22.09.2008 - 16:38 | Son Güncellenme:
Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, şu anda Türkiye’de 4 model, 15 versiyondan oluşan ürün gamlarını 2009’da 6 model, 43 versiyona çıkaracaklarını bildirdi.
Savcı, Suzuki’nin 2009 stratejileri hakkında düzenlenen basın toplantısında, Suzuki’nin dünyada 2003 yılından 2007 yılına cirosunu yüzde 50’nin üzerinde artırdığını ve 30 milyar dolar seviyesine ulaştığını kaydetti.
2003 yılında 1 milyon 800 bin olan otomobil üretim rakamının da 2007 yılında 2 milyon 400 bine çıktığını söyleyen Savcı, yüzde 15-20’lik üretim artışına karşılık yüzde 50’nin üzerindeki ciro artışının, daha katma değerli ve ciro getiren üretime kayışın göstergesi olduğunu belirtti.
Savcı, Suzuki’nin motosiklet üretiminde de aynı dönemde 3 kat artışla 3 milyon rakamına ulaştığını ve motosiklet üretiminin ciro içinde yüzde 18’lik orana sahip olduğunu söyledi.
2007 rakamlarına göre üretim kapasitesi sıralamasından 2,5 milyon adetle 11. sırada yer alan Suzuki’nin, bu rakamı 2010 yılında 3 milyona çıkarmayı hedeflediğini dile getirdi.
Savcı, Suzuki Türkiye hakkında da bilgi vererek, 25 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Suzuki’nin satışlarının yüzde 36’sının binek, yüzde 23’ünün ticari, yüzde 38’inin de SUV sınıflarında gerçekleştiğini ifade etti.
2005 yılında Suzuki’de rönesans dönemi başlattıklarını ve 1990’larda duraklamaya girmiş olan ürün gamını yenilediklerini kaydeden Savcı, 2006 yılında 2 bin 300 olan satış adedinin 2007’de 3 bin 800’e ulaştığını, Türkiye otomotiv pazarındaki paylarının da yüzde 0,5’ten yüzde 1,1’e yükseldiğini aktardı.
Bundan sonraki büyüme stratejilerinde satışta olan modellerde değişiklikler ve model sayısında artış planladıklarını dile getiren Savcı, "Bugün 4 model, 15 versiyondan oluşan ürün gamımızı 2009’da 6 model, 43 versiyona çıkarıyoruz" dedi.
2009’da pazarda yer alacak araçların Alto, Splash, Swift, SX4, Jimny ve Grand Vitara olduğunu söyleyen Savcı, Splash ve 2008 Paris Motorshow’da tanıtımı yapılacak 1,0 motor seçeneğiyle Alto modellerinin 2009 başında Türkiye’de satışa sunulacağını bildirdi.
Savcı, büyüme stratejilerine yönelik 3 yıllık bir plan oluşturduklarını belirterek, "Bizi 2011’de yüzde 2,8 pazar payı seviyesine getirecek bir atılım içerisine giriyoruz. Araç satış adedimizin 2009 yılında 7 bin 200, 2010 yılında 10 bin, 2011’de de 12 bin 500 olmasını hedefliyoruz" dedi.
Ali Savcı, ekonomik kullanım ve çevre korumasının ön plana çıktığı bir dönemde Alto ile A segmentini genişletmeyi hedeflediklerini kaydetti.
"2009’DA SATIŞLARDAKİ ARTIŞ YENİ MODELLERDEN GELECEK"
Ticari model konusundaki açılımlarına da değinen Savcı, Türkiye’de
1991-2002 yılları arasında 12 bin adet satılan Carry’nin devamı olan ve Suzuki’nin Endonezya’daki fabrikalarında üretilen APV modelinin Türkiye’ye getirilmesi için ciddi bir çalışma içerisinde bulunduklarını bildirdi.
Savcı, rönesans projesi ile Suzuki’nin aşağı yukarı bütün modellerini Türkiye pazarına sunmayı ve pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini vurgulayarak, 2010 ve 2011 yıllarda 2’şer adet yeni modeli Türkiye’ye getirmeyi amaçladıklarını söyledi.
Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Savcı, üretim planları konusunda şu an itibariyle Türkiye’de yatırıma yönelik somut adım olmadığını, ancak bunun, hep gündemde tutmak istedikleri bir konu olduğunu söyledi.
2008 yılında 3 bin 800 adet araç satışı gerçekleşmesini öngördüklerini söyleyen Savcı, 2009 yılında satışlarda bekledikleri artışın mevcut modellerden değil, yeni piyasaYA sunulacak modellerden geleceğini düşündüklerini belirtti.