18.06.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Resmi Gazete’de 28 Kasım 2013’te yayınlanmıştı. Ancak yürürlüğe altı ay sonra, yani mayıs ayında girdi. Bu altı aylık süre zarfında sigorta sektörü kanunu ayrıntısıyla inceledi. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, sigortacılık faaliyetlerini finansal bir hizmet olarak tanımladığı için bundan sonra şirketler faaliyetlerini yürütürken bu kanunun getirdiği yükümlülüklere de uymak zorunda kalacaklar.
Yeni kanun, uzaktan satış sözleşmelerinden, sigortalının bilgilendirilmesine ve cayma hakkına kadar birçok noktayı kapsıyor. Bütün bu yeni uygulamalar elbette ki sektöre yeni birtakım iş yüklerini de beraberinde getiriyor.
Ancak maliyeti artıracak uygulamalar ve oluşacak iş yüküne karşın sektörün, tüketici haklarının korunması konusunda en ufak bir çekincesi bulunmuyor. Konuyla ilgili görüş bildiren uzmanlar ve şirket yöneticileri, tüketicinin / sigortalının haklarını genişleten düzenlemelerin yanında olduklarını ifade ettiler.
Tüketici daha hızlı hizmet istiyor
Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, tüketicilerin artık daha hızlı bilgiye ulaşmak ve işlemlerini daha kısa zamanda yapmak istediklerini söyledi.
Anadolu Sigorta adına konu hakkında açıklamada bulunan Prof. Dr. Samim Ünan, şunları söyledi:
“Bazı hususlar hem TKHK, hem de sigortacılık mevzuatında ayrı ayrı ve kısmen farklı düzenlenmiş. ‘Kümülatif’ bir uygulama söz konusu olabilir. Yani hem TKHK hükümleri hem de buna ek olarak sigortacılık mevzuatı uygulanacaktır.”
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, kanunda sektöre yönelik radikal bir değişiklik bulunmaması sebebi ile sigorta sektöründe yapılacak köklü bir yenilik olmayacağını ifade etti.
İnsana yatırım şirket verimliliğini artırıyor
İnsan kaynakları uygulamaları şirketlerde verimliliğin artması, yüksek performansa ulaşılması ve sürekli büyümenin sağlanmasında en önemli destek olarak kabul ediliyor.
Çalışan verimliliğinin artmasının şirket verimliliğini doğrudan etkilediğini söyleyen Sompo Japan Sigorta İnsan Kaynakları Eğitim ve Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Taha Türkkan, bu nedenle, verimliliğini artırmak isteyen şirketlerin insan kaynakları uygulamalarına çok önem verdiklerine dikkat çekti.
Taha Türkkan, Sompo Japan Sigorta’nın başarısının temelinde de sahip oldukları ‘insan’ sermayesinin olduğunu belirtti.
Sompo Japan Akademi eğitimleri
Türkkan, Sompo Japan Sigorta’nın kurumsallaşma yolunda attığı en önemli adımlardan birinin, 2014 senesi itibarıyla kurdukları Sompo Akademi olduğunu söyledi. Türkkan, Sompo Akademi’nin, çalışanların farklı ve özel gelişim ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlandığına dikkat çekti. Türkkan, akademi eğitim programlarında sınıf içi yetkinlik eğitimlerinin yanısıra, mesleki ve teknik beceri eğitimlerinin de yer aldığını belirtti.
Sompo Japan Akademi’nin ilk döneminde tüm yöneticilerini eğitime aldıklarını söyleyen Taha Türkkan, “Akademinin ilk dönemini ‘koçluk becerileri’ ve ‘yöneticilik becerileri’ eğitimleri oluşturuyor. Bunların dışında, şirket içinden seçtiğimiz iç eğitmenlerimize de gerekli donanımı sağlayabilmek amacıyla kendilerini ‘eğitimcilerin eğitimi’ programına tabi tutuyoruz” şeklinde konuştu.
AIG Sigorta’dan ‘Ara-tıkla-sigortala’ kampanyası
AIG Sigorta tüketici sigortaları ürünlerini televizyon reklamları ile tanıtmaya başladı. “Önce Ailem” ferdi kaza sigortası ürününün tanıtımlarına başlayan AIG Sigorta, “Ara-tıkla-sigortala” sloganı ile müşterilerini çağrı merkezi ve www.aig.com.tr adresindeki e-ticaret platformuna yönlendirecek.
Önce Ailem ürünü ile günde sadece 60 kuruşa sigortalıların geleceğini güvence altına alacak olan AIG, sigortalıların farklı ödeme planları arasında seçim yapabilecekleri bu yeni üründe toplam 160 bin liraya kadar teminat verecek. Ürün, başka bir kaza ya da hayat sigortası olması durumunda da geçerli olacak.
