07.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:
SERKAN ARMAN
Dünyaca ünlü yönetim ve pazarlama gurusu Philip Kotler, Türkiye ve İstanbul’un çok özel ve güçlü birer ‘marka’ olduğunu vurgulayarak, “ABD’li dostlarımla konuşuyorum... Paris’e gitmekten sıkıldılar. İtalya’ya da gidebilirler ama buraya gelmek istiyorlar. İstanbul çok özel bir marka ama markanızı bir satışçı gibi pazarlamanız gerekiyor. Türkiye için kısa ve öz bir mesajınız olmalı. İstanbul’dan sevgilerle gibi...” dedi.
‘Modern pazarlamanın duayeni’ olarak anılan Amerikalı profesör Kotler ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç ile, Dünya Pazarlama Zirvesi’nin ardından kahvaltıda bir araya geldik.
Kotler, etkileyici bir marka olarak gördüğü İrlanda’nın Pazarlama Bakanlığı kurduğunu belirterek, şu öneride bulundu:
“Bence her ülkenin Pazarlama Bakanlığı olmalı. Belki Ticaret Bakanlığı altında bir birim de olabilir ama birine bu konuda bir sorumluluk verilmeli.”
Brüksel şehrinin turistik açıdan pazarlanması örneğini veren Kotler, “ABD’li gazetecileri bir hafta ağırlayıp şehirde gezdirdiler. Onlar da ülkelerine döndüklerinde gazetelerinde yazdılar ve turistler Brüksel’e akın etti. Sizin de gazetecileri buraya çağırmanız lazım. New York Times’da yazılarınızın çıkması lazım. Böylelikle buraya gelen turist sayısı iki katına çıkacaktır” dedi.
Paradan önce fikir
İtalya’nın marka başarılarından da örnek veren Kotler, şunları dile getirdi:
“Kültürünüz dünya tarafından merak ediliyor. İddianız var, gelenek var, istek var, yön var.
Para da lazım ama önce fikir olmalı. Sizin markanızın bir mükemmellik standardı oluşturmaması için sebep yok. İyi medya kanallarını seçmeniz size akılda kalan sloganları oluşturma fırsatı sağlayacak. Sadece geleneksel reklamcılıkla kalmak doğru değil. Artırılması gereken konu kesinlikle dijital.”
Sahne ışıkları İstanbul üzerinde
İTO Başkanı Şekib Avdagiç ise Kotler’in, Dünya Pazarlama Zirvesi’nin kurucusu, zirvenin de küresel pazarlama profesyonellerinin en prestijli platformlarından biri olarak kabul edildiğini bildirdi. Avdagiç,
“İstanbul’daki zirve kapsamında 4 binden fazla kişiye yüz yüze, on binlerce kişiye ise İTO’nun internet sitesi ve sosyal medya hesaplarından ulaşıldı. Bu zirvenin en önemli getirisi pazarlamanın sahne ışıklarının, yeniden İstanbul’un üzerine yönelmesi oldu” dedi.