EkonomiPazarlamada iş ortağı yapay zeka

Pazarlamada iş ortağı yapay zeka

19.10.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:

DataExpert ve Milliyet Executive iş birliği ile BMI organizasyonuyla düzenlenen CMO Summit 2024’te pazarlamanın yapay zekayla nasıl dönüştüğü ve nasıl evrileceği ele alındı

Pazarlamada iş ortağı yapay zeka

İsmail Şahin - DataExpert ve Milliyet Executive iş birliğinde BMI organizasyonuyla düzenlenen CMO Summit 2024 gerçekleştirildi. ‘Re-imagining In The Age Of AI’ (yapay zeka çağında yeniden hayal etmek) temasıyla düzenlenen zirvede, iş dünyasının liderleri ve CMO’ları (pazarlama yöneticileri) bir araya geldi.

Haberin Devamı

Zirvede pazarlamanın yapay zeka ve teknolojik dönüşümle nasıl şekillendiği, önümüzdeki dönemde yapay zeka teknolojisinin pazarlama sektörüne nasıl yön vereceği ele alındı. Zirvede, ‘En Etkin 50 CMO’ ödül töreni de gerçekleştirildi.

Açılış konuşmasını yapan Digitas UK Chief Creative Officer Carren O’Keefe, “30 yıl önce internet hayatımıza girdiğinde hayat tarzımızı çalışmamızı her şeyimizi değiştirdi. Şimdi de yapay zeka bunu yapıyor. İnsanlar AI ile birlikte çalıştıklarında daha yaratıcı oluyorlar. AI fikirleri daha hızlı evirme potansiyeline sahip. AI geleceğin yaratıcı potansiyeli, aynı zamanda iş birlikçisi” dedi.

Stagflasyon uyarısı

Öğretim Üyesi, Ekonomist Prof. Dr. Erhan Aslanoğlu “2025 Yılına Doğru Türkiye ve Dünya Ekonomisinde Görünüm” isimli sunumunda ekonomideki gelişmelere değindi.

Haberin Devamı

Fed’in tahminlerden daha az faiz indirimi yapabileceğine dikkat çeken Aslanoğlu, “Çin dünyaya deflasyon ihraç ediyor bütün firmaları zararına satışa teşvik ederek destekliyor. Dünyadaki risklerin artmasıyla dolar tekrar güvenli liman oldu. Altın rekor kırdı, riskler devam ettiği sürece yükselmeye de devam edebilir. 2025’de dünya yüzde 3 büyüyecek ama stagflasyona gidebilir. Türkiye’de üretim yavaşlıyor ama sanayi üretimi daha hızlı yavaşlıyor. Çıktı açığı tahmini, 2025 yılında büyümemiz yüzde 1-1.5 düzeyinde olabilir. 2025 yılında bugün ne zorluklar yaşanıyorsa o zaman da aynı şekilde yaşacağız” diye konuştu.

Memnuniyet testi

Zirvenin “Değişen Dünyanın Değişmeyen Liderlik Stratejileri” başlıklı ilk paneli Publicis Groupe Türkiye CEO’su İnanç Dedebaş moderatörlüğünde gerçekleşti. Dijital dönüşümünü önceliklerinin ele alındığı panelde Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, “Müşteri deneyimlerini AI kullanarak kişiselleştiriyoruz. İK alanında kullanıyoruz, hangi çalışanımızın gitmesi riskli bunu tespit edip önlem alıyoruz” dedi.

Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su ve aynı zamanda TÜSİAD YK Üyesi H. Çağatay Özdoğru da “Türkiye serbest ekonomiye geçtiğinden beri hep inişli çıkışlı bir ekonomiye sahip olmuş. Üretimi benimsiyoruz dönüştürmede sıkıntı yaşıyoruz. Fasoncu üretimden bir sonraki aşamaya geçmekte hâlâ sıkıntılarımız var” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Alarko Şirketler Topluluğu CEO’su Ümit Nuri Yıldız, da 80-90’lı yıllarda inşaat taahhüt 2000’lerde enerji şirketi, 2018’lerden sonra tarıma yöneldiklerini ve dünyada bu alanda ilk üçe girmeyi heflediklerini belirtti.

