “Benzersiz Teklif” adlı yeni üyeliği tetikleyen iPhone 5 ödüllü kampanyalarının faydasının olduğunu belirtti.
Sipariş ve ciro sıralamasında ilk beşte İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Antalya’nın yer aldığını kaydeden Saruhan, “Ancak gelen trafiğin ciroya dönüşüm oranı açısından Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu şehirleri diğer illere göre çok daha ileride. Örneğin nüfusa ve gelen internet trafiğine göre Kars ve Mardin’den çok sayıda sipariş alıyoruz” dedi.
Kadın üye sayısı artıyor
Saruhan, “2012’de 600 binin üzerinde sipariş aldık ve 2 milyonu aşkın ürün sattık. Sepet ortalamamızı ise yüzde 20 oranında artırdık” diye konuştu.
Hizlial.com olarak en çok satışını yaptıkları ürünlerin bilgisayar, beyaz eşya ve telefon kategorilerinde olduğunu açıklayan Saruhan, şöyle devam etti:
“Önceki senelerde üyelerimizin yüzde 70’i erkek, yüzde 30’u kadındı. 2012 yılında kadın kullanıcı sayımız arttı ve yüzde 40’lara ulaştı. Bu artışa paralel olarak özellikle Anne&Bebek&Çocuk kategorisinde yüzde 300 büyüme gösterdik.”