EkonomiTakım elbisede ‘seçim’ bereketi

Takım elbisede ‘seçim’ bereketi

01.04.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Seçim döneminde erkek giyiminde canlılık yaşandığını belirten Avva’dan Volkan Atik, “Başkanlık seçimi dolayısıyla takım elbise ve ceket talebinde normalin üzerinde talep var” dedi.

Takım elbisede  ‘seçim’ bereketi

Başkanlık seçimlerinin erkek giyim sektörünü hareketlendirdiği ortaya çıktı. Seçim öncesinde yapılan hazırlıklar erkeklerde takım elbise satışlarını da artırıyor.

Erkek giyim markası Avva’nın Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik, her seçim döneminde sektörün canlandığını belirterek, “Başkanlık seçimlerinin de etkisini görüyoruz. Seçim döneminde takım elbise satışlarında artış oluyor. Mağazalarımızda normalde gördüğümüzden fazla takım elbise satışı var. Ceket ve takım elbisede talep artışı yoğun. Bu dönemlerde artan toplantı ve mitingler takım elbiseyi öne çıkarıyor” dedi.

Türk erkeklerinin artık daha şık giyindiğini ve modayı takip ettiğini de dile getiren Atik, Türkiye’deki politikacıların da giyim tarzını değerlendirdi. Atik, “Tabii ki takım elbise odaklı giyimleri olmak zorunda. Burada onları farklılaştıracak en önemli kriter giydikleri takım elbisenin kalıbı. Düğme sayısı, deseniyle fark yaratanlar var. Günceli takip edenler bulunuyor. Ama bazıları da hiç takip etmiyor” yorumunu yaptı.

Volkan Atik, yeni sezonun da mağazalara girmeye başladığını aktararak, ilkbahar yaz sezonunda erkeklerin üst giyim

Haberin Devamı
Takım elbisede  ‘seçim’ bereketi
grubunun çiçekli olacağı bilgisini verdi. Artık çok renkli pantolonlar yok. Pantolonda pastel renkler önde olacak. Ancak gömlek ve kazakta ise floral yani çiçek desenlerini görüyor olacağız.

Yurtdışında 40 mağaza

Avva ise yeni dönemde yurtiçi yanında yurtdışında büyüme hedefi koydu. Yurtdışında mağazalaşma atağına kalkan marka 22 olan mağaza sayını 40’a çıkarmayı hedefliyor. Volkan Atik, bu yılın ilk üç ayında İran, Özbekistan ve Irak’ta mağaza açtıklarını belirterek, Doğu Avrupa, Rusça ve Türkçe konuşan ülkelerin yeni mağaza için odaklarında olduğunu aktardı.
Avva, üç yılda yurtdışındaki mağaza sayısını 100’e çıkarmayı hedefliyor. Belçika ile görüşmeleri sürüyor. Kuzey Afrika’da Fas’ta üçüncü mağazayı açtı, Tunus ve Cezayir için de bağlantılar kuruyor.

2017 yılı için ciro hedefi 150 milyon TL

Şu anda cirolarında yurtdışı ve yurtiçinin ağırlığının yüzde 50-50 oranında olduğunu da ifade eden Volkan Atik, “Bu dengeyi biraz yurtdışı lehinde artırabiliriz. Geçen yılı 125 milyon TL’lik ciroyla kapattık. Bu yıl da yüzde 20 büyümeyi başarıp ciroda 150 milyon TL’yi yakalamayı hedefliyoruz” açıklamasını yaptı.

Takım elbisede  ‘seçim’ bereketi