15.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Hanife Baş - Pandemide yıldızı parlayan sektörlerden olan süpermarketler sanal tarafta da rekor kırıyor. Gıda perakendesinde süpermarketlerin neredeyse hepsi online satışa girerken, anında teslimat uygulamalarının da sayısı artıyor.
Migros E-Ticaret ve Perakende Operasyonları İcra Kurulu Üyesi Mustafa Bartın, pandemide online operasyonu olan gıda perakendecilerinin büyümesinin tavan yaptığını belirterek, 2020’de 3 kat, 2021’de ise 4 katlık büyüme yaşadıklarını söyledi.
Migros Sanal Market markasını, 81 ile açtıklarını aktaran Bartın, “Pandemiyle beraber ilgi çok arttı. Sanal süpermarketten alışveriş yapma konusunda bir alışkanlık oluştu. Sanal market tarafı fiziksel mağazacılığın 3-4 katı büyüyecek. Pandemi bittiğinde bile sanal taraf hızlı büyüyecek. 81 ilin merkezlerindeyiz, şimdi ise ilçelere açılma planımız var. Mobil uygulamamızı 12 milyon kişi indirdi” dedi.
Bartın, fiziksel mağazaların cazibesini kaybetmeyeceğini, sanal mağazaların bunlardan beslendiğini vurgulayarak, “Müşterilerimizden sanal marketten alışveriş yapanlar, mağazalara gelmeye devam ediyor. Ancak yeni dönemde hibrit müşteri kavramında artış bekliyoruz” dedi.
Migros Sanal Market’in 1997’de kurulduğunu ve Avrupa’da sanal süpermarket uygulamasını başlatan ilk firma olduklarını kaydeden Bartın, “Pandemiyle beraber bu alana çok giren oldu. Herkes yapınca müşteri bu hizmeti daha iyi görüyor. Rakiplerimiz çok geç başladılar ama yeter ki başlasınlar, pasta ve pazar büyüsün” değerlendirmesini yaptı.
Meyve ve ete hücum
Bartın, sanal markette en çok satılan ürünleri şöyle anlattı:
“Kapalı ürünler, sebze, meyve ve et çok satıyoruz. Bu ürünler hiç bu kadar sanal market sepetine girmezdi. Çünkü seçerek, görerek alınmak istenen ürünler.Evde yemek yapmak hobi haline geldi. Su ve kahve satışlarımız da çok arttı.”
‘Hemen’i 34 ile götürdü
Mustafa Bartın, Migros Hemen’le hızlı teslimata da girdiklerini anımsatarak, şunları söyledi:
“Şu anda 34 ilde hizmet veriyoruz. Yaz ayları geliyor, yazlık mekanların tamamında hizmetimiz olacak. Mevcut mağazaların altyapısını kullandığımız için bu alanda da hızlı büyüyoruz. Ayrıca grup olarak Taze Direkt, Makro Online markalarımız var.”
10 bin ek istihdam
Sanal market tarafındaki istihdamlarını artırdıklarını da dile getiren Bartın, “Geçen yıl 5 bin 500 ek personel alımı yapmıştık. Bu yılla beraber toplamda 10 bin ek istihdam yarattık. Bunların 1000 tanesini fiziksel mağazalara aldık. Pandeminin patladığı mart ayında aşırı yoğunluk görüp teslimatları birkaç gün sonraya ötelemek zorunda kalmıştık ama hızlı aksiyon alarak bunu mayıs ayında normale döndürdük. O tarihten beri de istenilen saatte teslimat yapıyoruz” dedi.
Robotla teslimat hızlandı
Migros, ASİS Otomasyon işbirliğiyle robot destekli ürün toplama asistanı TARO’yu devreye aldı. Bartın, TARO’yu 12 ayda geliştirdiklerini belirterek, “TARO’yu mağaza depolarımızda yaklaşık 7 aydır online siparişleri toplama aşamasında kullanıyoruz. Online siparişlerdeki ürün toplama hızımızı 5 katına çıkardık” diye konuştu.