EkonomiMilyon euro’luk ‘sihir’ yatırımı

Milyon euro’luk ‘sihir’ yatırımı

10.12.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Dünyada sadece üç tane bulunan The Wizarding World Shop’un dördüncüsü Sihir Dükkanı adıyla İstanbul’da açılıyor. Sihir Dükkanı Kurucusu Fırat Oğuz, Harry Potter, Wednesday gibi karakterlerin lisanslı ürünlerinin satılacağı mağaza için milyon euro’luk yatırım yaptıklarını söyledi.

Milyon euro’luk ‘sihir’ yatırımı

Ebru Sungur -  Girişimciler, sihir alanına da el attı! Harry Potter, Wednesday gibi ‘sihirli karakterlerin’ lisanslı ürünlerinin satıldığı ve dünyada halen üç yerde bulunan The Wizarding World Shop’un yeni adresi, Sihir Dükkanı adıyla İstanbul oldu. Sihir Dükkanı Kurucusu Fırat Oğuz şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Sihir Dükkanı markası Warner Bros. Discovery ailesinin yaklaşık dört yıldır hem üretici hem perakendeci rollerini üstlenen bir partneri. Gerek ürettiği ürünlerle gerekse de lokal ve global dağıtım bölgelerinde partnerlerine sağladığı katkılarla, zaman içerisinde ‘lisansör’ nezdinde kendisini hızlı bir şekilde farklı konumlamayı başardı ve bu özel mağazanın Türkiye’de kurulmasına öncelik etti.”

Oğuz, yapılan yatırımla ilgili olarak, “Başlangıç aşamasında A’dan Z’ye yönetilen süreçler bazında milyon euro seviyelerinde yatırım mevcut” dedi. Oğuz, “Bu yatırımın ne kadar sürede geri dönmesini bekliyorsunuz?” sorusuna, “Bir yıllık resmi süremiz içerisinde yatırım aşamamızdaki eforlarımızı partnerlerimizin ve kullanıcı kitlemizin desteğiyle hatrı sayılır bir gelire dönüştürmeyi planlıyoruz” yanıtını verdi.

Haberin Devamı

İhracat potansiyeli

Mağazada global ve yerel markaların 1400’den fazla ürün çeşidinin yer alacağını anlatan Fırat Oğuz, “Türk markalarımızın ürünleri bu noktada fiyat ve kalite anlamında farklarını ortaya koyarak, yurt dışındaki potansiyel partnerlere de göz kırpacaktır” şeklinde konuştu.

Online satışı var

Oğuz, Mall of İstanbul AVM’de 15 Aralık’ta açılacak olan mağazada yer alan ürünleri sihirdukkani.com adresinde de satışa sunduklarını sözlerine ekledi.

Milyon euro’luk ‘sihir’ yatırımı

Yurtdışındakilerle aynı dizayn yapıldı

Fırat Oğuz, mağazanın dizayn sürecini şöyle anlattı:

“Tamamen global onay süreci takip edildi. Tüm adımlar medya ve dizayn setlerine uyumlu şekilde tasarlandı. Bugün dünyanın en değerli markalarından biri olan Harry Potter markasını son kullanıcıyla kendi normlarında ulaştıracağız. İmza günleri, özel ürün tanıtımları ve farklı etkinlikler eşliğinde mağazanın canlılığını daimi tutma hedefindeyiz.”

‘J.K. Rowling gelse rüyalar gerçek olur’

Fırat Oğuz, “J.K. Rowling, İstanbul’da Harry Potter mağazası açılacağını biliyor mu? Bu mağazada günün birinde imza günü yapabilir mi?” sorusunu şöyle yanıtladı:

“Mağazada imza günü bir rüyanın gerçekleşmesi olurdu, ancak kendisi hem bu konuda eserleriyle ön planda olan bir duayen hem de süreçleri Warner Bros Discovery ailesi ve kendi ekibiyle yöneten bir isim. Süreçler ilgili ekipler tarafından kendisine iletilmiş olabilir.”