23.03.2017 - 09:28 | Son Güncellenme:
Reklamcılar Derneği düzenlediği basın toplantısında sektörü değerlendirdi. Toplantıdaki verilere göre reklam yatırımlarından en büyük payı 7 milyar 184 milyon ile görsel medya aldı. Yatırımlar inşaat, otomotiv ve iletişim sektörü ile yükseldi. Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nil Bağcıoğlu, ekonomik açıdan zorlu bir yıl yaşanmasına rağmen bu alandaki istikrarlı büyümenin sürdüğünü kaydetti.
EN BÜYÜK PAY TV'LERDE
Reklamcılar Derneği Asbaşkan Medya Demet İkiler ise 2016'da reklam yatırımlarının öngörüldüğü gibi tüm dünyada yaklaşık yüzde 6,5 büyüdüğünün, 2017'de ise %6'lık bir büyüme beklendiğinin altını çizdi. İkiler, şunları kaydetti: “TV'ler pastadaki en büyük payı alıyor. Yazılı medya düşüşte. Yatırımlarda %51,22'lik oran ile televizyon kuruluşları her yıl olduğu gibi en büyük paya sahip. Yüzde 24 ile dijital mecralar 2'nciliği, 3'üncülüğü ise yüzde 14,88 ile basın reklam yatırımları aldı. Televizyon reklamlarına yapılan yatırım toplam 3 milyar 679 milyon lira. Basın reklam yatırımı ise geçen yıla göre %2,38 geriledi.”
İkiler, bu yılın ilk 3 ayındaki reklam yatırımının da pozitif seyrettiğini sözlerine ekledi.