20.05.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Gökhan Karakaş / istanbul
Havaların giderek ısınmasıyla birlikte, motosiklet tutkunları da yollarda kendilerini daha fazla göstermeye başladı. Sigorta zamları, her ne kadar motosiklet kullanıcıları üzerinde hayal kırıklığı yaratıp, satışlarda bir miktar durgunluk yaşansa da, özellikle büyük şehirlerde yaşanan trafik sıkışıklığı, yaz-kış “iki teker”in cazibesine gölge düşürmüyor. Firmalar da, yeni modellerini Türkiye pazarında satışa sunma konusunda yarışa devam ediyor.
Çevreci özellikleri, az yakıt tüketmeleri ve park sorunu olmaması gibi nedenlerle son yıllarda hobiden çok zorunlu ulaşım aracı olarak daha fazla rağbet gören motosikletler, yaz mevsiminin yüzünü göstermesiyle birlikte yollarda daha fazla görünür oldu. 2015 yılında Karayolları Trafik Yönetmeliği’ndeki değişiklik çerçevesinde, otoyol ve köprü geçiş ücretlerinde yüzde 50 indirim yapılan motosikletler, özellikle kent yaşamında sıklıkla, hatta kış mevsiminde bile kullanılır hale geldi.
Motosiklet Endüstrisi Derneği Başkanı Nihat Çadırcı, 2015 yılında yapılan yasal düzenlemelerle 2016 yılında motosiklet satışlarının yükseleceğini umut ettiklerini, ancak zorunlu trafik sigortasına yapılan zamların, bunun önüne geçtiğini ve bir duraklama dönemine girildiğini belirtti.
En çok İstanbul’da
Çadırcı, “Motosiklet fiyatının dörtte birine varan miktarlara yükselen sigorta, motosiklet kullanıcısını çok düşündürüyor. Artan trafik sorunu, park etme kolaylığı ve az yakıt tüketimi gibi nedenlerle tercih edilen motosikletin, aszıl yükselişini önümüzdeki yıllarda gerçekleştireceğini düşünüyoruz. Bu yıl motosiklet satışlarının 165 bin adette kalacağını öngörüyoruz” diye konuştu.
2016 yılının ilk 3 ayında toplam motosiklet satışları 25 bin 834 adet oldu. En çok motosiklet satılan kent İstanbul olurken, onu Antalya, İzmir, Manisa izliyor. Mersin, Muğla, Hatay, Adana ve Aydın da motosikletin önemli ölçüde kullanıldığı iller arasında.
Türkiye’nin Avrupa ülkeleri içinde, motosiklet kullanımı yaygınlığı açısından son sıralarda. Yunanistan’da 6 kişiden biri, Almanya’da ise her 14 kişiden biri motosiklet kullanırken, ülkemizde bu rakam 29’da 1 kişi.
‘İki teker’e başlangıç için
Honda MSX125
Ülkemiz motosiklet pazarının lideri Honda, sürüşü kolay ve pratik olan “MSX125”i yeniledi. Düşük yakıt tüketimi ve dört vitesli şanzımanın yanı sıra keskin hatlarıyla beğenilen yeni MSX125, özellikle motosiklete başlamayı planlayanlar için üretildi. Honda’nın genç sürücü neslinin ihtiyaçlarını karşılamak için ürettiği ve tüm dünyada 250 binden fazla satan modeli, şehir içine uygun sert hatlarıyla eğlence hissini birleştiriyor. Fiyatı: 9 bin 100 TL.
Suzuki Inazuma F
Japon üreticinin hem şehir içinde hem şehir dışında keyifli kullanım hedefiyle geliştirdiği Inazuma, adını Japonca’da “şimşek”ten alıyor. Suzuki mühendisleri, 250 cc’lik motosikleti tasarlarken, sürücüsünü yormayan sürüş pozisyonu ve ekonomik yakıt tüketimini ön plana çıkartmayı hedefledi. Suzuki’nin Inazuma F’i, motosiklet kullanmaya yeni başlayacaklar ya da uzun süre aynı motosikleti kullanmak isteyenleri hedefliyor. Fiyatı: 15 bin 700 TL.
3- Hero Karizma
Hintli motosiklet üreticisi Hero’nun amiral gemisi olan Karizma, büyük hacimli motosiklet sürücü adayları için son derece ideal bir başlangıç modeli. 5 vitesli ve hava soğutmalı motoru, şehir içinde ve sıkışık trafikte olduğu kadar boş yollarda da rahat sürüş imkanı verirken, uzun boyu ile dikkat çekiyor. Göstergeleri hem klasik ve hem dijital... Fiyatı : 7 bin TL.
4- Yamaha MT-25
Japonya’nın “karanlık yüzü” olarak adlandırılan Yamaha MT 25, 250 cc’lik motoruyla göz dolduruyor. Özellikle kaslı gövdesiyle “yeni başlayanları” kendisine çeken MT 25, hafifliğiyle de iddialı. Dinamik MT-25, hem sportif hem de çok yönlülüğüyle iki teker kullanıcılarının hedefinde... Fiyatı : 15 bin TL.