Ekonomi‘Satış için değil ülkemiz için...’

‘Satış için değil ülkemiz için...’

23.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kuzu Grup, Dubai fuarına 2.7 milyar dolar yatırım değerine sahip SeaPearl projesi ile katıldı. Ataköy sahildeki projeye yabancı yatırımcıların ilgi gösterdiğini belirten Kuzu Grup Yönetim Kurulu Üyesi Özen Kuzu, “Ülkemiz için buradayız, satış ikinci planda” dedi

‘Satış için değil ülkemiz için...’

Dubai Cityscape Global Fuarı’nın her yıl gözde ülkesi olan Türkiye, bu yıl 6-8 Eylül 2016 tarihleri arasında yine Türkiye’den projeleri ağırladı. SeaPearl Ataköy ile uluslararası platformlarda boy göstermeye devam eden Kuzu Grup, Türk firmaların büyük ilgi gösterdiği Dubai Cityscape Global Fuarı’nda yabancı yatırımcılar ile sıcak temas halinde bulundu. Mimarisi, konumu ve sosyal donatıları bakımından dikkat çeken SeaPearl Ataköy projesine yabancı yatırımcılar ilgi gösterdi. İstanbul Ataköy’de yer alan SeaPearl Ataköy ile fuara katılan Kuzu Grup’un Yönetim Kurulu Üyesi Özen Kuzu, projede yer alan 202 odalı otel ve 62 özel rezidansı işletecek olan Jumeirah Group’un CEO’su Stefan Leser’la SeaPearl Ataköy standında bir araya geldi. Dubai Cityscape 2016 fuarının Türk gayrimenkul geliştiricilerinin önem verdiği uluslararası bir organizasyon olduğunu belirten Özen Kuzu, ““Geçtiğimiz sene konut sattığımız yatırımcılar bu yıl da yakın dostlarına projemizi göstermek için fuara davet etmişler. Bu gelişmeler bizler için çok önemli” diye konuştu.
SeaPearl Ataköy’deki otel ve rezidans biriminin Jumeirah Group tarafından işletilecek olmasının bu yıl projeye olan merakı daha da artırdığını söyleyen Özen Kuzu, “Nisan ayında duyurduğumuz işbirliğimiz özellikle yabancı yatırımcı üzerinde büyük yankı uyandırdı. Bu durumu bu yılki fuarda daha iyi anlama imkanı bulduk” dedi.
‘Satışlar ikinci planda’
Fuarda öncelikli amaçlarının satış yapmak olmadığına dikkat çeken Kuzu, “Fuarda projelerimizi Körfez yatırımcılarıyla buluşturduk. Bunun ötesinde Türkiye’nin yatırım yapılabilir güvenli bir liman algısını, güçlü demokrasisini ve yükselen ekonomisini de Körfez yatırımcılara sunma şansı bulduk. Bu yıl ülkemiz için Cityscape’deydik, satış ikinci plandaydı” dedi ve şunları söyledi:
“Türkiye’de siyaset kurumu, yabancı yatırımcıların konut sektöründeki önemini keşfetti. Bunu 2012 yılında çıkan mütekabiliyet yasası ile hayata geçirdi. Şimdi bir de yabancı konut alıcısının Türkiye’de oturum ve vatandaşlık hakkı verilmesi gibi konular gündemde. Biz de bu bilinçle bu yılki fuara daha büyük önem verdik. Körfez yatırımcısı için İstanbul her zaman prestijli bir yer olmuştur. Bunun uzun yıllar devam edeceğini düşünüyorum. Bizim projemiz bu konuda yatırımcıların beklentilerini karşılıyor. Denize yakınlığı, ulaşım kolaylığı, mimari dizaynı gibi birçok etken projelerimizin yatırımcılar tarafından tercih edilmesini sağlıyor. Fuarda bütün ekibimizle birlikte yatırımcılara ülkemizi, şehrimizi, ekonomimizi anlattık.”
2.7 milyar dolar yatırıyor
SeaPearl Ataköy’ü, yaklaşık 2 milyar 700 milyon dolar yatırım değeriyle 2 etap halinde hayata geçirdiklerini söyleyen Özen Kuzu, 1’inci etabın 217 bin metrekare inşaat alanına, 6 bin 185 metrekare gölet alanına, 33 bin metrekare de yeşil alan ve yürüyüş yollarına sahip olacağını söyledi.
İlk etabında teslimlerin Temmuz 2017 tarihinde yapılmasının planlandığını dile getiren Kuzu, “20 katlı 4 blokta 631 üniteden meydana gelen ilk etapta, alanları 88 ila 398 metrekare arasında değişen 1+1’den 4.5+1’e kadar farklılık gösteren konut tipleri yer alıyor. SeaPearl Ataköy, gerek konumu, gerek ayrıcalıklarla dolu sosyal alanları gerekse lüksü yeniden yorumlayan mimarisi ile İstanbul’un mega projesi unvanına sahip.
SeaPearl Ataköy’de her bloğun kullanımına özel 150 ila 200 metrekare arasında değişen fitness salonları, yoga salonları, dinlenme alanları ve bunların yanı sıra çocuk oyun alanları, yürüyüş ve koşu yolları, tenis kortu, streetball sahası, yaya yolları, biyolojik gölet, seyir adası, barok tarzı peyzaj alanı yer alıyor” dedi.