22.01.2014 - 15:54 | Son Güncellenme:
STFA, doğal gaz dağıtım şirketleri ve enerji yatırımlarını Enerya markası adı altında topladı. Söz konusu şirketin hedeflerini paylaşmak için düzenlenen basın toplantısında konuşan Uzun, 11 şehirde, bugüne kadar 430 milyon liralık yatırım ile 6 bin 500 kilometrelik dağıtım ağı kurduklarını kaydetti. Uzun, 10 yıl içinde 710 bin aboneye, 2013 sonu itibarıyla 1,3 milyar liralık ciroya ulaştıklarını dile getirdi.
Toplantıda gündeme ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Uzun, kuru şu anda tahmin etmenin çok zor olduğunu, bunun hep beraber görüleceğini kaydetti. Türkiye'nin 2011 yılı enerji ithalatının 54 milyar dolar olduğunu anımsatan Uzun, "Döviz arttıkça enerji maliyetlerimiz elbette artıyor. Dövizi izliyoruz. Bir dönem döviz, bir dönem de enflasyon artar ama bu belli bir vadede dengeye ulaşıyor. Bu da bir dengeye ulaşacaktır diye düşünüyorum. Uzun vadeli bakıp motivasyonumuzu koruyoruz. Bu nedenle yatırımlara devam ediyoruz. Bu dalgalanmaları yıllardır görüyoruz. Biz dalgalanmalara bakmadan uzun vadede stratejilerimizi yapıyoruz" diye konuştu.
Halka arz konusunda da çalıştıklarını aktaran Uzun, "Çalışıyoruz, bakıyoruz. Halka arz denilince bunu yarın da yapamazsınız, yarın hazır olsanız da yapamamanız lazım. Uygun zaman, uygun koşul bakıyoruz. Bir aile şirketi olduğumuz için büyümenin getirdiği ivme ile bir gün gündemimizde olacaktır" ifadelerini kullandı. Yenilenebilir enerjinin Türkiye'nin kaçınılmaz geleceği olduğunu vurgulayan Uzun, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının ve hükümetin bu konudaki stratejilerinin doğru olduğunu söyledi.
STFA Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Ali Neyzi de Türkiye'de doğalgaz sübvansiyonun devam ettiğini ve bunun bütün enerji sektörünü etkilediğini anlattı. Uzun vadede Enerya'yı halka açmayı düşündüklerini aktaran Neyzi, "Ama bu Aslan beyin de dediği gibi bir günde olacak bir konu değil. Bu yılsonuna kadar halka açmaya hazır olma kararı aldık" şeklinde konuştu.