EkonomiS90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı

S90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı

15.08.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Volvo’nun yeni ürün stratejisinin ikinci temsilcisi olan yeni S90, Türkiye’de satılmaya başlandı. Araca 102 adetlik ön sipariş gelirken, Volvo bayileri de, XC90 ve S90 ile birlikte yeni marka kimliği yatırımlarına hız verdi...

S90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı

İsveçli üretici Volvo’nun teknoloji üssü yeni amiral gemisi S90, 291 bin 540 TL’lik başlangıç fiyatıyla satışa çıktı. Bu yılın sonuna kadar Türkiye’ye ayrılan 350 adetlik kontenjanın 102’si, henüz araç bayilere gelmeden satıldı.

Haberin Devamı

Volvo Car Turkey Genel Müdürü Frank Versaevel, S90’ın dünyada olduğu gibi Türkiye’de de heyecan yarattığını, İstanbul, İzmir, Adana ve Ankara’da düzenlenen toplantılar sonrası müşterilerin, aracı sadece görüp sipariş verdiklerini söyledi. Türkiye’ye bu yıl sonuna kadar sadece 350 adetlik bir kontenjan ayrıldığını belirten Versaevel, “Bu yıl bir adet bile fazladan S90 alamayacağız. Gelecek yıl ise hedefimiz 1000 adet olacak” diye konuştu.

Aracın sadece müşterileri değil, bayilerini de etkilediğini belirten Verseavel, “Volvo’nun yeni marka yüzüne geçiş amacıyla bayilerimizde değişim başladı. Bayilerimiz, 1.6 litre dizel motorlu modellerimizin satışı bitmesine ve adetsel olarak satışlarımız azalmasına rağmen, S90 ve XC90 sayesinde yatırıma ikna oldu. Şu an yüzde 75’i bu yatırımları tamamladı. Üstelik 6 ayda. Yeni marka kimliğine geçişi en hızlı tamamlayan ülke Türkiye olacak” ifadesini kullandı. Verseavel, “Yetkili satıcılarımız araçlarımıza inandı. Yatırım iştahlarına saygı duyuyorum” dedi.

Haberin Devamı

Kayıp yaşamayacak

S90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı

Türkiye’de geçen yıl 7 bin adetlik satış gerçekleştirdiklerini, bunun “adetsel açıdan” bir başarı olduğunu belirten Verseavel, şöyle devam etti:

“Bu satışların büyük bölümü, 1.6 litre dizel motorlu modellerimiz sayesinde oluşmuştu. Bu yıl söz konusu motorumuz yok. Bunun yerine 1.5 litre benzinli motorumuz olacak. Dolayısıyla hedeflerimizi biraz daha geriye çektik. Ancak bayilerimiz ve operasyonumuz, XC60, XC90 ve S90 modellerimiz sayesinde herhangi kayıp yaşamayacak. Şikayet etmek yerine, söz konusu modellere yoğunlaşacağız.”

Türkiye çok önemli

Volvo Cars’ın, Türkiye pazarına özel önem verdiğini ve güçlü bir şekilde inandığını da dile getiren Volvo Car Turkey Genel Müdürü Frank Versaevel, “EMEA pazarları içinde Türkiye ve Polonya’nın özel bir yeri var. Diğer pazarlar doygunluğa ulaşmış durumda. Ancak özellikle Türkiye, dikkat çekici dinamiklere sahip” diye konuştu.

‘Direksiyonu bana bırak!’

S90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı


Volvo’nun gelecek vizyonundaki en önemli adımını temsil eden yeni modeli Volvo S90, markanın yeni logosunu taşıyor ve XC90 gibi “Thor’un çekici” olarak adlandırılan ön farlarıyla kendisini belli ediyor.

Pek çok standart yüksek teknolojili güvenlik donanımına sahip S90’da sunulan “Pilot Assist” fonksiyonu, otomobil 130 km/s hıza kadar, şerit çizgileri içerisinde kalarak ve öndeki araçlara göre gerektiğinde hızını ayarlayarak aracın yol almasını sağlıyor. Bu sürede direksiyona herhangi bir müdahale gerekmezken, sistem, ancak gerektiği anlarda direksiyona müdahale etmesi için sürücüyü uyarıyor. Pilot Assist, tam otonom sürüşe geçiş olarak da tanımlanıyor.

