13.01.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Hanife Baş - Türkiye’de bilgisayar pazarı 2021 yılını 2.3 milyon adetle kapatırken, tablet satışı da 2.2 milyonu buldu. Pandemide yıldızı parlayan tablet, bilgisayarı yakalarken bu cihazlara ilgi sürüyor.
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, Türkiye’de tabletin de evlerde ve ofislerde yer bulduğunu ve geçmiş güzel günlerine döndüğünü belirterek, artık pazardan yüksek oranda pay almaya başladığını söyledi.
Tablet segmentinin pandemiyle beraber çok büyüdüğünü anımsatan Hantaloğlu, “Son iki yılda hayatımıza giren uzaktan çalışma koşulları ve evde geçirilen zamanın artışı göz önüne alındığında tüketicilerin tablete olan talebi arttı. Bu segment de yaklaşık bilgisayar pazarı kadar bir büyüklüğe ulaştı. Türkiye’de, 2020’den 2021’e tablet pazarı 2.2 milyon adede ulaştı. 2021’de tablet pazarının yüzde 90’ını Android işletim sistemli tabletler oluşturdu. 2022’de de pazarın aynı kalmasını bekliyoruz” diye konuştu.
2.3 milyonluk bilgisayar
Emre Hantaloğlu, Türkiye’de bilgisayar pazarı hakkında da şu bilgileri verdi: “2019 yılında 1.8 milyon adetten 2020 yılında pandeminin etkisiyle yüzde 37 büyüyerek 2.2 milyon adede çıktı. Bu yıl ise pazar yüzde 7 oranında büyüyerek 2.3 milyon adede ulaştı. 2022 yılında da aynı büyüklükte kalacağını öngörüyoruz. Çip krizi biraz hafifledi ama henüz bitmedi. Ama eskisi kadar etkisini görmüyoruz. Pandemide bilgisayarın değeri anlaşıldı. Pandeminin bitmesi bilgisayara olan ilgiyi azaltmayacak. İlgi her zaman sürecek. Herkes daha iyi özelliklere sahip bilgisayarlar da istiyor. Önceden 8 yıl olan bilgisayar kullanım oranı düştü. IDC rakamlarına göre Lenovo Türkiye olarak yüzde 24.6 pazar payı ile yılın üçüncü çeyreğini birinci sırada kapadık. Son 6 çeyrektir pazar payında liderliği sürdürüyoruz.”
IDC rakamlarına göre dünyada 2021 yılında bilgisayar pazarının büyüklüğü 341 milyon adet oldu.
Dünyada da ilgi var
Dünyada 2021’in üçüncü çeyreğinde tablet sevkiyatı 42.3 milyon adetle bir önceki çeyreğe göre arttı. 2022’de de yüzde 4.30’luk büyüme bekleniyor. Android tabletler sektörde yüzde 50 ile lider konumda. iOS tabletin pazar payı yüzde 36. Pazarın 2021-2026 tarihlerinde de 42.2 milyon adet büyümesi bekleniyor. Tablet satışlarının artışında etken olan pek çok faktör var. Uzaktan çalışma, eğitim, evde eğlencenin artışı en büyük etkenler. Ayrıca kullanım alanlarının ve özelliklerinin artması, bilgisayar tarafındaki çip krizi, daha düşük satış fiyatı bunlar arasında yer alıyor. Lojistik, sağlık ve bankacılık gibi alanlarda da tabletin ticari kullanımı artıyor.
Görme engellilere ses simülasyonu
Lenovo, sosyal girişim BlindLook’un geliştirdiği ses simülasyonu teknolojisiyle ülkemizdeki 1 milyon görme engellinin ses simülasyonu teknolojisiyle istediklerinde, Lenovo ürünlerini engelsizce kullanabilmesini sağlıyor. Bu uygulamayla görme engelsiz marka oldu.