Müşteri odaklı
Reklam kampanyası hakkında düşüncelerini aktaran AIG Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, “Önce Ailem ürünü pazara sunulmadan önce tüketici araştırmaları ile test edildi. AIG’de müşteri odaklılık ön planda ve ürün geliştirme aşamasından başlayarak satın alma aşamasının tamamlanması, sonrasında da hasar anında sağlanacak AIG deneyiminde, müşteri memnuniyetinin ötesine geçmek bizim için önceliklidir. Önce Ailem ürününü de bu prensip çerçevesinde geliştirdik.
Herhangi bir kaza sonucu yaşam kaybı ya da sürekli sakatlık durumunda sigortalılarımız hem 30 bin lira toplu nakit ödeme alabilecek, hem de 60 aya kadar 1.500 lira düzenli gelir garantisine sahip olacaklar” şeklinde konuştu.
Eureko’dan ‘KOBİM Garantide’
İş ortağı Garanti Bankası ile birlikte KOBİ segmentindeki müşterilerinin ihtiyaçlarına özel çeşitli ürün paketleri ve kampanyalar hazırlayan Eureko Sigorta da KOBİ müşterileri için kasko, trafik, işyeri, konut, sağlık vb. tüm sigorta ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunuyor. “KOBİM Garantide” ürünü ile cam kırılması, yangın, hırsızlık, su basması, elektronik cihaz bozulması ve sel/seylap gibi hasarları tek bir paket ile güvence altına alınıyor.
Eureko Sigorta Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Noyan Güvenç, “KOBİ segmentindeki müşterilerimiz için en iyi ürün ve hasar sonrası hizmeti geliştirme hedefiyle çalışıyoruz. Satışların yaklaşık yüzde 30’unu KOBİ müşterilerimize yapıyoruz, 2014’te prim üretiminde yüzde 23 artış bekliyoruz.”
MetLife çocuklara kitap okuma alışkanlığı aşılıyor
MetLife Emeklilik ve Hayat, Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) işbirliği ile önemli bir sosyal sorumluluk projesi daha geliştirdi. MetLife Emeklilik ve Hayat’ın katkılarıyla gerçekleşen “Snoopy ile Kitap Okuyoruz!” etkinliği Türkiye’nin 11 ilinde aynı anda düzenlendi.
MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, “Topluma kitap okuma bilincini aşılamak ve ihtiyaç sahibi okullara kitap bağışında bulunmak hedefiyle yola çıktığımız bu sosyal sorumluluk projemizde yüzlerce genç gönüllü ile birlikte şehir meydanlarında, üniversite kampüslerinde ve alışveriş merkezlerinde bir süredir topladığımız kitapları okuduk. Böylece binlerce kişinin kitap okuma konusunda bilinçlenmesine destek olduk” dedi.
Groupama “Altın Pusula” ödülüne layık görüldü
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin (TÜHİD) bu yıl 13’üncüsünü düzenlediği Altın Pusula Halkla İlişkiler Yarışması Ödülleri, Raddison Blue Otel’de düzenlenen törenle sahiplerini buldu. “Altın Pusula” Kurumsal Sosyal Sorumluluk kategorisi, kültür ve sanat dalında ödüle “Türk Klasikleri Yeniden” projesiyle ile Groupama layık görüldü. Ödülü halkla ilişkiler ajansı Hill+Knowlton Strategies ile birlikte alan Groupama, 7 yıldan bu yana gerçekleştirdiği projeye, önümüzdeki yıllarda da devam etmeyi hedefliyor. Ödülü Groupama adına alan Kurumsal İletişim Müdürü Pınar Değirmencioğlu, “Türk filmlerini restore ederek kültür mirasımızın korunmasına destek veriyoruz. Bu değerli projenin ‘Altın Pusula’ ödülüyle taçlanması, bizim için ayrı bir gurur kaynağı oldu” dedi
Marka değeri yükseliyor
Mapfre, İngiltere merkezli Brand Finance Global Ranking çerçevesinde 3.55 milyar dolarlık marka değeriyle 56 sıra birden yükselerek, dünyada en değerli şirketler arasında 412’inci sıraya geldi. Brand Finance markaların değerini; ciro, kârlılık, duygusal etki gibi pek çok farklı kriteri baz alarak hesaplıyor. Araştırmaya göre Mapfre’nin marka değeri 2013 yılına göre 840 milyon dolar artarak 3.55 milyar dolara yükseldi.