07.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş / Startup İstanbul’a Girişimci Akını - 1
Milliyet Gazetesi’nin de sponsor olduğu zirvede, 63 ülkeden bin girişimci yatırım imkanı arıyor. Girişimciler, 6-7 Ekim’de İTÜ Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde iş modellerini değerlendirme fırsatı da yakaladı. Kısa listeye giren 50 girişimci dünyanın en önemli yatırımcılarına sunum yapacak. Zirveye katılan Türk girişimcilerden biri Ayşe Şimşekci Başer.
Ortağı Merdol Başer’le beraber www.bikutumutluluk.com girişimini kurdu. Bikutumutluluk, her ay farklı konseptte, kadınlar için tasarlanan sürpriz bir kutu servisi. Her ay içeriğini açıklamadığı bir kutu tasarlıyor. Servise abone olanlar kendilerine, arkadaşlarına ya da eşlerine sürpriz yapabiliyor.
Yurt dışı hedefi var
Ayşe Şimşekci Başer, ODTÜ’de Endüstriyel Ürünler Tasarımı eğitimi aldı. Bu alanda yüksek lisans yaptı. Tasarım ürünleri alanıda iş kurma kararı aldı. İki yıldır bu girişimi sürdürüyor. Ayda 3 bin kişiye ulaşır hale geldiler. Sürpriz kutlamalar için de tercih ediliyorlar. Başer, her ay bir tema düşündüklerini ve kutuları o temayla çıkardıklarını belirterek, bu ay kahve konseptiyle 23’üncü temalarını çalıştıklarını söyledi. Bugüne kadar, yeni yıl, dondurma, limonata, mimoza, karpuz, yeni başlangıçlar, pijama partisi kutusu gibi konseptler geliştirdiler.
Daha da büyüyüp bu konsepti yurtdışına açmak istediklerini dile getiren Başer, “Başka ülkelerden de talep geliyor bize. Azerbaycan ve İran gibi ülkelerden çok ilgi görüyoruz. Ancak henüz gönderim yapamıyoruz. Çok güzel tepkiler alıyoruz. Şu anda sadece kadınlara hitap ediyoruz. Erkekler ve çocuklara da hitap eden kutu tasarımı planımız var. Hatta hayvanları da eklemek istiyoruz. Dünyaya açılmak isteğindeyiz. Bizim tarzımızda kutular yapan çok girişimci yok. Daha büyümek için yatırımcı arıyoruz” dedi.
‘Oyun’la pazarlama