26.01.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
AdColony EMEA & LATAM Pazarlama Müdürü Melisa Matlum, ülkemizde yetişkin nüfusun yüzde 78’ini oluşturan mobil oyuncu kitlesinin Türkiye’yi global oyun devleri için bir kuluçka merkezi haline getirdiğini belirterek, “Geçen yıl Türkiye, en çok yatırım yapılan 10 Avrupa ülkesinden biri oldu. 2022’de de bu yükselişin devam ederek Türk oyun sektörüne yapılan yatırımların 550 milyon doların üzerine çıkmasını öngörüyoruz” dedi.
Türkiye’nin mobil oyun sektöründe en parlak dönemini geçirdiğine dikkat çeken Matlum, “Türkiye’de 2021’de art arda gelen yatırımlar Türk mobil oyun sektörünün dünya çapında da duyulmasını sağladı. Geçen yıl Türkiye en çok yatırım yapılan 10 Avrupa ülkesinden biri oldu. 2021’de ABD’li oyun şirketi Zynga’nın Türkiye’deki Peak Games (1,8 milyar dolara) ve Rollic Games’i (168 milyon dolara) satın alması, geçtiğimiz yılların en çarpıcı olayları olarak öne çıktı. Önümüzdeki yıllarda yeni yatırımlarla sektör daha da büyüyecek” diye konuştu.