Volvo S90’da, bunun yanında dünyada bir ilk olan, büyük hayvan algılama teknolojisi de bulunuyor. “City Safety-Şehirde Güvenlik Sistemi”ne dahil bu teknoloji ile S90, gece ve gündüz, geyik, at ya da inek gibi büyük hayvanları algılıyor. Aynı zamanda, sürücüyü uyarıyor ve çarpışmayı önlemek için fren desteği sağlıyor. Araçta bunun yanında geniş bir standart donanım listesi mevcut.

S90’da 2 benzinli ve iki de dizel seçeneği bulunuyor. Benzinliler 320 HP’lik T6 (AWD) ve 254 HP’lik T5’ten oluşurken, dizeller ise 190 HP’lik D4 ve 235 HP’lik D5 şeklinde sıralanıyor. Tüm motorlar, 2.0 lt hacimli.

Haberin Devamı

Skoda Kodiaq’ın ipuçlarını gösterdi

S90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı


Skoda’nın ilk premium SUV modeli olacak Kodiaq, üretime hazır haline ilişkin ipuçlarını verdi. Skoda’nın paylaştığı detay görüntüler, Kodiaq’ın, markanın yeni tasarım dilinin SUV sınıfına da aktarıldığını gösteriyor.

Etkileyici tasarımıyla sınıfında fark yaratmayı hedefleyen Kodiaq, geniş ve üç boyutlu ön ızgarasıyla karakterini ortaya koyuyor. Tamamen LED teknolojili farlar, Kodiaq’ın ayırt edici özelliklerinden biri olarak ön plana çıkarken, iç mekanda da “sınıfının standartlarını aşan” bir hacim sunulacak. 5 koltuklu Kodiaq, 720 litre ile sınıfının en büyük bagaj hacmini sunarken arka koltuklar katlandığında bu hacim 2065 litreye çıkacak. Skoda, Kodiaq ile 7 kişilik bir versiyon da sunacak.

Kodiaq güvenlik ve konfor alanında da en yeni sürücü yardımcılarıyla donatılıyor. Aracın etrafını gösteren geniş açılı kameralar park kolaylığı sağlarken, yeni “Manevra Asistanı”, geri geri giderken bir engel fark ettiğinde otomatik olarak aracı frenleyecek. Skoda’nın premium SUV modeli Kodiaq, Türkiye’de önümüzdeki yılın başından itibaren satışa sunulacak.

Haberin Devamı

Küçük ‘efsane’, yeniden Türkiye’de

S90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı


Japon üretici Suzuki’nin, “mikro SUV” olarak anılan Jimny modeli, yenilenmiş haliyle Türkiye’de yeniden satışa sunuldu. Swift ve yeni nesil Vitara’dan sonra pazara sunulan üçüncü model olan Jimny, 61 bin 500 TL’den başlayan fiyatlara sahip.
Kompakt boyutları ve arazi kabiliyetiyle dikkat çeken Jimny, bununla birlikte 1.3 litre 85 HP’lik benzinli motoru sayesinde de hayli tutumlu. Dar sokaklarda şehir hayatına uyumlu, arazi koşullarıyla da kolayca baş edebilen Jimny, standart olarak otomatik şanzımanla birlikte satılıyor.

Yeni modellerin de etkisiyle bu yıl en fazla büyüyen markalarından biri olmaya hazırlandıklarını söyleyen Suzuki Genel Müdürü Ümit Karaarslan, Jimny ile bu iddialarını artıracaklarını belirtti. Jimny’nin özellikle kadın kullanıcılar için çok iyi bir seçenek olduğuna dikkat çeken Karaarslan, “Suzuki olarak bu yıl SUV segmentinin toplam binek otomobil pazarından da fazla pay alacağını öngörüyoruz. Yeni Jimny de, SUV talebinin arttığı bir dönemde pazara girdi. 1.3 lt ekonomik benzinli motorunun yanı sıra; 4x4 çekiş sistemi ve otomatik vites birlikteliğini sunan nadir modellerden biri” dedi.

Dar alan sihirbazı

Köşeli tasarımıyla kendine has bir görünüm taşıyan Jimny, kompakt boyutları sayesinde hem şehir içindeki yoğun trafik koşullarında kullanım avantajı, hem de dar alanlarda park etme kolaylığı sağlıyor. Aynı zamanda safkan bir arazi aracı olan Jimny, yenilenen direksiyon simidi, gösterge paneli ve koltuk döşemeleri ile dikkat çekiyor.