Deneyim tabanlı pazarlama

“Yapay Zeka ve Deneyim: Bir Sonraki Pazarlama Evrimini Nasıl Yöneteceksiniz?” isimli panel KPMG Türkiye Yönetim Danışmanlığı Bölüm Başkanı Uğur Karakaya moderatörlüğünde gerçekleşti.

Pazarlamada müşteri deneyimlerinin ele alındığı panelde PepsiCo Türkiye Genel Müdürü Evrim Şen, “Deneyim tabanlı pazarlamanın temelinde tüketiciyi çok iyi anlamak gerekiyor. Bunu yapan da data. Doğru datayı toplayıp işleyip bunu eyleme dökenler kazanacak” dedi.

Nestlé Türkiye İçecekler İş Birimi Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan da, “Tüketicileri iyi anlarsanız ve onları doğru ürünlerle buluşturursanız markanız ile tüketiciyi o derecede yakalarsınız. Yapay zeka sayesinde rafta kaybolmayan en doğru paketi buluyoruz” dedi.

Haberin Devamı

CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu ise “Dijital dönüşüm bir tek IT departmanının inisiyatifinde olabilecek bir şey değil. Birimler arası köprüler kurmak gerekiyor. Yapay zekayı bir sağ kol olarak değerlendirmeye başladık” ifadelerini kullandı.

L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen de tek işi güzellik olan bir teknoloji şirketine evrilmeye çalıştıklarının altını çizerek şöyle konuştu:

“Elimizde 115 yıllık bir güzellik verisi var. Tüketiciyi çok iyi anlamak için verileri kullanıyoruz.”

İş alanı genişledi

“Geleceğin CMO’su” isimli panel ise, McKinsey & Company Partneri Togay Özen moderatörlüğünde gerçekleşti. Yapı Kredi Ödeme Sistemleri Yönetim Başkanı İçten Akalın CMO’ların iş hayatında daha stratejik daha bilgi odaklı bir role evrildiğini belirterek “Büyüme stratejilerinde önemli rol almaya başladılar. Stratejik planlama ve iş geliştirmede de kritik bir rol alıyorlar” dedi. Vestel Marka, İletişim, Müşteri Deneyimi ve İş Geliştirme’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Osman Badur, pazarlamada değişimin hızı hiç olmadığı kadar arttı. Tasarım ve sürdürülebilirlik alanında işbirliklerini bir kaldıraç olarak görüyoruz farkılaşma da burada öne çıkıyor” dedi.

Haberin Devamı

Shell & Turcas CMO’su Özkan Özyavuz da “CMO daha önce reklamdan anlayan pazarlama ekibine sahip kişi iken şimdi fiyatlamadan satış ekibine kadar bütün süreci takip edebilen bir yönetici olarak görülüyor” diye konuştu.

Hopi Pazarlama Direktörü Selvi Talipoğlu ise CMO’yu şirketin önceliklerini bilen bir nevi CEO’nun sağ kolu olarak nitelerken, “Hopi bir müşteri teknolojileri şirketi, alışveriş üzerine 1000’den fazla segmenti takip ediyoruz. Şimdi de sosyal medyayı da içine alarak dış evrende de bu insanların ne yaptığını öğrenmek için çalışmalar yürütüyoruz” dedi.

Kişiselleştirme yemek sektöründe

“Yeni Yıl, Yeni Yön: 2025 Pazarlama Ufukları” isimli zirvenin son paneli FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula moderatörlüğünde gerçekleştirildi. 2025 yılının görünüşünün tartışıldığı panelde FLO Group Marka Pazarlama Direktörü Nuray Sezgin Aksu, “2025 yılı zor bir yıl olacak ama her kriz içinde fırsatları da barındıyor” dedi.

TAB Gıda CMO’su Caner Alpaslan

trendlerin çok hızlı geliştiğine işaret ederek, “Artık trendlerin arasından trend seçmek önemli. Yemek sektöründe tüketici daha kişiselleştirilmiş ürün istiyor” dedi.

Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli, “2025 için iki şey ön plana çıkacak. İlki ortaklıklar, diğeri de tüketici için ödeme alternatifleri yılı olacak. Bizde yapay zekanın iki mesleği var biri sanatçı biri mühendis. Sanatçı yanı, 1 yıldır fotoğraf çekimini yapay zeka yapıyor. Mühendis hali ise aynı anda 150 bin kullanıcıya kişiselleştirilmiş reklam sunmak yapay zeka olmadan mümkün değil” dedi.