28.03.2010 - 00:55 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
Son yıllarda katlanarak büyüyen tesettür giyim pazarı, krizde pazar kaybeden firmaların da iştahını kabartıyor. Bu yıl ikincisi düzenlenecek olan Tesettür Moda Fuarı da Türk tekstil pazarı için yeni bir açılım olarak görülmeye başlandı. 2009’da düzenlenen ilk fuarda sadece 65 firma yer alırken bu yıl 8-11 Nisan’da düzenlenecek 2. Tesettür Moda Fuarı’na katılacak firma sayısı ikiye katlanarak 120’yi buldu.
Demos Fuarcılık Genel Müdür Hüseyin Aslan, “Bu pazar Türk tekstil sektörüne yeni bir ihracat kapısı aralayacak. Bu alan ihracat için yeni bir açılım olarak görülmeye başlandı” dedi. Dünyada yaklaşık 1.5 milyar Müslümanın yaşadığı düşünülürse pazarın büyüklüğünün tahmin edilebileceğini belirten Aslan, “Müslüman nüfusunun 250 milyonunun İslami şartlara göre giyindiğini varsayarsak Türk tekstil pazarından yaklaşık 10 kat daha büyük bir pazar olduğu görülecektir” diye konuştu.
Fuar alanı yüzde 300 büyüdü
Aslan şu bilgileri verdi:
“Bu fuar dünyanın her tarafından alıcı ve satıcıyı buluşturmayı amaçlıyor. Fuar alanımız bu yıl yaklaşık yüzde 300 büyüdü. Geçen yıl bir salonda düzenlendiğimiz fuarı ilgiden dolayı bu yıl üç salona yaydık.”
Fuara, tesettür giyim, tesettür nişanlık ve gelinlik, eşarp, bone, türban, tesettür hamile kıyafetleri, kaftan, tesettür mayo, ferace, çanta, takı, yazma üreticilerinin katılacağını söyleyen Aslan, “Öte yandan ünlü sunucu İkbal Gürpınar da bu yıl fuarımıza kendi ferace/abaya koleksiyonuyla katılacak. Ferace/abaya Osmanlı’ya özgü uzun kollu, yakasız, bol ve siyah renkte pardösüyü anımsatan bir giysi. Namaz kıyafeti olarak da kullanılıyor” dedi. Aslan fuara ayrıca tesettür stilistleri, umre - hac organizasyon firmalarının da katıldığını ifade etti.
4 MİLYAR LİRALIK HACİM
-Türkiye’deki türban ve eşarp sektörünün büyüklüğü 1 milyar TL’nin üzerine çıktığı, toplam tesettür giyim pazarının büyüklüğünün de 3.5-4 milyar TL arasında olduğu tahmin ediliyor.
-15 milyon kapalı kadının bulunduğunun tahmin edildiği Türkiye’de sektörde de faaliyet gösteren firma sayısı 250’ye ulaştı.
-Yıllık türban ve eşarp satışı ise 70 milyon adet olarak hesaplanıyor.
MUHAFAZAKÂR MAYO DEFİLESİ YAPILACAK
Bu yıl fuar etkinlikleri kapsamında bir de mayo defilesi yapılacak. Muhafazakâr kesimin denizde ve havuzda tercih ettiği tesettür mayosunu ‘haşema’ ile markalaştıran Haşema Tekstil, ünlü mankenlerin de katılımıyla bir defile düzenleyecek. Bu yıl fuara yeni kreasyonlarıyla katılacaklarını söyleyen firma yetkilileri, “Tesettür pazarı giderek büyüyen bir pazar. Bu yıl mayoda mavi, lila, gül kurusu ve nar çiçeği gibi renkler moda olacak. Ürün boyutlarında bir farklılık yok ama daha yumuşak çizgiler göreceğiz. Haşema firması olarak ilk defa
defile yapacağız” dedi.
Fuar kapsamında yapılacak defileye Tuğba Altıntop ve Tuğba Özay gibi mankenlerin katılması bekleniyor.
SARAR, EŞARPLA KATILIYOR
Fuara katılan bir başka firma da Sarar. Sarar Eşarp Pazarlama ve Satış Müdürü Ömer Özsoy, “Sarar Eşarp olarak 1.5 yıldır faaliyet gösteriyoruz. Bu geçen zamanda markamızın gücüyle eşarp modasına yön veren firmaların arasında ilk sıralarda yer almayı başardık” dedi.
Yurtiçi satışlarının yanı sıra Almanya, İran, Lübnan ve Irak gibi bir çok ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Özsoy, “Bu sezon 70 desen ve 700 ayrı eşarptan oluşan bir koleksiyon
hazırladık. Bu koleksiyonumuzla Tesettür Moda Fuarı’na katılacağız” diye konuştu. 2010 ilkbahar/yaz sezonunda eşarpta, mavi tonları, pudra,
taş rengi, vizon, gri, krem gibi renklerin öne çıktığını anlatan Özsoy, “Marin temaları, obje desenler ve geometrik desenler
tercih ediliyor. Bizim ürünlerimiz yüzde 100 ipek.
El baskısı olan eşarplarımızın kenar dikişleri de
el işçiliğiyle üretiliyor” dedi.
Fuara katılan bazı firmalar
-Setrms
-Sarar Eşarp
-Güncel Giyim
-Cemre Giyim
-Nihan Giyim
-Selam Tekstil
-Estila Giyim
-Sarmina
-Karaca Eşarp
-Zühre Tekstil
-Haşema Tekstil
-Soydan Giyim