4 ileri tam otomatik şanzımana sahip aracın “Drive Action 4x4” adı verilen dört tekerlekten çekiş sistemi, orta konsolda yer alan düğmeler yardımıyla zemine uygun şekilde ayarlanabiliyor. Jimny’de ABS+BAS+ESC+TPMS, çift hava yastığı, tavan rayları gibi standart donanımlar mevcut.

Haberin Devamı

Egea Bursa’dan çıkıp dünyayı dolaşacak

S90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı


Tofaş’ın 520 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirdiği Fiat Egea Sedan, yaklaşık 80 günde 40 bin kilometre yol yapacağı zorlu bir yolculuk için “start” aldı. Tofaş’ın Bursa fabrikasından yola çıkan Egea Sedan, Türkiye dahil 19 ülkeye uğrayıp, 80 gün sonra tekrar Bursa’ya dönecek ve Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi’nde yolculuğunu tamamlayacak.

Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Fiat Egea Sedan’ı dünyanın pek çok ülkesini ziyaret edeceği zorlu bir yolculuğa uğurladık. Türkiye’de üretilen bir otomobil, dünyanın etrafını dönme iddiasıyla yola çıktı. Egea, Tofaş mühendis ve işçisinin emeğini taşıyan, iddialı ve global bir otomobil. 80 günde farklı iklim ve yol koşullarında 40 bin kilometreye yakın bir yol alarak dayanıklılığı ile gücünü ortaya koyacak” dedi.

Egea Sedan, Ukrayna’dan Rusya’ya Meksika’dan İtalya’ya pek çok ülkede yol aldıktan sonra, Balkanları aşıp anavatanı Türkiye’ye dönecek. Zorlu yolculuğunu Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi’nde tamamlayacak olan Egea Sedan, bu müzede sergilenen ve Tofaş tarihinde önemli yeri olan pek çok modelle birlikte sergilenecek.

DS 4 yenilendi, kardeş de getirdi

S90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı

Citroen’in premium otomobil markası DS’in makyajlanan DS 4 modeli, Türkiye’de satışa çıktı. DS 4, yenilenirken bir de kardeş getirdi. O da DS 4’ün crossover versiyonu “DS 4 Crossback” oldu.

Makyajlanan DS 4 ile crossover görünümlü ve yüksek sürüş pozisyonlu “DS 4 Crossback”, 1.6 lt dizel (120 HP) motor seçeneğiyle satışa sunuldu. Bu iki modelde de yeni nesil EAT6 tam-otomatik şanzıman standart. Bu sayede DS 4’ün ortalama yakıt tüketimi iyileştirilerek fabrika verilerine göre 100 km’de 3.9 lt oldu.

Farklı görünüm

DS 4 modelinden 30 mm daha yüksek olan DS 4 Crossback, krom tavan rayları, siyah renkli alaşım jantları ve siyah arka spoyleri ile fark yaratıyor. Ayrıca DS 4 Crossback’in bagaj kapağı üzerinde de Crossback yazısı dikkat çekiyor. DS 4 Crossback’te, DS 4’te olduğu gibi dikey görüşü 45 dereceye yükselten ön cam, aydınlık bir iç mekan sunuyor.

DS 4’ün lansman dönemine özel fiyatları 104 bin 550 TL’den başlarken, DS 4 Crossback’in başlangıç fiyatıysa 110 bin 50 TL.

Temsa Fransa’da 5 bine koşuyor

S90 hem müşteriyi hem de bayiyi tavladı


Ürettiği otobüsleri 66 ülkeye ihraç eden Temsa, en güçlü pazarları arasında yer alan Fransa’ya 22 adet otobüs daha teslim ederken, bu pazardaki araç sayısını da 4 bin 700’ün üzerine çıkardı. Fransa pazarında Temsa’nın çok güçlü bir marka konumunda olduğunu belirten Bölge Satış Müdürü Çağdaş Hakan Adıyeke, “Fransa yollarında hizmet veren otobüs sayısı 4 bin 700’ler civarına geldi. Hedef 5 binli rakamlara ulaşmak. Yıl sonuna kadar bu ülkeye otobüs ihracatı ve teslimatlarına devam edeceğiz” dedi.