EkonomiTablete ‘dönüş var’ 1.7 milyon satış olur

Tablete ‘dönüş var’ 1.7 milyon satış olur

07.08.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Daha önce radikal düşüşe geçen tablet bilgisayarda bu yıl 1 milyon 740 bin adet satış öngörülüyor. Türkiye’de, 7 inç ekranlı tablete yüzde 57, 8 inç ekranlılara yüzde 12.5 ve 10 inç’e ise yüzde 28.5 oranında talep gösterildiği ortaya çıktı.

Tablete ‘dönüş var’ 1.7 milyon satış olur

Türkiye’de cep telefonu ekranlarının büyümesi ve masaüstü bilgisayarların ikisi bir arada modellere yönelmesiyle düşüş trendine giren tablete dönüş var. Piyasada daha önce radikal düşüşe geçen tablette bu yıl 1 milyon 740 bin adet satış öngörülüyor. IDC verilerine göre, geçen yıl piyasa 1 milyon 825 bin adet olmuştu. 2018 yılı ilk yarısında ise Türkiye’de piyasaya sunulan tablet sayısı 882 bin.

Haberin Devamı

Huawei de Türkiye’de tablet sektörüne yeni modeliyle giriş yaptı. Huawei Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Ülke Müdürü Seth Wang, global olarak tablet pazarına bakıldığında küçülme hızının artık stabil olduğunu belirterek, “Bu nedenle pazarda artık ciddi bir oynama olacağını düşünmüyoruz. Türkiye’de de benzer durum geçerli. Bu açıdan, Türkiye’nin global pazar dinamiklerini takip ediyor olması pazarın olgunlaştığını da gösteriyor. Bu konuda kısa vadede ciddi bir pozitif veya negatif hareketlenme beklemiyoruz” dedi.

Tablete ‘dönüş var’ 1.7 milyon satış olur

7 inç tercih ediliyor

Wang, IDC verilerine göre Türkiye pazarında tercih edilen tablet türlerine bakıldığında 7 inç ekranlı tabletlerin yüzde 57.8, 8 inç ekranlı tabletlerin yüzde 12.5 ve 10 inç ekranlı tabletlerin ise yüzde 28.5 oranında tercih edildiğinin görüldüğünü aktardı. Seth Wang, tabletin kullanım alanlarıyla ilgili de şunları söyledi: “Bu alanları tablet ile yapılan eylemler ve tablet kullanan demografik gruplar olarak ikiye ayırabiliriz. Tabletin en çok kullanıldığı eylemler arasında iş uygulamaları ve dijital oyunlar açık ara öne çıkıyor. Demografik gruplara baktığımızda ise çocuklar ve ebeveynleri ile birlikte 65 yaş ve üstü kişiler tablet kullanımı en yoğun olan gruplar arasında yer alıyor.”

Haberin Devamı

Türkiye’de tablete yeni girdiklerini ancak her konuda en iyi olmak istediklerini dile getiren Wang, “Bu yüzden tabletler konusundaki hedefimiz, dünyanın en iyi Android tablet üreticisi olmak. Dünyanın en büyük ikinci akıllı telefon şirketi konumuna geldik ve hızla yükselmeyi sürdürüyoruz. Aynı başarıyı kısa zaman içerisinde tablet cihazlarımız ile de göstereceğiz. Mobil teknoloji konusunda rekabet her zaman yoğundur. Rekabetten korkmayan hatta gücünü rekabetten alan bir firmayız. Bu nedenle sektördeki rekabet ortamından da çok memnun olduğumuzu söyleyebilirim” diye konuştu.

Tablete ‘dönüş var’ 1.7 milyon satış olur

MediaPad T3 Türkiye’de

Huawei, MediaPad T3 10 tableti Türkiye pazarına sundu. Android Nougat 7 işletim sistemine sahip MediaPad T3 10, firmanın kendi geliştirdiği arayüzü EMUI 5.1’e entegre biçimde çalışıyor. EMUI arayüzü, kullanıcı davranışlarını ezberleyerek tabletin performansını kullanıcısına göre optimize ediyor. Otomatik öğrenme işlevi kullanıcıya pek çok avantaj sağlarken, ürünün pil ömrünü de uzatıyor. 1280 x 800 piksel çözünürlüğe sahip 9.6 inç büyüklükte ekranı ile MediaPad T3 10, 460 gram ağırlığında.

Haberin Devamı

4.800 mAh pili var. 16 GB dahili hafızası microSD ile artıyor.